Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Binnenkort ga ik een projectje starten met wat bijzondere componenten.

De kast wordt een Fractal Design Focus G. De kleur laat ik nog even open, afhankelijk van andere keuzes.

Het moederbord wordt een ELT286 160B, met bijbehorende 286 processor, coprocessor en 1MB geheugen. Verder wat gebruikelijke insteekkaarten uit deze periode VGA, I/O controllers etc. De PCB's die ik ga gebruiken zijn allemaal het klassieke groen.

In de kast zitten standaard gekleurde LED ventilators. Deze zijn meegeleverd maar kan ik uiteraard vervangen. Ik wil sowieso 43 of 4 gekleurde led ventilators plaatsen.
Nu is mijn grote vraag welke kleur LED in de fans hier het mooist uitkomen op groene PCB's. Wit? Groen? Of toch blauw? Een miskoop zie ik niet zitten namelijk :P

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

periode correct is natuurlijk groen of oranje, dat waren de gangbare led kleuren toen :P

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
brid schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:47:
periode correct is natuurlijk groen of oranje, dat waren de gangbare led kleuren toen :P
Dat was het zeker; rood, oranje en groene leds die niet al te fel waren en zo van een jaren '70 instrumentenpaneel af zouden kunnen komen :P

De kast zelf is ook niet bepaald gangbaar voor een 286 computer, dus dat de leds niet tijdsgetrouw zijn maakt me niks uit. Wel of het een beetje kleurt daarbij ;)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-06 20:30
Om hem echt retro te maken zou je zelfs nog aan de gang kunnen met neon verlichting, de voorloper van leds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is nou het hele voordeel van RGB fans, moet je alleen bij zo'n build een controller ergens verstoppen. Niet om een regenboog te maken, maar om precies de kleur achteraf te kunnen instellen die je wil.