Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Werk én gaming monitor: ultrawide, 1440P en 144hz of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-11 09:12
Ik zoek een 34" monitor voor werk, gaming.
Ik heb nu redelijke PC met een basic 27" scherm. Sinds kort heb ik een zit-sta bureau (160x80) en merk ik dat het huidige scherm flink wiebelt. Ik zoek iets beters (en wil graag gelijk groter) dat beter is voor gaming én met een stevige voet komt (ik wil geen wiebels) en in totaal niet al te diep is want ik heb 'maar' 80cm diepte.

Ik gebruik het primair voor werk maar gelijk een flink scherm hebben die tevens geschikt is voor gaming (FPS) en muziek productie (Ableton). Ik lees veel over ultrawide 21x9 schermen maar merk dat voor werk (voornamelijk Office) hoogte vh scherm belangrijk is. Bij m'n laptop heb ik bewust 4x3 gekozen en dat bevalt heel goed. Ik zou nog 2x 27" kunnen overwegen ipv 1x34"maar dat werkt niet op mijn bureau omdat ik grote 8" KRK Studio Monitor Speakers heb. Met 2 schermen overlapt het over mijn speakers.

Dus bij gelijke diagonaal (34" vs 34") heb je gewoon meer scherm met 16x9. Dus lijkt een 34" 16x9 scherm het juiste formaat maar die ultrawide monitoren zien er veel heel cool uit. En dan heb je gewoon meer in de breedte.

Gaming was ooit bijzaak toen ik de PC bouwde maar nu game ik meer dan dat ik muziek maak. Ik heb een MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G kaart. Dan zou een Freesync monitor passen dacht ik. Ik zou wel graag upgraden naar een kaart die 1440p 144hz aankan maar ik lees dat je dan een zeer zware kaart nodig hebt om te gamen op 100hz + en ultrawide resolutie (3440x1440). Een matching kaart zou iets als AMD 5700 XT en RTX 2070S zijn. Dus effecief nog's 400 tot 500 eu investering en dat vind ik zelf heel veel geld voor een videokaart. Ik game niet super veel en heb ook een Xbox One X voor platform en 'joystick titels'.

Met een Wat is je budget?
Voor de monitor wil ik absoluut onder de 1000 eu blijven en ik zit meer te denken aan 800 als echte max. Als ik een 27" 16x9 monitor neem kan dat volgens mij al rond 500 eu. Het ligt er ook aan wat voor GPU ik nodig ga hebben want ik zie dat monitor en GPU samengaan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een AMD kaart maar heb geen voorkeur. Het G-Sync systeem is duurder dan Freesync en ik ben meer fan van open systemen. Ray tracing lijkt me teveel gimmic voor mijzelf.

Het zal op mijn bureau gebruikt worden met 2 dikke KRK Rokit 8"Studio Monitor Speakers erbij

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Eerder dit jaar heb ik met (grofweg) dezelfde redenen ook de overstap gemaakt van een 27" 16:9 naar een 34" ultrawide. Ik heb ook kort overwogen om een 16:9 te kopen, maar gezien de beperkte zitafstand van een monitor aan je bureau vind ik het dan snel te groot worden. Het is prettig als je in 1 oogopslag het gehele beeld kunt zien, wat ik met een 16:9 groter dan 30" niet kan.

Destijds heb ik eerst een LG UltraGear 34GL750B en daarna een AntGamer M34G5Q gekocht, en daar heb ik wat zaken van geleerd. De keuze voor deze twee monitoren is gebaseerd op een monitoren-vergelijk bij Hardware.info. Ondanks dat de LG een IPS is en een mooiere kleurweergave had, heb ik deze kort na aanschaf toch retour gedaan en de AntGamer aangeschaft. De drie belangrijkste zaken voor een ultrawide, wat mij betreft, zijn:
  1. Resolutie. Minder dan 3440*1440 zou ik op deze grootte niet doen, anders kun je duidelijk pixels tellen.
  2. Curve. Hoe lager het getal, hoe ronder de monitor. Hoe ronder de monitor, hoe meer er in 1 keer in je blikveld past. Hoger dan 1800R zou ik niet doen, liefst lager.
  3. Refreshrate. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar 100hz is bij mij voldoende om spellen vloeiend te laten voelen. Als je van plan bent er echt op te gamen is het verstandig om een monitor te kiezen met een lage reactietijd, omdat je anders last kunt krijgen van ghosting.
Daarnaast heb ik een monitorarm erbij gekocht, omdat het scherm met de standaardvoet niet hoog genoeg stond voor mijn comfort. Dit kun je ook overwegen, het is namelijk lastig sorteren op 'stevigheid' van de voet.

Net als jou heb ik ook moeten investeren in de hardware om dit goed aan te kunnen sturen. Ik zie in je inventaris dat je in elk geval een i7 6700k hebt, dat zou courant moeten zijn. Wellicht kun je kiezen voor een wat goedkopere monitor, zodat je de rest van het budget kunt investeren in een videokaart. De 2070S lijkt me dan de betere keuze van de twee, omdat die het op hogere resoluties beter doet.

Voor het gemak heb ik een linkje naar de pricewatch met wat filters voor je gemaakt. Als je onderaan in je budget wil gaan zitten, kun je denken aan de AOC CU34G2.

Overigens heb ik ook een Xbox One X en kan ik je zeggen dat deze niet om kan gaan met afwijkende resoluties. Je kunt de console er op aansluiten, maar het beeld wordt uitgerekt of je ziet zwarte balken aan de zijdes bij een ultrawide.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• koekeeghan
Bedankt voor de uitgenbreide reactie. De AOC CU34G2 lijkt een goede kandidaat. Ik zou zelfs bereid zijn om de 144hz versie te kopen maar dan moet ik die ook aandrijven met een passende GPU. Voor 3440x1440 op 144hz heb je volgens mij een heftige kaart nodig.

Ik neig naar ultrawide nu omdat het voor productiviteit geschikter is (tov 2 monitoren). Maar 1440P is al flink meer pixels (van 2 naar 3,6 mio) en ultrawide nóg eens ~25% meer. Dus ik heb dan een zware GPU nodig én een voeding upgrade. Kennelijk moet ik de monitor, GPU en voeding samen berekenen om de totale upgrade kosten te calculeren.

De PC World overview uit 2019 geeft duidelijke richtlijnen The best GPU for 1440p gaming? (September 2019). Zij adviseren een Radeon RX 5700 XT voor 1440p of zelfs een 4K optie voor 1440p op 144hz. Heb je daar nog aanbevelingen voor?

https://www.pcworld.com/a...-cards-for-pc-gaming.html

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Mocht je de pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart het 144hz model dat je al noemt overwegen icm een gpu upgrade, zou ik wel ff de reviews checken. De freesync implementatie op de monitor werkt perfect met een AMD gpu, maar geeft problemen met Nvidia kaarten. (Met freesync uit werkt ie wel prima op Nvidia)

Vanwege het thuiswerken heb ik hem hem zelf ook onlangs gekocht en met freesync + mijn GTX 1070 gaat het scherm zelfs na het tunen met cru nog regelmatig op zwart.

Verder is het een mooie monitor. De curve is fijn en in word kan ik leesbaar 3 pagina's naast elkaar hebben. Iets wat niet kan met 2 losse monitoren.

• koekeeghan
Ik vroeg me al af hoe Freesync compatibiliteit is met Nvidia. Momenteel heb ik AMD en lijkt de 5700X een passende kaart voor mij. Ik had nooit gehoord van AOC en deze monitor is véél goedkoper dan de rest en ik maak me wel zorgen om kwaliteit.

• doebbalapoent11
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 26-11 23:03
Iiyama maakt ook een 1440p ultrawide met 144hz voor 470 euro. Thuis staat er eentje en die is hartstikke mooi!

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 11 pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekeeghan
Ik vraag me elke keer af waar ik op bespaar met bv de AOC. Als ik afga op de reviews kom ik vaak op de LG 34GK950F-B en die is 1000+ eu. Is AOC Chinese ‘rommel’? Hoe kan het voor minder dan de helft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
Het eerder genoemde AOC scherm heeft gewoon een paneel van samsung. De beeldkwaliteit is bijvoorbeeld niet heel anders als die van pricewatch: Philips B-line 346B1C Zwart
Ik denk dat de meeste 34" curved modellen van deze prijs het zelfde samsung paneel gebruiken.

Wel heb ik het idee dat de behuizing wat goedkoper is dan bijvoorbeeld de dell u2312hm die hij bij mij verving. De rand van het scherm loopt bijvoorbeeld om het scherm heen, waardoor er een kleine kier zit tussen het paneel en de rand. De voet is wel stevig en ook nog eens in hoogte verstelbaar.
Ik zou de afwerking 'in orde' maar niet 'luxe' noemen.

Die LG monitor heeft een heel ander paneel (ips en HDR400 gecertificeerd). Of de afwerking daarvan beter is zou ik niet kunnen zeggen.

Ik zou zeggen: lees vooral reviews. Lees de ultrawide vergelijking op hardware.info: https://nl.hardware.info/...uperwide-monitoren-getest

en lees reviews op bijvoorbeeld pcmonitors.info

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-cu34g2x/
https://pcmonitors.info/reviews/lg-34gk950f/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Is 144hz echt een harde eis?

Ik ben zelf een paar jaar geleden van 27" 16:9 144hz gsync naar 34" 21:9 100hz gsync (Asus PG348Q) gegaan, en dat was een zeer goede upgrade. Het verschil tussen 100 en 144hz was voor mij niet merkbaar.

Hij wordt gebruikt voor gaming en programmeerwerk. Ideaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brid
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-11 15:23

brid

Onze excuses voor het ongemak

doebbalapoent11 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:55:
Iiyama maakt ook een 1440p ultrawide met 144hz voor 470 euro. Thuis staat er eentje en die is hartstikke mooi!
Ik heb deze ook binnen gekregen, beeld is acceptable. Prima voor gamen en tekstverwerken, maar zou er geen beeldbewerking op doen. OSD is ook een ramp om te bedienen

Wat betreft de videokaart, ik heb op dit moment een amd rx 5700 en op zich kan deze het prima aan, bv shadow of the tomb raider gaat op highest met +- 59 frames per seconde, dus als je niet de hoogste setting wil dan gaat dit prima. Heb wel al een reservering gemaakt voor als big navi/ rtx 3000 uitkomt

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 318,97€ 318,97
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 123,90€ 123,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 Gaming X€ 389,-€ 389,-
1MonitorenIiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart€ 469,-€ 469,-
1MonitorenIiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart (FHD, hoogte verstelbaar)€ 156,76€ 156,76

[Voor 52% gewijzigd door brid op 26-05-2020 11:02]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekeeghan
pirke schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:26:
Is 144hz echt een harde eis?
Nee, maar ik speel graag FPS op PC en 1440p op 144hz lijkt me heel tof. Ik heb nog nooit zo'n snelle monitor gehad dus ik weet niet of ik het verschil tussen 100, 120 en 144hz zie. Voor productiviteit lijkt 21x9 ultrawide me gewoon ideaal.

Een monitor is wel een diepte investering en ik zou graag future proof willen zijn. De combinatie van 144hz en ultrawide 1440p is alleen niet super gangbaar.

Ik heb de LG 34GK950F nu hoog op de verlanglijst. Die kost wel gauw 1000 eu maar heeft wel alles wat ik wil.

- snelle respons tijden (en 144hz)
- 21x9 ultrawide 1440p resolutie
- redelijk clean design
- Freesync compatible met Nvidia

Maar ik vraag me telkens af of ik niet beter een AOC voor ~500 eu kan kopen. En ik lees toch wat zorgwekkende reviews over kwalitei van de LGt. Zelfs dat Amazon de LG tijdelijk niet leverde ivm kwaliteit issues.

De besparing kan dan in een GPU. Ik lees tot zeer verschillende adviezen mbt GPU requirements voor 1440p ultrawide gaming. Ik heb uiteindelijk geen 800 eu of meer over voor een kaart. Dat vind ik dan toch erg veel geld, zelfs als ik een monitor van 1000 eu koop.... Of is dat gek?

[Voor 12% gewijzigd door koekeeghan op 01-06-2020 22:21]

• koekeeghan
Ik heb grote moeite met kiezen voor een scherm. Ik moet de frequentie, kleuren én de Gsync/Freesync opties kiezen. Vooral irritant dat G/Freesync een monitor verbindt aan GPU kamp van AMD/Nvidia. Volgens mij is Nvidia voor velen leidend maar ik zoek gewoon beste prijs/performance en dan lijkt AMD beter (nu).

Qua GPU krijgt de Radion 5700 zeer goede review op PC World voor 1440p. Deze kaart heeft een, voor mij, acceptabele prijs. In "What Graphics Card Do You Really Need For 1440p PC Gaming?" staat een moooie grafiek die de positie van de RX57000XT goed weergeeft.

Dus ik neig naar Freesync. Zeker omdat steeds meer Nvidia kaarten ook Freesync compatibel zijn. Ik heb een aparte post over de waarde van Gsync in 2020. Naar mijn idee heeft het nu erg weinig waarde tov Freesync.

Qua scherm worstel ik nogal met de keuze om een budget scherm (zoals bv pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart) te nemen en dan ben ik voor 450 tot 550 EU al klaar. Of is een meer geavanceerd scherm toch de moeite waard? Dingen als HDR lijken pas echt goed te werken op 1000eu + categorie dus daar kijk ik niet echt naar. En omdat ik nu duidelijk zie dat ik ook een nieuwe GPU nodig heb kijk ik naar de totale kosten vd GPU én monitor.

Optie A: pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart 539
Optie B: pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart 749
Optie C: pricewatch: Asus ROG Strix XG35VQ Zwart 765
Optie D: pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart 1050

De AOC AGON versie is 200 eu duurder en heeft alleen Gsync extra voor zover ik kan zien. Ik vraag me gelijk af of 200 eu de kosten zijn voor Gsync. De LG heeft alles specs met goede kleuren en HDR support maar kost 500 eu meer. Daar kan ik de GPU van kopen.

[Voor 17% gewijzigd door koekeeghan op 10-06-2020 13:48]

• Quacka
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 15:15
Ik zit eigenlijk met net zo'n twijfel. Ik heb nu een 24 inch. De stap naar 27 inch is maar beperkt. De stap naar een 34 inch wide screen is natuurlijk wel giga.

Ik ben niet bereid nog duurder te gaan dan 5700xt. Wat heeft jou over de streep getrokken om toch voor de 34 inch ultra wide te gaan? Niet heel bang dat je pc het volgend jaar al niet meer trekt?

Ik heb dan nog het punt dat ik ook nog een beetje photoshop, waardoor ik eigenlijk een ips moet, wat voor gamen niet echt ideaal is. Lastige keuze.
Daarbij weet ik niet zeker of mijn laptop van mijn werk de resolutie ook ondersteunt.... Wel zo handig natuurlijk. Al hebben we natuurlijk koop op afstand daarvoor om dit te proberen.

Ik houd je topic dus wel even in de gaten.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• koekeeghan
Quacka schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:33:
Ik ben niet bereid nog duurder te gaan dan 5700xt. Wat heeft jou over de streep getrokken om toch voor de 34 inch ultra wide te gaan? Niet heel bang dat je pc het volgend jaar al niet meer trekt?
Nou ik vind het met werk heel fijn om 2 schermen te hebben en dan heb je met 1 ultrawide scherm ongeveer dezelfde oppervlakte als 2 kleinere. Verder lijkt het me gewoon heel tof voor gamen om 1440p én ultrawide te hebben. Ik kan nu ook 750 eu via mijn werk bruto betalen en dat scheelt.

Maar het is wel een kostbare upgrade zodra je een GPU erbij neemt. Ik sta er toch nog steeds van te kijken dat videokaarten zoveel kosten. Zeker als je vergelijkt met consoles. Natuurlijk kan je geen 144 FPS halen op een Xbox of PS4 maar toch is het prijsverschil erg groot.
Quacka schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:33:

Daarbij weet ik niet zeker of mijn laptop van mijn werk de resolutie ook ondersteunt.... Wel zo handig natuurlijk. Al hebben we natuurlijk koop op afstand daarvoor om dit te proberen.
Dat zou je denk ik kunnen uitvogelen door de specs te bekijken of gewoon eens te testen als je toegang hebt tot een ultrawide. Als je laptop een grafische kaart heeft zal het wel lukken denk ik.

• Serial-X
koekeeghan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Maar het is wel een kostbare upgrade zodra je een GPU erbij neemt. Ik sta er toch nog steeds van te kijken dat videokaarten zoveel kosten. Zeker als je vergelijkt met consoles. Natuurlijk kan je geen 144 FPS halen op een Xbox of PS4 maar toch is het prijsverschil erg groot.
[...]
Wil je op PC wel de 144 FPS halen? Houd er dan rekening mee dat, ook met een 5700XT, de settings soms behoorlijk teruggeschroefd moeten worden. Ik heb sinds kort de rest van m'n PC upgrade binnen, en zelfs met een 3900X en 2080TI haal ik lang niet altijd 144 FPS met de beste settings. Niet vreemd natuurlijk, maar je moet voor jezelf beslissen waar jouw zwaartepunt ligt en wat je prefereert, FPS of schoonheid.

• koekeeghan
Ik heb nog nooit zulke hoge FPS gehaald (huidige GPU = RX470 (niet heel bijzonder) én geen scherm die hoge FPS weer kan geven) en weet dus niet of ik goeie settings belangrijker vind dan FPS. Met First Person Shooters lijkt hoge FPS me wel goed om te hebben. Ik speel voornamelijk The Division 2 maar ook Doom Eternal. Dan is The Division wat meer eye candy waar je rustig van kan genieten en dan zou ik graag max settings op 1440p willen. En Doom is hectischer dus dan wil je misschien hogere FPS.

Ik lees op Game Debate dat de RX5700XT het goed doet op Division 2 met Ultra settings met hoge FPS. Ook Doom Eternal moet goed draaien.

Ik kende Game Debate niet en leer hier gelijk wel iets: met de Rx5700XT ga ik waarschijnlijk geen 100+ FPS halen op AAA titels. Dus een 100hz monitor zal ook volstaan terwijl ik nu op zoek ben naar 144hz. Zijn de benchmark FPS scores van deze site betrouwbaar?

[Voor 40% gewijzigd door koekeeghan op 11-06-2020 09:56]

• lindseysew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 11:10
Ik heb sinds kort een LG Ultragear 34GN850, wat een prachtig scherm.
Scherm heeft 144 Hz, 34" (UWQHD) en HDR 400/HDR 10.
Kost wel een beetje meer, €850-900.
pricewatch: LG UltraGear 34GN850
Dit scherm is G-Sync compatibel en heeft FreeSync premium.

[Voor 9% gewijzigd door lindseysew op 11-06-2020 12:13]

• Quacka
Had je deze trouwens gelezen?
https://pcmonitors.info/reviews/aoc-cu34g2x/

• Serial-X
koekeeghan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:40:
Ik heb nog nooit zulke hoge FPS gehaald (huidige GPU = RX470 (niet heel bijzonder) én geen scherm die hoge FPS weer kan geven) en weet dus niet of ik goeie settings belangrijker vind dan FPS. Met First Person Shooters lijkt hoge FPS me wel goed om te hebben. Ik speel voornamelijk The Division 2 maar ook Doom Eternal. Dan is The Division wat meer eye candy waar je rustig van kan genieten en dan zou ik graag max settings op 1440p willen. En Doom is hectischer dus dan wil je misschien hogere FPS.
The Division speel je multiplayer, Doom Eternal singleplayer denk ik toch? Bij multi is het imo belangrijker om een stabiel, hoog framerate te halen (en dus de eyecandy wat terug te schroeven indien nodig) om competitief te blijven. Bij singleplayer heb ik er wat minder moeite mee als de framerate wat onstabieler is, met een bepaalde ondergrens natuurlijk. Hoe denk je hier zelf over?

Als je 144Hz nog niet gewend bent, dan heb je nu de mogelijkheid om voor een 100Hz monitor te gaan en kosten te besparen. Als je er eenmaal aan bent gewend zul je waarschijnlijk niet terug willen namelijk, maar de stap van een 'reguliere' 60Hz naar 100Hz is al behoorlijk fijn in mijn ervaring.
Ik lees op Game Debate dat de RX5700XT het goed doet op Division 2 met Ultra settings met hoge FPS. Ook Doom Eternal moet goed draaien.

Ik kende Game Debate niet en leer hier gelijk wel iets: met de Rx5700XT ga ik waarschijnlijk geen 100+ FPS halen op AAA titels. Dus een 100hz monitor zal ook volstaan terwijl ik nu op zoek ben naar 144hz. Zijn de benchmark FPS scores van deze site betrouwbaar?
Op 1080p en 1440p haal je daarmee zo te zien inderdaad stabiel 60+ FPS. Let er trouwens wel op, 1440p betekent niet 1440p ultrawide. In veel reviews betekent 1440p namelijk QuadHD, ofwel 2560x1440. Het is wellicht goed om meer benchmarks te zoeken, specifiek voor de resolutie 3440x1440.

Als het doel is om zoveel mogelijk FPS te halen op (recente) AAA-titels, dan kom je er met een 5700XT inderdaad niet. Dan moet je denken aan de toppers van NVIDIA (2080+).

Lees ook de link van @Quacka door. Als die monitor een maandje eerder geïntroduceerd werd had ik 'm ook gehaald, want voor die prijs is het een behoorlijke knaller.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Quacka
Ik heb trouwens de Philips 346bc1 nu besteld, omdat voor mij gamen toch vooral bijzaak is.
Ik ga de monitor 80% zakelijk gebruiken en misschien 20% voor gamen.
Voor mij waren de extra's belangrijker, toetsenbord, muis aansluiten op de monitor en dan kunnen gebruiken op mn werk laptop en privé pc met de ingebouwde switch.
Ik heb nog getwijfeld over een duurdere Philips brilliance, maar die is nauwelijks te krijgen en weer een stuk duurder.

Ik denk dat je goed moet denken wat voor jou nu het belangrijkst is. En niet teveel blind staren op technische specificaties, in de praktijk zal je al flink vooruit gaan tov wat je nu hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koekeeghan
Ja heb ik gezien. Super uitgebreid als altijd.
lindseysew schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:12:
Ik heb sinds kort een LG Ultragear 34GN850, wat een prachtig scherm.
Scherm heeft 144 Hz, 34" (UWQHD) en HDR 400/HDR 10.
Kost wel een beetje meer, €850-900.
pricewatch: LG UltraGear 34GN850
Dit scherm is G-Sync compatibel en heeft FreeSync premium.
Ik dacht dat de 850 een eenvoudige versie van de 950 was. Verwarrende naamgeving. Ik ga deze goed bekijken.

[Voor 78% gewijzigd door koekeeghan op 12-06-2020 13:48]

• koekeeghan
Serial-X schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:36:
[...]
The Division speel je multiplayer, Doom Eternal singleplayer denk ik toch?
Ik speel eigenlijk vrijwel niet multiplayer. Soms wel maar ik ga niet met een vast team op pad ofzo.

• koekeeghan
Ok, ik ben eruit. Ik heb zojuist de AOC CU34G2X besteld en ga waarschijnlijk de SAPPHIRE Nitro+ Radeon RX 5700 XT 8G erbij nemen. Zit nog wel tegen 500 eu voor de GPU aan te hikken.

Ik heb een 550W power supply. Ga ik dat redden met deze kaart denken jullie?

[Voor 14% gewijzigd door koekeeghan op 15-06-2020 08:38]

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16:44
koekeeghan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:37:
Ok, ik ben eruit. Ik heb zojuist de AOC CU34G2X besteld en ga waarschijnlijk de SAPPHIRE Nitro+ Radeon RX 5700 XT 8G erbij nemen. Zit nog wel tegen 500 eu voor de GPU aan te hikken.

Ik heb een 550W power supply. Ga ik dat redden met deze kaart denken jullie?
Hangt van de kwaliteit af, maar qua vermogen zit je safe.

• koekeeghan
P3TER_ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Hangt van de kwaliteit af, maar qua vermogen zit je safe.
Ik heb een pricewatch: Corsair RM550x Zwart. Volgens mij een degelijke voeding.

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16:44
koekeeghan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Ik heb een pricewatch: Corsair RM550x Zwart. Volgens mij een degelijke voeding.
Ja, dat moet zonder problemen kunnen mits je niet (te veel) gaat overclocken.

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:07
Quacka schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
Ik heb trouwens de Philips 346bc1 nu besteld, omdat voor mij gamen toch vooral bijzaak is.
Ik ga de monitor 80% zakelijk gebruiken en misschien 20% voor gamen.
Voor mij waren de extra's belangrijker, toetsenbord, muis aansluiten op de monitor en dan kunnen gebruiken op mn werk laptop en privé pc met de ingebouwde switch.
Ik heb nog getwijfeld over een duurdere Philips brilliance, maar die is nauwelijks te krijgen en weer een stuk duurder.

Ik denk dat je goed moet denken wat voor jou nu het belangrijkst is. En niet teveel blind staren op technische specificaties, in de praktijk zal je al flink vooruit gaan tov wat je nu hebt.
Daar is mijn oog recent ook op gevallen. Ik werk nu veel vaker thuis en heb net een iiyama 21,5" aangeschaft met de dunne randjes. Leuk scherm, heb ik op het werk ook maar in 24". Door de beperkte bureauruimte (105 x 50cm) moet ik verstandig omspringen met wat ik plaats. Een laptopstand + scherm en de oppervlakte staat al aardig vol.

Was ik me aan het afvragen of die Philips 34BC1 geen geschikte oplossing zou zijn om mijn behoefte aan 2 schermen (15.6" van mijn notebook + externe monitor) te combineren in 1 groot scherm dat ik dan op de muur hang. Mijn zitafstand is wel maar 60-70 cm, dat is weinig.

Aantrekkelijk is vooral dat die Philips een dockfunctie heeft waarop ik mijn Elitebook met USB-C kan aansluiten en gelijk netwerk + stroom kan afnemen. Aangezien het aangestuurd moet worden vanop de HDMI van mijn laptop wil ik het sowieso op maximaal 3440*1440 houden, 4K is geen optie.
Gamen doe ik niet, dus refreshrates zijn niet zo gigantisch belangrijk. Met die Philips is het sowieso beperkt tot 60hz aangezien dat de maximale doorvoer is blijkbaar van de USB-C + gigabitethernet.

Puur zakelijk gebruik: internet, office en remote desktops.
Enige 'gamen' dat ik doe is rijden op mijn fietstrainer icm Zwift, daarvoor kan die dan ook meteen dienen.

Heb je deze ondertussen binnen en in gebruik?

[Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 15-06-2020 11:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quacka
@Drwho1 Bijna, komt deze week binnen. Ik zal je vertellen hoe het werkt.
Mijn game-pc zal niet via USB-C worden aangesloten, dus zolang het daar maar wel 100 Hz aan kan is het voor mij goed.

Je kan de usb-c op USB-2.0 zetten, waardoor je wel 100 Hz krijgt. Dat heeft volgens mij als nadeel dat de internetsnelheid geknepen wordt, maar het ligt aan jouw internetverbinding hoe erg dat is ( heb je dikke glasvezel liggen, dan nooit doen)
Ik heb zelf 150 MB internet, maar of ik die snelheid echt nodig heb / daadwerkelijk haal....
Tot nu gebruik ik wifi voor mijn laptop omdat ik te lui ben steeds de kabel uit de pc te halen / extra aan te leggen, dus zal er met geknepen lan-verbinding al op vooruitgaan.

edit:
Aantrekkelijk is vooral dat die Philips een dockfunctie heeft waarop ik mijn Elitebook met USB-C kan aansluiten en gelijk netwerk + stroom kan afnemen
Mijn HP Elitebook heeft wel usb-c, maar op internet staat voor de mijne dat opladen in elk geval niet gaat werken. Maar ik zal ook dat testen.

[Voor 18% gewijzigd door Quacka op 15-06-2020 14:53]

• koekeeghan
Ok ik heb de AOC CU34G2X gekocht. Mooi ding met solide stand. Ik weet niet precies wat ik kan verwachten van 144hz maar ik dacht dat ik geen cursor trail (als ik snel beweeg zie ik een sleep van cursoors) zou zien. Die is er wel. Hoort dat?

Verder valt het met op dat scrollen niet soepel is en ik bij specifieke plaatjes een gek effect krijg. Het is lastig uit te leggen maar lijkt wel alsof de lijnen bewegen. Bijvoorbeeld met de album art van Audioreakt die ziet er tijdens scrollen raar uit. Mijn 'basic LG' pricewatch: LG 27MP47HQ-P Zwart heeft hier geen last van.

[Voor 65% gewijzigd door koekeeghan op 22-06-2020 23:25]

• NESFreak
  • Nu online
koekeeghan schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:39:
Ok ik heb de AOC CU34G2X gekocht. Mooi ding met solide stand. Ik weet niet precies wat ik kan verwachten van 144hz maar ik dacht dat ik geen cursor trail (als ik snel beweeg zie ik een sleep van cursoors) zou zien. Die is er wel. Hoort dat?

Verder valt het met op dat scrollen niet soepel is en ik bij specifieke plaatjes een gek effect krijg. Het is lastig uit te leggen maar lijkt wel alsof de lijnen bewegen. Bijvoorbeeld met de album art van Audioreakt die ziet er tijdens scrollen raar uit. Mijn 'basic LG' pricewatch: LG 27MP47HQ-P Zwart heeft hier geen last van.
Ik heb op deze monitor 2 pc's aangesloten.

Intel hd 630 met hdmi 1.4 haalt 50hz en het scrollen leek in orde.
gtx 1070 met displayport haalt 144hz en die toont afhankelijk van de verschillende overdrive instellingen in het gaming menu van het OSD wel artifacts.

Deze testpagina kan iets vergelijkbaars reproduceren: http://www.lagom.nl/lcd-test/response_time.php

Het probleem doet zich voor in de donkerdere testpatronen.

Ook mijn samsung ru8000 met samsung va paneel heeft het zelfde probleem. Mijn dell u2312hm monitor met ips paneel van LG die verwerkt het dan weer wel perfect.

Ik denk dat het met de VA techniek te maken heeft. Volgensmij is dit wat wordt bedoeld met 'black smear'
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True