Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Goedemorgen,

We zoeken een tv (of beamer) voor in een kantoorruimte, ik heb een tv aanbevolen omdat het een kleiner kantoor is en het beter te zien is met de lichten aan. De afstand tot het scherm is tussen 1,8 meter en maximaal 4 meter.

Mijn vraag is voornamelijk of er verschil is waardoor we zouden moeten gaan voor een "zakelijke" monitor zoals "Ilyama LE6540UHS", waarom niet in de auto springen en het goedkoopste scherm kopen wat haalbaar is voor ons budget (1000 euro). De TV zal misschien een paar uur per dag gebruikt worden. Zeker niet meer uren dan een "netflix TV" voor thuis.

Is er een goede reden waarom we een beamer zouden moeten kopen? Die hebben de neiging om na verloop van tijd problemen te krijgen met hun lamp, enz., Die onderhoud en een moeilijkere installatie vereisen.

Bedrijf is klein, 7 werknemers, TV zal gebruikt worden voor tonen Excel sheets, documenten, soms een filmpje.

Met vriendelijke groet,
Red-Front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Red-Front schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:28:
Mijn vraag is voornamelijk of er verschil is waardoor we zouden moeten gaan voor een "zakelijke" monitor zoals "Ilyama LE6540UHS", waarom niet in de auto springen en het goedkoopste scherm kopen wat haalbaar is voor ons budget (1000 euro). De TV zal misschien een paar uur per dag gebruikt worden. Zeker niet meer uren dan een "netflix TV" voor thuis.
De genoemde Iiyama is een Digital Signage-scherm. Oftewel een monitor voor (haast) 24/7 gebruik. Sommige Digital Signage schermen zijn ook nog eens uitgerust met een apart slot voor bijvoorbeeld een mini-pc. Soms zit er al zo'n soort van "PC" in voor content weer te geven dan wel eventueel opties om bijvoorbeeld een PowerPoint af te spelen. Lang niet altijd trouwens. Verder zal de garantie (en response tijd voor eventuele reparatie) op een dergelijk scherm beter zijn dan de gemiddelde consumenten TV. Ik zou voor jouw gebruik ook eerder richting BCC, Mediamarkt, et cetera rijden en een exemplaar nemen wat aan de eisen voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 18-05-2020 12:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 11:16
Waarvoor gaat de TV gebruikt worden?
Is dat presentaties of daadwerkelijk TV kijken?

Edit: lezen dus..

Indien voor het eerste dan is de IIyama wel beter geschikt.
Dit soort schermen zijn vooral bedoeld voor presentaties of demonstraties, er zit dan ook software bij om zulke content op het scherm te creëren. Het type scherm is ook anders dan een standaard scherm, kijkhoeken zouden groter moeten zijn, zeker ten opzichte van een goedkope 65inch TV. Maar er zit geen tuner in, dus je kan niet even een coax kabel er in stoppen en tv kijken.

Indien het gewoon TV kijken is en de eisen niet zo hoog, dan zou ik inderdaad lekker naar de BCC ofzo rijden.

Dat gezegd hebbende. wij hebben hier in de vergaderruimte ook gewoon een consumenten model hangen, en werkt prima. Wel een Samsung topmodel van 5 jaar geleden, maar toen waren de prijzen ook nog heel anders voor 65 inch modellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 18-05-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:18
Voor kantoortoepassingen is het verschil tussen zakelijke monitoren en consumenten tv's minder groot dan dat je een beeldscherm nodig hebt om als display te gebruiken in bijv. een winkel etalage.

Voor kantoortoepassingen dien je o.a. rekening te houden met de chroma subsampling, waarbij letters bij chroma 4:4:4 er scherper uitzien in de pc mode. Naast de chroma subsampling zijn kijkhoeken vaak ook belangrijk voor kantoortoepassingen, hiervoor dien je naar een tv te kijken met een IPS paneel.

LG en Sony bieden allebei volwaardige chroma 4:4:4, waarbij Sony de beste kijkhoeken biedt van alle tv's met IPS panelen.

Je hebt geen wensen m.b.t. de afmeting aangegeven, aangezien je het over een 65'' Ilyama hebt ga ik voor het gemaak ook uit van een 65'' tv.

Wanneer kijkhoeken in jullie situatie van minder belang zijn is deze LG een prima tv. Zijn goede kijkhoeken wel belangrijk? Dan kun je beter voor deze Sony kiezen.