Beste mensen,
Ik heb een raar probleem bij een college van me waar ik al dagen mee bezig ben en kom er maar niet uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Probleem: Collega kan een specifieke website (ip-adres) niet benaderen. (https://woodsbrasserie.nl)
- Het gaat niet alleen om de website, maar het lijkt alsof heel het ip adres is geblokkeerd.
- Hierdoor kan mijn college ook niet op het zakelijk email adres van woodsbrasserie.nl inloggen om emails te versturen/ontvangen.
Wat heb ik al geprobeerd:
- hosts file leeggemaakt
- antivirus software en windows defender uitgezet
- clean boot gedaan
- modem herstart & fabrieksinstellingen
- flushdns, renew en release
- ping google.nl --> Succesvol
- ping woodsbrasserie.nl --> Request timeout
- tracert woodsbrasserie.nl --> Zie screenshot hieronder
:strip_exif()/f/image/A6XkkCmSRLFsdmClW4oSDokt.jpg?f=fotoalbum_large)
- tracert vanaf een andere computer --> Werkt prima
- firewall van modem uitgezet
Ligt het aan de computer zelf?: Nee. Wanneer de computer verbinding maakt met een mobiele hotspot van de iphone (dus op 4G) dan kan men wel op de website en is verbinding toegestaan.
Contact opgenomen met ISP?: Ja. Antwoord was. Ja dit weten wij ook niet, misschien kunt u eens proberen op een andere frequentie? - T-Mobile
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Mij lijkt dat het probleem nu is uitgesloten tot één van deze 2 opties:
1) De webhosting van woodsbrasserie.nl heeft het WAN ip-adress van mijn college geblokkeerd, dus wordt geblokkeerd vanuit de server kant
2) De ISP (T-Mobile) blokkeert de website of het ip adres van woodsbrasserie.nl
Bedankt voor het lezen en mogelijk helpen.
Ik heb een raar probleem bij een college van me waar ik al dagen mee bezig ben en kom er maar niet uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Probleem: Collega kan een specifieke website (ip-adres) niet benaderen. (https://woodsbrasserie.nl)
- Het gaat niet alleen om de website, maar het lijkt alsof heel het ip adres is geblokkeerd.
- Hierdoor kan mijn college ook niet op het zakelijk email adres van woodsbrasserie.nl inloggen om emails te versturen/ontvangen.
Wat heb ik al geprobeerd:
- hosts file leeggemaakt
- antivirus software en windows defender uitgezet
- clean boot gedaan
- modem herstart & fabrieksinstellingen
- flushdns, renew en release
- ping google.nl --> Succesvol
- ping woodsbrasserie.nl --> Request timeout
- tracert woodsbrasserie.nl --> Zie screenshot hieronder
:strip_exif()/f/image/A6XkkCmSRLFsdmClW4oSDokt.jpg?f=fotoalbum_large)
- tracert vanaf een andere computer --> Werkt prima
- firewall van modem uitgezet
Ligt het aan de computer zelf?: Nee. Wanneer de computer verbinding maakt met een mobiele hotspot van de iphone (dus op 4G) dan kan men wel op de website en is verbinding toegestaan.
Contact opgenomen met ISP?: Ja. Antwoord was. Ja dit weten wij ook niet, misschien kunt u eens proberen op een andere frequentie? - T-Mobile
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Mij lijkt dat het probleem nu is uitgesloten tot één van deze 2 opties:
1) De webhosting van woodsbrasserie.nl heeft het WAN ip-adress van mijn college geblokkeerd, dus wordt geblokkeerd vanuit de server kant
2) De ISP (T-Mobile) blokkeert de website of het ip adres van woodsbrasserie.nl
Bedankt voor het lezen en mogelijk helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Arkayne op 18-05-2020 12:02 ]