Toon posts:

PC RGB lichten blijven aan na uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinust96
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo,

Ik heb mn eigen pc gebouwd een paar weken geleden, alles werkt prima alleen ik heb 1 probleem. Wanneer ik mijn pc uitzet (start -> shutdown) blijft er een RGB lampje en mijn RGB muis branden. Wanneer ik de voeding schakelaar gebruik ( de 0/1) gaan de lampen wel uit. Wanneer ik deze voeding schakelaar vervolgens weer aan doe gaan de lampjes meteen weer branden zonder dat ik de pc aanzet. Mijn conclusie is dus dat de pc stroom krijgt terwijl hij niet aan staat. Ik krijg dit echter niet verholpen, graag hulp. Volg deze link voor foto's die mijn verhaal uitleggen:https://imgur.com/a/AHakomx
...

PC Specs:
Moederbord: AsRock fatality B450 gaming K4
CPU: Ryzen 5 1600 AF
GPU: Geforce GTX 1660 super
Kast: Sharkoon pure steel Black rgb
Voeding: Coller master MWE 650 White 230V
...

Drivers checken voor updates
via MS Dos hibernate aan en uitzetten.
...

[Voor 5% gewijzigd door tinust96 op 18-05-2020 11:24]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:12

Thomg

Aww yiss

Voor zover ik kan zien gaan simpelweg een PWR_OK led aan en krijgen de USB poorten power...?

Het eerste kan je niet uitzetten, dat is het hele punt van de led. De tweede kan je vaak in de bios aanpassen.

Maar vraag me wel af wat hier precies het probleem is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinust96
Het probleem is vooral de muis die aan blijft, deze heb ik meegenomen vanuit mijn oude pc. Alleen ging deze altijd netjes uit als ik mijn pc uit zette. Nu blijft hij aan tenzij ik achter de pc kruip en de voeding schakelaar uit zet,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:12

Thomg

Aww yiss

http://forum.asrock.com/f...-usb-power-after-shutdown

Google op "asrock disable usb power when pc off"
tinust96 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:30:
Alleen ging deze altijd netjes uit als ik mijn pc uit zette.
Voor de een een feature, voor de ander een kwaal.

[Voor 43% gewijzigd door Thomg op 18-05-2020 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 13:30
Is waarschijnlijk de standby power. Dit heeft mijn oude systeem ook op 2 plaatsen op het mainboard en op de videokaart. Die branden niet alleen, maar knipperen langzaam in een patroon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinust96
Ik heb het lampje op het moederbord uit gekregen met het volgen van de link, was niet hetzelfde maar vond ergens iets over S5 settings. dit was een post uit 2016 en mijn bios is helaas anders ingericht dus die van de usb power kon ik niet vinden. Maar ik weet in ieder geval dat ik dus moet zoeken naar een optie om usb power uit te zetten met mijn bios. bedankt!

Ik heb bios versie: American megatrends inc. p3.90 12/12/2019 van Asrock als iemand toevallig weet waar die chipset configurations zitten.

UPDATE: Heb geprobeerd via windows settings dit aan te passen(zie link), dit werkte echter ook niet
https://www.hamoperator.c.../K9EQ-Fusion-PDF-0023.pdf

[Voor 14% gewijzigd door tinust96 op 18-05-2020 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-03 06:26
Bij Asus is er de optie om dit uit te zetten in het programma Asus Aura/Armoury Crate. Misschien is er bij Asrock ook die optie?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinust96
ikbenben schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:06:
Bij Asus is er de optie om dit uit te zetten in het programma Asus Aura/Armoury Crate. Misschien is er bij Asrock ook die optie?
Ik denk dat je Asrock polychrome LED bedoeld? programma waarmee je rgb kunt aanpassen. Nee, hier zit geen optie daarvoor in

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 19:11
Dit is de oplossing
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee