Toon posts:

TimeMachine backup: wel ruimte, geen files te zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb via samba en avahi een TimeMachine op mijn Debian Server opgezet. Alles wel. Het werkt ook nog. Ik kan zien dat er backups gemaakt worden van mijn MacBook. Echter, als ik naar de share (/data/data03/Backup/timemachine) van de timemachine op mijn linuxbak ga, dan zie ik dat die folder compleet leeg is. Geen verborgen bestanden, echt helemaal niets. Die plek is ook de enige plek waar mijn MacBook via samba heen zou kunnen schrijven.

Nu heb ik net TimeMachine aangeslingerd zodat deze gaat synchroniseren, en ik zie dat de diskspace afneemt (met DF). Er wordt dus echt wel iets weggeschreven naar mijn linuxbak. Ik zie het ook in iptraf-ng terug dat er netwerkactiviteit is. Ik kan me niet voorstellen dat er een soort verborgen bestandssysteem in mijn eigen bestandssysteem wordt weggeschreven... Weet iemand hoe ik kan zien wat er weggeschreven wordt of hoe dit zit?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Beste antwoord (via woutur op 03-06-2020 09:40)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
woutur schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:55:
Weet iemand hoe ik kan zien wat er weggeschreven wordt of hoe dit zit?
Je zou in de samba server logging aan kunnen zetten, en kijken of die je kan vertellen waar de data blijft.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe ik kan zien wat er weggeschreven wordt of hoe dit zit?
Je zou in de samba server logging aan kunnen zetten, en kijken of die je kan vertellen waar de data blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 22:55

igmar

ISO20022

Ik heb via samba en avahi een TimeMachine op mijn Debian Server opgezet. Alles wel. Het werkt ook nog. Ik kan zien dat er backups gemaakt worden van mijn MacBook. Echter, als ik naar de share (/data/data03/Backup/timemachine) van de timemachine op mijn linuxbak ga, dan zie ik dat die folder compleet leeg is. Geen verborgen bestanden, echt helemaal niets. Die plek is ook de enige plek waar mijn MacBook via samba heen zou kunnen schrijven.

Nu heb ik net TimeMachine aangeslingerd zodat deze gaat synchroniseren, en ik zie dat de diskspace afneemt (met DF). Er wordt dus echt wel iets weggeschreven naar mijn linuxbak. Ik zie het ook in iptraf-ng terug dat er netwerkactiviteit is. Ik kan me niet voorstellen dat er een soort verborgen bestandssysteem in mijn eigen bestandssysteem wordt weggeschreven... Weet iemand hoe ik kan zien wat er weggeschreven wordt of hoe dit zit?
En je weet zeker dat het niet in een hidden folder staat ? ls -al om te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou met ncdu even gaan neuzen, dat is een handig tooltje daarvoor.

Saved by the buoyancy of citrus

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ok. Samba logging op level 1 gezet om te kijken wat waar geopend werd. Hoewel de logging niet hele paden gaf van bestanden die geraakt werden zag ik wel dingen langskomen die TimeMachine specifiek waren.

Uiteindelijk, en ja zo gaat het soms, zag ik dat de timemachine niet in /data/data03/backup/timemachine stond, maar in /data/data03/timemachine 8)7 Merkwaardig hoe je soms over dingen heen kunt kijken door een bepaalde tunnelvisie of focus. Enfin, opgelost!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee