Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:21
Momenteel heb ik een Nokia 7.1.
Hier ben ik behoorlijk tevreden over, het grootste pluspunt is Android One met maandelijkse (security) updates.

Helaas is het trilmotortje kapot gegaan. Ik mis de haptiosche feedback enorm, en heb de telefoon altijd op trillen staan (appgroepen, gewoon aso en irritant). Dit kan onder garantie gemaakt worden, maar de achterkant (glas, extreem groot nadeel, breekbaar en spekglad) is gebroken. De blauwe jongens waar ik hem gekocht heb rekenen €120 voor het vervangen van de achterkant, het trilmotortje is wel onder garantie.
Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en krijg hem gratis teruggestuurd.
Een nieuwe achterkant gekocht bij aliexpress, met gelijk een "carbon look" sticker voor er overheen voor grip en mee stevigheid bij vallen. De achterkant lijkt niet moeilijk te vervangen te zijn. Helaas kan ik na zoeken op internet niet vinden waar die trilmotor zit...

Misschien kan ik hem nog eens ter garantie aanbieden als ik de achterkant vervangen heb...

Ik zoek een?
Mobieltje, midrange, catagorie, nu beschikbaar of in de komende 3 maanden op de markt.

Wat is je budget?
Max €350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niks extreems. whatsapp, bankieren, DigiD, Spotify of Netflix casten. Navigatie in de auto
Geen HDR10 series bingewatchen

Wensen/eisenlijst:
  • Goed updatebeleid, Android One of vergelijkbaar (2 jaar snelle security updates)
  • Géén fucking glazen achterkant, wat een absoluut rukidee is dat zeg |:(
  • Géén Samsung (hekel aan de interface na een samsung telefoon 6 jaar geleden)
  • Bij hoge voorkeur kleiner dan 6" of niet langer dan 150mm, m'n huidige Nokia 7.1 met 5.8" is me al te groot :/
Zaken als camera, accuduur en scherm zijn in deze prijscatagorie altijd voldoende.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 7.3, komt over een paar maanden uit, maar die lijkt ook wederom zo'n spekgladde glazen achterkant te krijgen :-(

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:02
Tril motor staan plaatjes genoeg online, zoek op Ali, Ebay, etc.

Verder, in de pricewatch kun je op Android One toestellen filteren tot x bedrag:
https://tweakers.net/smar...NkbmBsApdVMjQzMDFTqq2tBQA
En dan is het Nokia 7.1 of 7.2 wat er uit komt, wat je zelf al gevonden had. Of je gaat je eisen aanpassen, of repareren. Ik zou dat trilmotortje proberen te repareren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
pricewatch: Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB opslag Blauw misschien?

zet er nova launcher op, dan heb je meteen de telefoon precies zoals je wilt :)

(koop hem dan wel vanuit china- scheelt 50 euro, als je nog 1 a 2 weken zonder vibrator kan)
https://www.kimovil.com/e...te-8-pro-global-6gb-128gb

*oops die heeft ook glazen achterkant :(

[Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 18-05-2020 14:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover
99ruud99 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:57:
pricewatch: Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB opslag Blauw misschien?

zet er nova launcher op, dan heb je meteen de telefoon precies zoals je wilt :)

(koop hem dan wel vanuit china- scheelt 50 euro, als je nog 1 a 2 weken zonder vibrator kan)
https://www.kimovil.com/e...te-8-pro-global-6gb-128gb

*oops die heeft ook glazen achterkant :(
Te groot.

Ik vind m'n Nokia 7.1 met z'n 5.8" eigenlijk al te groot voor handig gebruik.

En eigenlijk ook liever geen china-phone, maar tegelijkertijd is alles tegenwoordig made in China...
Maar de restricties van geen google playstore begint wel een dingetje te worden, evenals als bijv. dus de digid app (2fa) niet meer werkt.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Xiaomi heeft geen restricties op de Google Playstore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Oke dus dat is ook nog een eis. Onder 5.8", dat is een moeilijkere.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bendevries
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 27-05-2020
Misschien is de pixel 3a een mooi toestel voor je. Klein scherm en net voor onder de 350 euro te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:22
Maar wat is precies het probleem als je hem niet op trillen, maar op geluid zet?

Die irritante Whatsapp groepen mute je dan gewoon. Dat doe ik standaard met alle appgroepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover
hoi1234 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:31:
Maar wat is precies het probleem als je hem niet op trillen, maar op geluid zet?

Die irritante Whatsapp groepen mute je dan gewoon. Dat doe ik standaard met alle appgroepen.
Al mn vrienden en appgroepen permanent op mute zetten wil ik niet.
Zelfde voor gebeld worden en andere notificaties.
99ruud99 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:10:
Oke dus dat is ook nog een eis. Onder 5.8", dat is een moeilijkere.
Nouja, onder de 150mm lengte. Met die kleine brezels is mn Honor 7 (5.4") net zo groot als m'n Nokia 7.1 (5.8") en schijnbaar ook een Samsung A41 (6.1")

[Voor 29% gewijzigd door DropjesLover op 18-05-2020 18:57]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
https://www.kimovil.com/e...-mi-9-se-6gb-128gb-global

Je geeft niet aan of je grote batterij wilt. Het nadeel van deze is de batterij duur.
Qua maat past hij wel goed. (Kleiner scherm heeft ook wat minder batterij nodig)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Gezien je achterkant al hebt zou ik er gewoon voor gaan, trilmotor zit volgens mij vanaf hier, dat rondje onder/naast de accu;

Heb die losse unit nu wel op ali gevonden.
Nieuwe kan altijd nog ;)

[Voor 39% gewijzigd door Heatonme op 18-05-2020 20:04]

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DropjesLover
Heatonme schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:55:
Gezien je achterkant al hebt zou ik er gewoon voor gaan, trilmotor zit volgens mij vanaf hier:
[YouTube: How to disassemble 📱 Nokia 7.1 TA-1095 Take apart Tutorial]
Heb alleen die losse unit nog niet op ali gevonden.
Nieuwe kan altijd nog ;)
Klopt, hij zit hier:

Ik had exact dat filmpje al eerder bekeken, maar dit was me niet opgevallen.

Trilmotortje ook besteld eerder vandaag om eens te prutsen, verzenden is net zo duur als het ding zelf :')
Een torx4 heb ik, een PH000 (X1.5) ook
10 jaar geleden zo'n precision setje gekocht, ik wist dat het ooit van pas zou komen _/-\o_

BThGvNeOA

• DropjesLover
Afgelopen weken eindelijk de onderdelen binnen gekregen.

Het was wat prutsen, en de toch al gebarsten glazen achterkant is nu echt in 100 stukjes gebroken, paar van de plastic wrik-tooltjes en de pincet-punten zijn verbogen, het oorspronkelijke trilmotortje heb ik bij verwijderen helemaal uit elkaar getrokken, maarrrrrrrrrr

I mended something *O*
Vingerafdruksensor werkt, trilmotor werkt, cameralenzen zitten goed.
Wel gezien dat de usb-c connector domweg de onderste millimeter van bijna de helft van de baantjes afgesleten zijn :X

Trilmotortje: €2,18
Glazen achterkant: €3,64
Tooltjes: €12,50 (bol.com)
1 uurtje prutsen

Versus laten maken à €120, niet slecht :D

BThGvNeOA

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

DropjesLover schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:34:
Afgelopen weken eindelijk de onderdelen binnen gekregen.

Het was wat prutsen, en de toch al gebarsten glazen achterkant is nu echt in 100 stukjes gebroken, paar van de plastic wrik-tooltjes en de pincet-punten zijn verbogen, het oorspronkelijke trilmotortje heb ik bij verwijderen helemaal uit elkaar getrokken, maarrrrrrrrrr

I mended something *O*
Vingerafdruksensor werkt, trilmotor werkt, cameralenzen zitten goed.
Wel gezien dat de usb-c connector domweg de onderste millimeter van bijna de helft van de baantjes afgesleten zijn :X

Trilmotortje: €2,18
Glazen achterkant: €3,64
Tooltjes: €12,50 (bol.com)
1 uurtje prutsen

Versus laten maken à €120, niet slecht :D
Bam! Lekker gewerkt d:)b

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• DropjesLover
gvd, is na een week, zonder de telefoon te laten vallen, is de glasplaat alweer stuk :/
Maar de trilmotor werk nog :P

Weer een nieuwe glasplaat besteld, nu een duurdere, "100% original".

Jammer dat vanwege de antenne er geen metalen plaat in kan, anders zou ik het even opmeten en laten lasersnijden uit rvs of aluminium

BThGvNeOA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
DropjesLover schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:51:
gvd, is na een week, zonder de telefoon te laten vallen, is de glasplaat alweer stuk :/
Maar de trilmotor werk nog :P

Weer een nieuwe glasplaat besteld, nu een duurdere, "100% original".

Jammer dat vanwege de antenne er geen metalen plaat in kan, anders zou ik het even opmeten en laten lasersnijden uit rvs of aluminium
Polycarbonaat plaatje laten uitfrezen ;)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True