Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
Eerst even nagaan wat men wilt want dat is 75% van de keuze van de soort database
je haalt me de woorden uit de mondOp maandag 06 augustus 2001 20:39 schreef ItSnows het volgende:
Lijkt me dat je daar eerst achteraan moet gaan.
Eerst even nagaan wat men wilt want dat is 75% van de keuze van de soort database
Ik frut, dus ik epibreer
Ik frut, dus ik epibreer
Ik bedoel iedereen heeft en het is zoooo..simpel..
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
maareuh... "gratis"??????
Maar het draait verder prima, want
* pistole heeft ooit de autorai.nl site gebouwd op een MSAccess "database"
Ik frut, dus ik epibreer
Maar bedenk je wel dat Access niet echt bedoeld is voor een "multi user" omgeving
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
why not? behalve als je de functies in oracle persee nodig hebt zou ik kiezen voor oracle, anders gewoon voor mysql...is goedkoop en minstens zo betrouwbaarOp maandag 06 augustus 2001 20:48 schreef pistole het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Helemaal in "het bedrijfsleven" zou ik niet voor MySQL gaan (tenzij er natuurlijk helemaal geen budget is...)
Mee eens en als ik Chemists posts lees krijg ik niet bepaald het idee dat een stevige DB nodig is.Op dinsdag 07 augustus 2001 03:02 schreef Kertje het volgende:
[..]
why not? behalve als je de functies in oracle persee nodig hebt zou ik kiezen voor oracle, anders gewoon voor mysql...is goedkoop en minstens zo betrouwbaar
Misschien lees ik het verkeerd, maarheOp dinsdag 07 augustus 2001 04:20 schreef MAZZA het volgende:
[..]
Mee eens en als ik Chemists posts lees krijg ik niet bepaald het idee dat een stevige DB nodig is.
wat is er mis met MySQL?????
MySQL is zeker stabiel en snel. Goed voor de recht-toe database's.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Verwijderd
Mysql is vaak genoeg maar heeft veel beperkingen die het wel eens onmogelijk kunnen maken om mysql te kunnnen gebruiken.
MS sql server is een goede server die erg gemakkelijk in het gebruik is maar er hang een flink prijskaartje aan vast, en je heb nog meer varianten.
kijk anders eens naar interbase, http://www.interbase.com deze is door borland gemaakt en is open source en gratis, en heeft wel veel funtionaliteit.
Maar leg eerst eens goed uit wat voor database het moet worden.
In ieder geval bedankt voor de hints !
Oracle of Sybase. van PostGreSQL is helaas geen Windhoos versie van.Zoals ik al zei is het niet voor mij persoonlijk, maar voor een collega van me. Hij wil een bedrijfje opzetten in het maken van via i-net toegankleijke databases voor MKB en hij is zich een beetje aan het oriënteren.
Verwijderd
Dat is waar ik mee gewerkt hebt en vond het lekker stabiel en snel werken. Voor de rest de freeware progjes zijn leuk zoals MySQL maar is niet echt iets om in een echte werkomgeving op een NT server te laten draaien.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Jup, beperkingen waren geloof ik: 2 gieg database limiet en maximaal 5 users concurrent access. En je krijgt er geen GUI mee maar dat valt op te lossen door daarvoor Access te gebruiken.Op vrijdag 10 augustus 2001 17:58 schreef axis het volgende:
MSDE (microsoft SQL server desktop edition) is een soort tussenstap tussen Access en MSSQL server. Eigenlijk een SQL Server met beperkingen erin. Zit bij Office en Visual Studio. Ik denk hier een goede keuze.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!