Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1068
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2024
Dag Tweakers,

Geen idee of ik het hier op de juiste plek zet maar wellicht dat iemand er toevallig verstand van heeft. Voor een videoproject met ik bezig met het zelf maken van een autocue/teleprompter. De constructie van hout en metaal heb ik inmiddels klaar en werkt prima, voor het glas heb ik een fotolijstje uit elkaar gehaald dat ik nog had liggen. Dat reflecteert wel de tekst maar hiervoor is eigenlijk speciaal glas nodig maar dat kan ik niet vinden. Op Engelstalige fora lees ik dat ik 'beam splitter glass' nodig heb maar ik kan de Nederlandse variant niet achterhalen. Iemand enig idee wat de juiste vertaling is en waar ik dat glas (of de folie) kan kopen?

Groetjes
Kevin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51

Arjan A

Cenosillicafoob

Wikipedia: Stralingsdeler

Maar oa Kamera Express verkoopt het, als vervangend onderdeel in de telepromter https://www.kamera-expres...00glass-replacement-glass

[ Voor 51% gewijzigd door Arjan A op 18-05-2020 02:21 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:17

D4NG3R

kiwi

:)

Je zoekt naar een eenrichtingsspiegel (ook bekend als confrontatiespiegel). Als je het echt goedkoop wil doen kan je daarvoor folie kopen om zelf op normaal glas te plakken. Let daarbij wel op dat deze vaak een stuk donkerder zijn dan het glas wat op een echte teleprompter word gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2020 03:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1068
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2024
Arjan A schreef op maandag 18 mei 2020 @ 02:20:
Wikipedia: Stralingsdeler

Maar oa Kamera Express verkoopt het, als vervangend onderdeel in de telepromter https://www.kamera-expres...00glass-replacement-glass
Die Wikipedia pagina heb ik inderdaad gezien, ik kon alleen niet een plek vinden om een stuk glas op maat te bestellen. Die van Kamera Express heb ik niet gezien dus bedankt daarvoor.
D4NG3R schreef op maandag 18 mei 2020 @ 03:15:
Je zoekt naar een eenrichtingsspiegel (ook bekend als confrontatiespiegel). Als je het echt goedkoop wil doen kan je daarvoor folie kopen om zelf op normaal glas te plakken. Let daarbij wel op dat deze vaak een stuk donkerder zijn dan het glas wat op een echte teleprompter word gebruikt.
Ik had ook over die eenrichtingsspiegels gelezen. Maar op de ene plek worden die aangeraden en op de andere weer niet omdat die veel minder licht zouden doorlaten dan het speciale glas. Weet jij hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

Rmg

Kevin1068 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:22:
[...]
Ik had ook over die eenrichtingsspiegels gelezen. Maar op de ene plek worden die aangeraden en op de andere weer niet omdat die veel minder licht zouden doorlaten dan het speciale glas. Weet jij hier meer van?
Ze worden aangeraden omdat het werkt en goedkoop is maar het kost je licht. Dus je moet of meer licht, langere sluitertijd/shutter angle, hogere iso/asa of lens met groter diafragma om hetzelfde beeld te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58

the mod man

iets van beeldmaker

Als je de achterkant van de teleprompter beter licht dicht maakt moet speciaal glas helemaal niet nodig zijn? Hoger contrast op het scherm evt (van ik gok de ipad) en hogere brightness

I can't wait to shoot!

Pagina: 1