Draadloze headset met receiver en 3,5 mm jack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 13:28
Hoi allen,

Om mijn setup uit te breiden en zo min mogelijk kabels in zicht heb, ben ik op zoek naar een draadloze hoofdtelefoon (of headset) welke ook een receiver / basis station heeft met een 3,5mm jack. Eigenlijk zoals de Acrtic 7 pro, maar dan op een iets lager budget van tot de 200 euro. Een kleine eis, aangezien ik brildragend ben, is dat het over the ear versies zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
3,5mm vereist om op de Go XLR aan te sluiten (erg tevreden over, wil geen losse mixers e.d.)
Liever geen losse receiver (zoals een boltune of logitech bluetooth audio receiver)

Hoor graag welke adviezen jullie hebben.

p.s. graag geen discussie over de pro's en con's van het gebruik van een GoXLR

Alvast dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Decarsul op 18-05-2020 10:12 ]

Beste antwoord (via Decarsul op 02-06-2020 15:57)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu ga ik een hele simpele suggestie doen: De Arctis 7 niet-pro versie ;). Heeft ook een basisstation met 3.5mm in en out. Dat is één van de dingen waar ik vooraf niet wist dat ik zo blij mee was, maar automatisch switchen tussen speakers en koptelefoon wanneer ik die inschakel is best handig. (Minpuntje is enorme hoeveelheden plop-geluiden bij inschakelen, wat verder alleen bij inschakelen is en niet problematisch is, maar bij goed ontwerp onderdrukt kan worden).

Maar behalve 3.5mm output, heeft hij dus ook 3.5mm input. Ik heb de originele versie en niet de 2019 versie, dus mogelijk zijn er dingen veranderd! In de originele hebben ze een beetje form over functie gekozen voor het basisstationnetje, waardoor ik (en andere) letterlijk een mes in het plastic moest zetten om te zorgen dat de 3.5mm jack van mijn speakers er goed in kan. Of dat nodig is hangt van de kabel af.

Anyway, de 3.5mm input had ik nog nooit gebruikt. Omdat ik zo'n aardige Tweaker ben heb ik eens voor jou getest :P . Via de 3.5mm kabel van mijn WH1000XM2 hem gekoppeld aan mijn telefoon (die ging er overigens wel in zonder dat ik eerst mes in de behuizing moest zetten, dus hoewel het ontwerp niet echt ideaal is, hangt het ook van de kabel af). En zolang hij maar USB voeding krijgt werkt hij. Als je hem aan je PC hebt hangen en je wil hem gebruiken als de PC uit staat, moet je dus wel USB poorten gebruiken die permanent stroom leveren (vaak een BIOS optie). Maar ook via een powerbank deed hij het, dus hij heeft voor gebruik van de 3.5mm input puur USB voeding nodig, geen communicatie. Bij zowel USB input als 3.5mm input mixt hij de geluiden simpelweg. Als al jouw geluid gaat over de 3.5mm dan kan je hem als het goed is gewoon aan een USB adapter aansluiten.

En nogmaals de 'waarschuwing', dit is getest met mijn originele Arctis 7, niet het 2019 model :).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu ga ik een hele simpele suggestie doen: De Arctis 7 niet-pro versie ;). Heeft ook een basisstation met 3.5mm in en out. Dat is één van de dingen waar ik vooraf niet wist dat ik zo blij mee was, maar automatisch switchen tussen speakers en koptelefoon wanneer ik die inschakel is best handig. (Minpuntje is enorme hoeveelheden plop-geluiden bij inschakelen, wat verder alleen bij inschakelen is en niet problematisch is, maar bij goed ontwerp onderdrukt kan worden).

Maar behalve 3.5mm output, heeft hij dus ook 3.5mm input. Ik heb de originele versie en niet de 2019 versie, dus mogelijk zijn er dingen veranderd! In de originele hebben ze een beetje form over functie gekozen voor het basisstationnetje, waardoor ik (en andere) letterlijk een mes in het plastic moest zetten om te zorgen dat de 3.5mm jack van mijn speakers er goed in kan. Of dat nodig is hangt van de kabel af.

Anyway, de 3.5mm input had ik nog nooit gebruikt. Omdat ik zo'n aardige Tweaker ben heb ik eens voor jou getest :P . Via de 3.5mm kabel van mijn WH1000XM2 hem gekoppeld aan mijn telefoon (die ging er overigens wel in zonder dat ik eerst mes in de behuizing moest zetten, dus hoewel het ontwerp niet echt ideaal is, hangt het ook van de kabel af). En zolang hij maar USB voeding krijgt werkt hij. Als je hem aan je PC hebt hangen en je wil hem gebruiken als de PC uit staat, moet je dus wel USB poorten gebruiken die permanent stroom leveren (vaak een BIOS optie). Maar ook via een powerbank deed hij het, dus hij heeft voor gebruik van de 3.5mm input puur USB voeding nodig, geen communicatie. Bij zowel USB input als 3.5mm input mixt hij de geluiden simpelweg. Als al jouw geluid gaat over de 3.5mm dan kan je hem als het goed is gewoon aan een USB adapter aansluiten.

En nogmaals de 'waarschuwing', dit is getest met mijn originele Arctis 7, niet het 2019 model :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
Sissors schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:18:
Ahh okay, ik dacht dat er alleen een usb dongel bij zat . . . maar jij zegt dus basis station met passthrough zodat je kan switchen, dat kan handig zijn! (bij het oudere model iig) :D

Top, ik ga eens even verder uitzoeken hoe het tegenwoordig zit. Klinkt wel goed.

p.s. het poweren is geen probleem. Elk van mijn schermen heeft een self powered usb hub. Ook nog een powercube onder het bureau geplakt met wat ruimte ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Decarsul op 18-05-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
Net even een unboxing zitten kijken. Lijkt inderdaad een line in op de receiver te zitten van de non pro versie. Dan kan ik die aansluiten op de line uit van de GoXLR en ben ik rond.

Andere suggesties nog steeds welkom natuurlijk!