Alles crasht na geheugen uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn 2X 128mb simmetjes vervangen door 2X 256. De computer start perfect op, de bios telt het geheugen en windows start ook op, maar dan komt het meestal geeft windows meteen een fout in het begin dat er een fout zit in explorer.exe en dwe pc hangt helemaal (ook CTRL+ALT+DEL) werkt niet, moch explorer wel goed opstarten, kan ik geen andere programma's uiitvoeren en crasht de pc alsnog.

Ik gebruik Windows 2000 Professional en heb een Vectra Vli8 (P3 450). En deze zou als het goed is toch echt 512MB geheugen aan moeten kunnen.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft.

Alvast Bedankt!

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je moet ff een goeie memtest draaien.

Ik weet voor 99% zeker dat een van je reepjes kapot is, probeer ze eens een voor een en kijk of het probleem dan blijft :)

Alle proemn in n drek

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
kan anders ook pc100@133 geheugen zijn, wil ook weleens fout gaan

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Het is volgens mij net andersom 133@100, maar dat moet kunnen, want mijn 2X 128 was ook 133.

Maar ik zal zo snel mogelijk als ik thuis kom het geheugen 1 voor 1 proberen !

Een memtest kan ik niet draaien want dan crasht de pc als ik al wel in win kom.
BTW de bios ziet het geheugen perfect en die memtest loopt dan ook gesmeerd!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 20:45 schreef MR_WAZOO het volgende:
kan anders ook pc100@133 geheugen zijn, wil ook weleens fout gaan
Dat lijkt mij eigenlijk sterk, volgens mij wordt er (bijna) geen pc100 geheugen meer verkocht en mocht het wel zo zijn, loopt het gewoon op 100.

Ik denk idd ook dat het een rotte bank is, of je hebt het niet goed in zitten, even een testje draaien dus en even goed aandrukken.

Ook even kijken of de bankjes van hetzelfde merk zijn.

Kom je er niet uit, gewoon mee terug gaan, het zal niet de eerste keer zijn dat geheugen direct uit de winkel niet goed is.

• sll
  • Laatst online: 20:29

sll

Een snelle memory test kun je draaien door in je bios de 'Quick Power On Self Test' op disabled te zetten waardoor het geheugen beter door het bios wordt bekeken. Op die manier ben ik wel eens slecht geheugen op het spoor gekomen.

Of experimenteer eens met een enkel reepje geheugen.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op maandag 06 augustus 2001 20:50 schreef Quadrizz het volgende:

[..]

Ook even kijken of de bankjes van hetzelfde merk zijn.

Kom je er niet uit, gewoon mee terug gaan, het zal niet de eerste keer zijn dat geheugen direct uit de winkel niet goed is.
Met het eerste ben ik het niet met je eens, ik heb hier 2x 256, beide een verschillend merk, en 1x 128 ook een ander merk. Werkt perfect samen.
3 van hetzelfde is wel mooier, evt wat stabieler, maar ja, ik kijk toch alleen maar in mn kijkkast :)

1 voor 1 testen of ze het doen, en de kapotte (of desnoods beide als je er niet uitkomt) ruilen. Dan mogen ze het in de winkel verder uitzoeken.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 21:24 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Met het eerste ben ik het niet met je eens, ik heb hier 2x 256, beide een verschillend merk, en 1x 128 ook een ander merk. Werkt perfect samen.
3 van hetzelfde is wel mooier, evt wat stabieler, maar ja, ik kijk toch alleen maar in mn kijkkast :)

1 voor 1 testen of ze het doen, en de kapotte (of desnoods beide als je er niet uitkomt) ruilen. Dan mogen ze het in de winkel verder uitzoeken.
Het hoeft ook geen probleem te zijn, maar het kan compatibiliteitsproblemen opleveren, ik heb in dit systeem 2 bankjes van verschillende merken zitten: 1x 64-133 en 1x 128-133, maar ze draaien maar op 100, afzonderlijk van elkaar draaien ze wel op 133 en er is verder ook niets mis mee, maar het is de combo: moederboord en 2 soorten geheugen waardoor het niet wil.

Ik wilde alleen even zeggen dat als het twee merken zijn, je ook sterker staat in die winkel, waarom zouden ze twee soorten geheugen verkopen?

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Mijn blokjes van 128 zitten er ondertussen weer in en werkt perfect, beide 133 en verschillende merken.

Ik heb net die van 256 een voor een getest (overigens beide zelde merk M.tec ofzoiets) en bij een blokje kwam ie tot bij die witte balk met laden en knalde eruit, die andere liep harstikke vast bij de blauwe balk (bezig met win2k te laden etc.) dus ik verw8 dat ze beide kapot zijn :'(
Morgen ff andere halen, kijken of dat beter werkt.

Verwijderd

Het merk zegt het al veel uitval bij die jongens en maar 1 jaar garantie. Terwijl je op de meeste merken tegenwoordig levenslang krijgt ( = 20 jaar volgens de wet)

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Mm, hier op m'n werk werken ze beide ;(
Waar kan het nog meer aan liggen ?

Verwijderd

het kan zijn dat JOUW computer die reepjes niet lust. Heb ik ook weleens gehad met een Abit KA-7 mobo, nix dan problemen met de reepjes en op andere mobo's was er niets aan de hand. Dat zegt dus niet dat de reepjes echt brak zijn.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Is die VEctra misschien een HP machine?

Hp heeft echt een tik wat betreft geheugen. Ik heb al zoveel HP machines gezien die echt alleen maar superduur geheugen pakt.... iets goedkoper A merk wilden ze gewoon niet!

Klote...is maar een idee...VECTRA doet me aan HP benamingen denken (en aan Opel natuurlijk...bweh!)

Acidfever

Verwijderd

kijk hier www.dane-elec.com kies USA en dan configurator.
Hewlett-Packard
Vectra VLi8 PIII 450/500/550

This system came standard with 64MB (Removable) memory. The system has 2 sockets for memory upgrades. Each upgrade fills 1 socket.

Highly Managable Corporate PC's

Dane Specified Parts
Dane Part Number OEM Part Number Description
DA-D6521A
D6521A
D6501T 32MB ECC Module
DA-D6501A
D6501A 32MB Module
DA-D6522A
D6522A
D6502T 64MB ECC Module
DA-D6502A
D6502A 64MB Module
DA-D6523A
D6523A
D6503T 128MB ECC Module
DA-D6503A
D6503A 128MB Module
DA-D6743A
D6743A 256MB ECC Module
ECC geheugen bij 256 MB blijkbaar ...

Verwijderd

Bij Bolderhardware kun je ook je geheugen kiezen via hun frontpage. Kies dan bij HP een willekeurig type (jouw vectra staat in eerste instantie niet in de lijst, daarna wel) en kies dan je type HP VEctra. daar staat weer dat je ECC geheugen nodig hebt, maar ook
Overzicht van de producten

--------------------------------------------------------------------------------

HP-VECTRA

VL-8 PII 350/400 / PIII 450/500/550 FL €

Basisgeheugen: 32 MB
Maximaal: 384 MB :? :?
Aantal sloten: 3 :?
Opmerkingen: BIOS REVISION HN 02.00 AND ABOVE IS REQUIRED FOR THE USE OF ECC DIMMS
Bij de :? tekens staan ineens wat rare dingen....:? :?

nu ben ik ook het spoor kwijt.........

edit:
verkeerde type! Is geen Vli 8 maar de vl 8 serie die ik had gepakt!

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Misschien stomme vraag, maar wat is ECC geheugen en wat is er zo speciaal aan ?

Bij De Weg, in he tboekje staat dat het uitbreidbaar is tot 512 :( (Ohja, Bios heb ik al up to date *D

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

blackburn, ecc is zelfcontrolerend geheugen. Althans, daar komt het op neem.

en wat het probleem betreft, ik denk niet dat die bank kapot is, eerder dat het inderdaad aan het VECTRA/HP feit ligt.

Zelfde probleem hier. Heb een Dell, en dat ene 256 bankje vreet hij niet, en het andere wel....Terwijl ze alle twee correct werken in een andere cloon.....
Is gewoon een kwestie van ff uitprobere.

Ikzelf koop m'n spullen bij computerland in utrecht en daar was het geen enkel probleem om de spullen weer terug te brengen en geld terug te krijgen....

Bij zo'n vobis of dynabate toko kan je het dan gewoon schudden....

enneuh duur ecc geheugen was dus niet nodig. 100 piek voor 256/133

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Ik neem het hier mee van mijn (bij)baantje tegen inkoopprijs, werkt het niet breng ik het terug neem ik ander spul mee :)

Dus binnenkort even met ecc proberen.

Is dat ecc niet error correcting code (ofzoiets) heb er wel eens iets over gelezen |:(

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Merkeloos brak geheugen.

Koop voor 5 piek meer gewoon infineon ofzo.

Dan ben je van het gezeik af.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Heb hier nu infineon liggen zelfde prob. dus denk ik dat ik persé ECC geheugen moet hebben, ik ga ff opzoek daarna :)

Weet iemand toevallig al een goed online winkeltje waar ze snel zijn en goedkoop ? :)

Pagina: 1