Heel erg vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Ik heb een nieuwe mobo aangeschaft, een Aopen Ak73 Pro. Hierop heb ik een Duron 800Mhz draaien, althans, dat had ik. Ik heb zoals veel beschreven de L1 bruggetje met een vulpotlood (grafiet) met een vergrootglas heel secuur met elkaar verbonden. Ik heb er erg veel over gelezen en uitgezocht voordat ik het gedaan heb. Het zou allemaal moeten werken. Verschillende posts geplaatst, en op talloze sites uitgezocht wat de gevolgen zijn als het misgaat enzenz. Eenmaal gedaan, de cpu er weer op gezet, zei mijn DrVoice warning " Your CPU may have a problem ". Met een hele bitcherige stem uiteraard. Foute boel dus. Ik heb met een gummetje heel voorzichtig er voor gezorgd dat er absoluut geen streepjes meer op de CPU zitten. Ik heb er inmiddels 2 Athlons en 2 Durons van vrienden opgehad.... ---> Bitcherige stem zegt ---> " Your CPU may have a Problem " En ik krijg het niet meer voor elkaar om het ding aan de praat te krijgen. De CPU's zijn allemaal goed, inclusief mijn eigen Duron, op de pc's van mijn vrienden doen ze het perfect. Dus in navolging van dit alles --->Help

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 00:51
Heb je je moederbord niet opgeblazen met al dat getweak? (soms kan je ook net iets te veel willen en dan is het bzzzit en dat was je nieuwe mobo)

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

sla ff die bitch neer

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• MacDokie
ik heb alleen nette streepjes gezet. Meer niet, vaag toch. Ik heb heb niet eens geklooid verder. niet overgeclocked niets.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 00:51
Ja, maar die streepjes zet je nu net om te overklokken.

Verwijderd

1+1=... Als de processors goed zijn, dan is dus iets anders kapot... zoals... ehm... moederbord.

Dit had je zelf ook kunnen bedenken hoor

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
probeer es een bios reset, just for fun, helpt nog weleens af en toe schijnt het ;)

• MacDokie
Ik snap dat het inderdaad aan me mobo ligt. Resetten heb ik al gedaan. Ik werk bij een pc zaak dus een nieuwe mobo is geen probleem. Ik wil alleen weten hoe dit nou kan. Er staat overal beschreven dat het kan. Ik heb het heel netjes gedaan. Maar blijkbaar pikte mijn mobo het niet ofzo. Dat moederbord gaat wel terug voor garantie, daar krijgen wel een nieuwe voor. Maar als het zonder die weg kan..graag

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

" Your CPU may have a problem ".
Kan je oook zien waarom ze dat zegt? Misschien temperatuur? Koelpasta? Blaat?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Waarom? ja het eenvoudigste te zeggen is dat je misschien een regulatortje voor de spanning hebt overbelast, dat kan, of misschien pech met statische elektriciteit.
Da's errug lastig te zeggen.

Ik heb hier zelf ooit een moederbord opgeblazen toen ik met mijn rug tegen de kast aan ging hangen... JA!?
De kast was brak staal en vervormde, raakte met zijn drivebay het koellichaam van een regulator (het koellichaam draagt ook de gereguleerde spanning) dus +.. volt aan de aarde, grote stroom pats... weg moederbord...

Het was nog wel mijn servertje ook...
Naja maar neiuw pentiumbordje gehaald, en meteen een goede 19" kast. Dat zal nooit meer gebeuren. maar het zuigt

[typo]

• MacDokie
Ik heb wel een zwaar syntetische vloerbeddekking. Daar kan het aan liggen. Ik zet mij kast wel op mijn bureau. Dat gaat beter denk ik. Maar dit is wel goed klote. 2e mobo deze week. Mijn baas ziet me al aankomen morgen....

Pagina: 1