Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Specifieke website returnt met ping: "Request timeout".

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arkayne
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2020
Beste mensen,

Ik heb een raar probleem bij een college van me waar ik al dagen mee bezig ben en kom er maar niet uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Probleem: Collega kan een specifieke website (ip-adres) niet benaderen. (https://woodsbrasserie.nl)
- Het gaat niet alleen om de website, maar het lijkt alsof heel het ip adres is geblokkeerd.
- Hierdoor kan mijn college ook niet op het zakelijk email adres van woodsbrasserie.nl inloggen om emails te versturen/ontvangen.

Wat heb ik al geprobeerd:
- hosts file leeggemaakt
- antivirus software en windows defender uitgezet
- clean boot gedaan
- modem herstart & fabrieksinstellingen
- flushdns, renew en release
- ping google.nl --> Succesvol
- ping woodsbrasserie.nl --> Request timeout
- tracert woodsbrasserie.nl --> Zie screenshot hieronder

- tracert vanaf een andere computer --> Werkt prima
- firewall van modem uitgezet

Ligt het aan de computer zelf?: Nee. Wanneer de computer verbinding maakt met een mobiele hotspot van de iphone (dus op 4G) dan kan men wel op de website en is verbinding toegestaan.

Contact opgenomen met ISP?: Ja. Antwoord was. Ja dit weten wij ook niet, misschien kunt u eens proberen op een andere frequentie? - T-Mobile

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Mij lijkt dat het probleem nu is uitgesloten tot één van deze 2 opties:

1) De webhosting van woodsbrasserie.nl heeft het WAN ip-adress van mijn college geblokkeerd, dus wordt geblokkeerd vanuit de server kant
2) De ISP (T-Mobile) blokkeert de website of het ip adres van woodsbrasserie.nl

Bedankt voor het lezen en mogelijk helpen.

[Voor 4% gewijzigd door Arkayne op 18-05-2020 12:02]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-05 09:54

eagle00789

Est. November 2005

Al jou opties die je hebt getest leiden voor mij naar optie 1 van de oplossingen die je aandraagt.
Heb je contact gehad de webhoster? (Totaaldomein B.V. / Pcextreme B.v.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@Arkayne Schattig dat je wel de hostnames wegpoetst maar wel de IP-adressen laat staan :+

On-topic: Check ook eens de routetabel van de probleemcomputer.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-06 18:07
Enige twee opties zijn om contact op te nemen met de hoster, en daarnaast nog maar T-Mobile Thuis benaderen. Ik weet dat ze een procedure hebben wanneer de klant een specifieke webste niet kan bereiken waarbij er door de Back Office onderzoek gedaan wordt naar de reden van het verbindingsprobleem. De medewerker heeft je dus proberen af te wimpelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arkayne
Evanescent schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:01:
@Arkayne Schattig dat je wel de hostnames wegpoetst maar wel de IP-adressen laat staan :+

On-topic: Check ook eens de routetabel van de probleemcomputer.
Haha, thanks voor het melden. wist eigenlijk niet zeker wat ik daar moest weglaten!

Hoe doe ik dit precies met deze routetabel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Arkayne schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Hoe doe ik dit precies met deze routetabel?
route print

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arkayne
@eagle00789 @Centurius Bedankt! Ik heb contact opgenomen met de webhoster. Hopelijk kunnen zij mij meer vertellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arkayne
Weet niet precies wat ik hierin moet zien. Maar ik heb het vergeleken met mijn eigen computer's output en het ziet er verder niet heel anders uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:27
Vast een of andere route die niet goed gaat.

Is eigenlijk een ISP+Glasoperator probleem, maar verwacht daar niet veel van. Die gaan eerst roepen dat "de website misschien een blacklist gebruikt" en andere onzin. Je zult een lange adem moeten hebben tot iemand van tmobile eens glasoperator gaat schoppen en het opgelost gaat worden. (of geluk hebben)

De makkelijke weg is om een VPN te gebruiken om op de website te komen of in ieder geval tot je het hebt uitgezocht met T-Mobile.

De lange weg is wel de betere maar doordringen bij een ISP kan lang duren zeker als je zelf ook net niet weet waar je het moet zoeken. (wat logisch is bij dit soort problemen)

In ieder geval heeft T-Mobile dit soort problemen vaker:

https://community.t-mobil...te-niet-bereikbaar-305784

[Voor 12% gewijzigd door Rmg op 18-05-2020 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arkayne
Rmg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:

Is eigenlijk een ISP+Glasoperator probleem, maar verwacht daar niet veel van. Die gaan eerst roepen dat "de website misschien een blacklist gebruikt" en andere onzin. Je zult een lange adem moeten hebben tot iemand van tmobile eens glasoperator gaat schoppen en het opgelost gaat worden. (of geluk hebben)

De makkelijke weg is om een VPN te gebruiken om op de website te komen of in ieder geval tot je het hebt uitgezocht met T-Mobile.

De lange weg is wel de betere maar doordringen bij een ISP kan lang duren zeker als je zelf ook net niet weet waar je het moet zoeken. (wat logisch is bij dit soort problemen)

Bedankt voor je antwoord! Ik ben nu bezig met de webhoster, hopelijk is er iets geblokkeerd bij hen.
Daarna gaan we T-Mobile lastigvallen _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-06 18:07
Rmg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:

Mja de kans is vrij klein dat het bij T-Mobile Thuis zit, uit de traceroute wordt duidelijk dat de verbinding het T-Mobile Thuis/Glasoperator netwerk verlaat en over NL-IX gaat. Na Astraus gaat het pas mis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arkayne

Het probleem is opgelost!

Misschien heb ik dit topic net wat te snel aangemaakt, maar ik maakte het aan tijdens dat ik de webhosting aan het contacten was.

Misschien helpt het ooit iemand verder in de toekomst:

Antwoord van webhoster:
"We zien dat <IPv4> geblokkeerd staat als gevolg van mislukte login pogingen op de e-mail."
ip adres is nu weer gewhitelist.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True