Google family calendar in Outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eesteren95
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
Hoe integreer ik onze Google Family calendar in mijn (werk)Outlook ?

...

Google Calendar
Outlook (Office 365)
...

Het lukt me alleen om mijn eigen Google calendar in Outlook te krijgen via een ICS constructie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers. Ik verplaats je topic even naar er juiste sub-forum, maar wil je ook vragen je post wat aan te passen: wat heb je allemaal geprobeerd? Op welk systeem gebruik je de software? Etc.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zit met hetzelfde issue. Na een scheiding willen we via een google family calendar onze gemeenschappelijke en kinder afsrpaken hierin vastleggen. Ik gebruik voor mijn werk en prive mail outlook365.

Er zijn veel handleidingen te vinden om google calenders te integreren in outlook, maar ik krijg ze niet werkend.

Je kan bij google calender, 'integrate calendars' de links krijgen om ze in andere apps te zien. Ik zie hier een Calendar ID en een puclic URL (en embed code). Bijna alle handleidingen geven aan dat je een secret uRL in outlook moet opgeven, maar die heb ik gewoon niet (wel bij mijn prive calendar overigens). Om deze te krijgen zegt google dat je dat moet regelen in je Gsuite account. Dat is onzin, want die heb je helemaal niet met 'standaard' gmail accounts.

Goed, dat proberen we het met de publieke link: outlook lijkt het te accepteren, maar laat geen afspraken zien en update ook niet. werkt dus niet, maar ook geen foutmelding of hulp wat je wel moet doen.

Er lijkt dus een verschil te zitten in de 'familly'en prive calendars. Leuk, maar hoe krijg je dan wél je family calender geintegreerd in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mn_box
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12-2023
Ooit de oplossing gevonden? Ik heb het zelfde probleem...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mn_box schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:54:
Ooit de oplossing gevonden? Ik heb het zelfde probleem...
Het is ook na drie jaar handig en gewenst om niet alleen 'ik ook' te zeggen maar even aan te geven wat niet werkt - zoals je voorganger ook deed. (Helaas zonder succes, het is altijd mogelijk dat het simpelweg niet kan).

Of: draai het om en ga alleen gebruik maken van Google calendar / een alternatief voor die familiekalender. Maar daarvoor is een los eigen topic handiger.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mn_box
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12-2023
ik ook, want precies zoals superduper beschreef...

Mochten andere hetzelfde probleem hebben:
1) Gezin agenda van Google werkt niet met de Windows Outlook App (wel via iOS App) door het ontbreken van een 'geheime' ical, terwijl er wel een openbare ical is
2) Oplossing, binnen google zelf een nieuwe agenda aanmaken, deze delen met je gezin en de geheime ical gebruiken voor outlook; ik heb de meerwaarde van families.google.com en de agenda functie ervan niet kunnen ontdekken...
Pagina: 1