Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Acces point schuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:00
Ik zoek een?
[i]Ik heb 1 kabel naar mijn schuur achter in de tuin. Ik wil daar graag iets op aansluiten voor een goed Wi-Fi signaal in de tuin. Maar ik moet ook nog naar een KPN kastje toe met een kabel. Wat kan ik het beste gebruiken?/i]

Wat is je budget?
Maximaal 130 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eventueel de mogelijkheid om later eventueel een Acces point in huis toe te voegen wat goed samenwerkt.

Ik dacht zelf aan een kleine poe switch met een Ubiquiti. Misschien is er ook een simpelere oplossing? Ik heb er weinig verstand van, wat instellen moet wel lukken maar het moet niet te ingewikkeld worden.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat is een 'kpn kastje' precies ?
Ik dacht zelf aan een kleine poe switch met een Ubiquiti.
Als het alleen om een enkele AP gaat is een switch misschien wat overkill, dan kan je ook een PoE injector gebruiken (die bij Ubiquiti is meegeleverd bij single packs).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 18:30
Als je al een kabel hebt lopen is het inderdaad niet nodig om een switch te gebruiken. Ik gebruik in de tuin een UniFi AC Mesh (ook van Ubiquiti). Deze valt ruim binnen je budget en kun je later uitbreiden met andere UniFi access points. Je krijgt hier een PoE injector bij.

pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

[Voor 4% gewijzigd door Wromsi op 18-05-2020 09:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:52
DukeBox schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:35:

[...]

Als het alleen om een enkele AP gaat is een switch misschien wat overkill, dan kan je ook een PoE injector gebruiken (die bij Ubiquiti is meegeleverd bij single packs).
Idd wat is dat kastje?

Je kan eventueel een unifi ap pro neer hangen, voordeel is dat je daar je “kpn kastje” op door kan lussen. Hoef je geen extra switch neer te zetten

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nadser
DukeBox schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:35:

[...]

Het gaat om een KPN tv ontvanger.

Dus ik heb een kabel die gaat naar de POE injector en dan kan ik da asr met 2 kabels uit? 1 naar de ubiquiti en 1 naar de tv ontvanger?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nadser
ExiZTeNcE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Idd wat is dat kastje?

Je kan eventueel een unifi ap pro neer hangen, voordeel is dat je daar je “kpn kastje” op door kan lussen. Hoef je geen extra switch neer te zetten
Aha ok op de Pro kan dat dus, dat is mooi. Ja dan ben ik er wel lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nadser
Is er wellicht nog een goedkoper alternatief? Of is dit verreweg het beste?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:57
Nadser schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:56:
Is er wellicht nog een goedkoper alternatief? Of is dit verreweg het beste?
Ligt eraan wat je wilt.

In principe kun je ook gewoon een cheap-ass wifi-routertje kopen, deze als accesspoint instellen en klaar. Heb je alleen geen POE en wellicht minder stabiel wifi.

Qua prijs/kwaliteit/installatiegemak is zo'n Unify AP een prima deal.

[Voor 40% gewijzigd door mcDavid op 18-05-2020 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Twee opties eigenlijk:

- KPN WiFi ding van KPN zelf kopen
- Unifi AP AC Lite

Als je dan nog extra aansluitingen wil: trek twee kabels in plaats van 1.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True