Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Development nieuws/achtergrond items op Tweakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:27
Ik was het laatst die enquete van Tweakers aan het invullen en bedacht me later wat ik eigenlijk altijd miste op Tweakers:

Ik zie regelmatig items/advertorials over hackathons, Tweakers dev summit, dev vacatures, privacy/security maar ik zie zelden tot nooit items over de laatste ontwikkelingen op development vlak. Bij nieuws snap ik dat het lastig is omdat het vaak kleine incrementele wijzigingen, maar is het niet interessant om periodiek een achtergrond artikel te maken zoals bijvoorbeeld bij games gedaan wordt? Dus bijvoorbeeld een web development artikel met interessante ontwikkelingen van de afgelopen maanden betreft IDE's, API's, SDK's, frameworks/libraries, tools, browsers etc. Hetzelfde kan gedaan worden voor iOS/Android ontwikkelaars etc.

Volgens mij krijg je dan ook veel respons/discussies van de meer tech savy mensen in de community. Alle drone/smartphone camera artikelen zijn leuk, maar persoonlijk zou ik graag wat meer leerzame vakinhoudelijk items lezen als ik tijdens m'n werk op Tweakers aan het browsen ben :+ . Het zou ook goed zijn voor de balans tussen alle 'casual' gadget/games items en de meer technisch inhoudelijke dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10-06 21:06

WoutF

Hoofdredacteur

Offline tot 28 juni

Goeie vraag. Ongeveer de helft van de bezoekers van Tweakers is IT'er, weten we uit onderzoeken. De andere helft heeft een hobbymatige interesse in technologie. Bij het kiezen van onderwerpen om over te schrijven proberen we altijd te kijken naar interesse vanuit de lezer. De keuzes zijn namelijk eindeloos en het is natuurlijk fijn als de dingen waar we over schrijven voor een zo groot mogelijk deel van de doelgroep relevant/interessant is. Dat elk artikel voor iedereen interessant is, is natuurlijk een utopie, maar het is wel iets we meewegen.

Binnen die 50% die IT'er is, zitten natuurlijk weer subverdelingen. De een zal programmeur zijn, de ander systeembeheerder, iemand anders weer meer aan de product-kant, etc. En ben je programmeur, dan is er nog een heel scala (no pun intended) aan talen, platforms en toepassingen. Dat wordt al snel erg specifiek; een artikel over de nieuwste ontwikkelingen in Kotlin is tof als je interesse hebt in die taal of ermee werkt, maar dat zal een zeer kleine groep zijn.

Dat is één reden dat we hier nooit ingedoken zijn. De tweede is simpelweg dat we op dit moment de kennis niet in-house hebben. Als je een goed inhoudelijk stuk over een programmeertaal wilt schrijven, moet je dat eigenlijk door een programmeur laten doen die er ervaring mee heeft. Zelfde geldt voor een IDE, of welk professioneel IT-onderwerp dan ook. Daar is onze huidige redactie niet op ingericht. Het inzetten van freelancers is daar een oplossing voor, maar dan kom je alsnog weer uit op punt één.

Uiteindelijk moet je duidelijk voor ogen hebben voor wie je er bent. Wat je leest is als schoenmaker. Tot nu toe hebben we altijd de keuze gemaakt om ons te richten op mensen met een privé-interesse in technologie, vanuit een consumentenperspectief. Met natuurlijk af en toe een uitstapje hier en daar :)

Offline tot 28 juni

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09-06 00:28
Ongeveer de helft van de bezoekers van Tweakers is IT'er, weten we uit onderzoeken. De andere helft heeft een hobbymatige interesse in technologie. Bij het kiezen van onderwerpen om over te schrijven proberen we altijd te kijken naar interesse vanuit de lezer. De keuzes zijn namelijk eindeloos en het is natuurlijk fijn als de dingen waar we over schrijven voor een zo groot mogelijk deel van de doelgroep relevant/interessant is. Dat elk artikel voor iedereen interessant is, is natuurlijk een utopie, maar het is wel iets we meewegen.
Is dit niet een beetje kip-ei probleem? Andersom zou je namelijk kunnen zeggen: als wij meer goede artikelen over development gaan plaatsen, gaan we waarschijnlijk ook meer mensen trekken die geïnteresseerd zijn in development en worden de verhoudingen dus anders.
De een zal programmeur zijn, de ander systeembeheerder, iemand anders weer meer aan de product-kant, etc. En ben je programmeur, dan is er nog een heel scala (no pun intended) aan talen, platforms en toepassingen.
Voor mijn gevoel zijn er vandaag de dag juist heel veel raakvlakken. Vooral op het gebied van cloud, server(less), containers, enz enz enz. Het zou iedereen de kans geven om eens "buiten de deur" te kijken.
Bovendien: is dat niet juist waar tweakers groot mee is geworden? Het introduceren van en kennis verspreiden over allerlei nieuwe technologiën?! Ik zou het zonde vinden als tweakers nu zo vast zit in het huidige stramien dat er geen ruimte meer is voor nieuwe ontwikkelingen en/of onderwerpen.
De tweede is simpelweg dat we op dit moment de kennis niet in-house hebben. Als je een goed inhoudelijk stuk over een programmeertaal wilt schrijven, moet je dat eigenlijk door een programmeur laten doen die er ervaring mee heeft. Zelfde geldt voor een IDE, of welk professioneel IT-onderwerp dan ook.
Meen je dat nou? :? Jullie hebben om te beginnen toch al een best wel sterk dev team zitten met een brede interesse? Het hoeft toch niet allemaal zo specifiek te zijn als een discussie over de laatste operator die aan de python taal is toegevoegd? Ik vond jullie Java cursus al een leuk voorbeeld van wat zou kunnen? Naast reeds genoemde dingen, wat te denken van
  • Een basiscursus game development? Met dingen als hoe werkt opengl? Welke algorithmen gebruik je voor -noem een onderdeel- en hoe werkt dat algorithme? Hoeft niet eens taal-specifiek te zijn, kan zelfs in veel gevallen heel goed schematisch worden uitgelegd?
  • Performance vergelijking van diverse talen?
  • Programmeren van/voor robotica? (en wat te denken van een interview met een programmeur voor professionele robotica, wat die allemaal doen en welke uitdagingen daabij komen kijken)?
  • Hoe maak/publiceer je apps voor smartphones? Wat is er beschikbaar voor cross-platform ontwikkeling en wat zijn de mogelijkheden en beperkingen daarvan?
  • Hoe schrijf je veilige code?
Enzovoorts enzovoorts. En persoonlijk denk ik dat het heel leuk zou zijn als er iemand van de redactie juist een poosje meeloopt/meekijkt met een professional en daar in combinatie met een interview een leuk artikel van maakt.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True