Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Melden van handelaren die verkopen als particulier?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12:02
Hoi, Hoi.

Sinds het in gebruik nemen van de handelaren tag zijn zie ik toch nog hoop Tweakers die +800 feedback hebben in 4 jaar, maar niet als handelaar staan genoteerd (ik ga geen publiekelijke voorbeelden geven gezien ik geen zit heb in nameshaming). Nu snap ik dat de grens van wel/geen handelaar moeilijk te bepalen is. Maar toch, als je op +800 feedback zit, dan lijkt het me sterk dat het nog hobbymatig is.

De vraag is, wat moet je als gewone gebruiker en hun ads doen? Moet je ze rapporteren zodat de mods dit kunnen afhandelen? Of moet je dit soort ads met rust laten er van uit gaan dat dit soort handelaren hobbymatig te werk gaan?

TIME TO UPGRADE !!!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:29
rickboy333 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:43:
Hoi, Hoi.

De vraag is, wat moet je als gewone gebruiker en hun ads doen? Moet je ze rapporteren zodat de mods dit kunnen afhandelen? Of moet je dit soort ads met rust laten er van uit gaan dat dit soort handelaren hobbymatig te werk gaan?
Het lijkt me dat je zelf wel kan bepalen of je op de "rapporteren" knop drukt toch? Er zit volgens mij geen limiet op hoe vaak je rapporteert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickboy333
mobby1971 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Het lijkt me dat je zelf wel kan bepalen of je op de "rapporteren" knop drukt toch? Er zit volgens mij geen limiet op.
Ik wil niet de mods volspammen met iets waar ze achteraf niks mee gaan doen.

Eigenlijk kan ik mijn vraag beter zo stellen: Heeft het zin om iemand te rapporteren als je denkt dat hij of zij een handelaar is?

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:29

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

rickboy333 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Ik wil niet de mods volspammen met iets waar ze achteraf niks mee gaan doen.

Eigenlijk kan ik mijn vraag beter zo stellen: Heeft het zin om iemand te rapporteren als je denkt dat hij of zij een handelaar is?
Je moet daarbij hard kunnen maken dat het een handelaar is. Bijvoorbeeld door naar een bedrijfswebsite of kvk inschrijving te linken

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rickboy333
Detmer schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Je moet daarbij hard kunnen maken dat het een handelaar is. Bijvoorbeeld door naar een bedrijfswebsite of kvk inschrijving te linken
In princiepen ben je al een handelaar als je €0,01 winst maakt op een product. En ik betwijfel dat die Tweakers met +400 feedback in 2 jaar tijd zoveel verlies draaien.

Als hier geen duidelijke regels voor komen zal dit wel de volgende grote discussie worden.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt vermoedelijke handelaren welke zich niet zo kenbaar hebben gemaakt melden in het meldpunt. Daarbij vragen we je wel een duidelijke beschrijving en bewijs aan te leveren. Met alleen een melding "handelaar" kunnen we helaas weinig. Daarbij zegt een aantal beoordelingen niet altijd direct iets.

[Voor 11% gewijzigd door Bor op 18-05-2020 14:59]

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

rickboy333 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:29:
[...]

In princiepen ben je al een handelaar als je €0,01 winst maakt op een product. En ik betwijfel dat die Tweakers met +400 feedback in 2 jaar tijd zoveel verlies draaien.

Als hier geen duidelijke regels voor komen zal dit wel de volgende grote discussie worden.
Wij gaan niet op de stoel van de belastingdienst zitten. Daarnaast mag je volgens de belastingdienst per jaar een bepaald bedrag verdienen zonder dat je daar aangifte over hoeft te doen. Waar het ons wel om gaat zijn handelaren die overduidelijk een bedrijf/shop/webwinkel hebben en dus werken vanuit een KVK en BTW nummer. Dan gelden er immers andere spelregels inzake verzending, retour, garantie enz. Wat wij echter niet gaan doen is elke vage melding over een handelaar zonder bewijs doorspitten, daar hebben we gewoon de tijd en mankracht niet voor. Heb je dus het idee dat een verkoper aan deze voorwaarden voldoet en kan je daar hard bewijs voor leveren, dan horen we dat graag.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True