1440p Bang-for-Buck Game PC ~ €1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 09:10
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje op dit forum zoekend naar een mooi nieuw game-systeem, maar zou graag willen checken of ik op de juiste weg zit! Hierbij zou ik graag jullie kennis en expertise willen raadplegen! Onderstaand is een lijstje samengesteld op basis van wat mede-tweakers uit verschillende topics!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, onder andere COD: Warzone of andere shooters. Toekomstige titels zoals Cyberpunk of spellen zoals the Witcher vind ik ook gaaf. Graag zou ik op dit systeem voor zeker 5 jaar kunnen gamen, op 1440p. Er hoeven geen flashy LEDs in, en liefst een zo stil mogelijk systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 1000 euro willen zitten. Als het systeem iets goedkoper kan is dit mooi meegenomen, maar als het echt veel sneller wordt, vind ik het ook niet erg om paar honderd meer uit te geven!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Na wat inlezen vond ik dit scherm erg interessant vanwege het 1440p 144hz, en de prestaties. Ik vind het belangrijk dat het scherm ook een goede kleurweergave heeft. Als er goede alternatieven zijn die passen bij deze PC sta ik hier zeker open voor. Ik wil dit scherm kopen naast het budget voor mijn PC aangezien het waarschijnlijk langer mee zal gaan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 473,-€ 473,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met 16gb RAM, 1 TB geheugen en een goede videokaart moet ik een eind komen. Hoogste performance tijdens het gamen voor dit geld! In de toekomst zou ik graag het geheugen misschien nog uitbreiden, maar binnen de komende paar jaar wil ik vrij weinig vervangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, maar wel graag zo stabiel mogelijk. Mijn oude PC had last van vastlopers tijdens het gamen en grafische glitches, dus die wil ik graag voorkomen :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mooie, strakke kast, waarbij de PC zo weinig mogelijk geluid produceert.

Ga je overklokken?
Geen ervaring, maar als het veel oplevert om die 144Hz te halen zou ik er wel aan willen beginnen. Als ik met relatief simpele aanpassingen iets zou kunnen verbeteren hoor ik dit graag!

Wat verwacht je van ons?
Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn voorstel vinden, en zie graag jullie reactie tegemoet betreffende compatibiliteit en of er misschien onderdelen goedkoper/beter passen bij mijn voorkeur.
Ik lees ook dat er veel problemen zijn met de 5700 XT, maar aan de andere kant is een 2070S weer 150 euro duurder! Is de raytracing / stabiliteit het geld waard? Hiernaast zou ik ook willen onderzoeken of de PC een formaatje kleiner kan (in een kleinere kast), zonder de prestaties te beinvloeden.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 102,25€ 102,25
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 413,-€ 413,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 87,44€ 87,44
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 116,92€ 116,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,41

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canelo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2023

Canelo

BT61.

De 5700XT driver problemen zijn al lang opgelost, ik zelf heb de zelfde kaart als in je lijst en laatst dat ik een crash of black screen heb gehad is lang geleden. Verder is je lijstje gewoon goed, niet echt iets dat je kan aanpassen.

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
Okay, klinkt goed. Zou ik nog ergens anders op kunnen besparen, zoals de voeding of moederbord? En levert dit ook een stil systeem op dat niet heel erg loopt te blazen?

Hiernaast zou ik ook graag nog proberen om het in een kleinere kast te bouwen. Weten jullie wat de voor/nadelen hiervan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:31
vaak is het hoe kleiner de kast, hoe groter de problemen met airflow zijn, er zijn wel goede kleinere kasten maar die komen vaak richting de 100+ euro prijs range. dus ik zou daar niet teveel op gaan zitten.Videokaarten kunnen lang zijn ( en dan moet je ook naar kleinere kaart kijken enzovoort.) En het inbouwen/kabelverwerking is allemaal wat moeilijker en verwacht iets meer aandacht om alles wat strakker te doen.
Als je de ruimte hebt om een PC kast neer te zetten zou ik daar altijd voor kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Compacte kast pricewatch: NZXT H200 Zwart
Goedkoper prima RAM pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX
Je zou aan CPU koeler kunnen denken die beter is dan meegeleverde. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 18-05-2020 12:43 . Reden: link werkend ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-04 21:27
Je kan hoogstens voor deze ram gaan om €15 te besparen pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-16GVK

Verder kan je opzich €20 besparen op de voeding maar dat zou ik niet doen, goedkoop gaan op je PSU kan je later van achter pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
Ultraman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Misschien is het handiger daar even naar op zoek te gaan in plaats van hier het topic te "kapen". En noem dan op zijn minst een game waar het, volgens jou, mee mis gaat. Of stuur hem en DM met die vraag. En mocht je dubbel willen verifiëren ik heb ook een RX 5700, dan DM mij maar en dan wil ik ook wel even kijken.

Systeem van TS ziet er prima uit. Met de stock koeler van de CPU kun je op zich uit de voeten. Wellicht daar (nu of in de toekomst) een zwaardere CPU koeler voor in de plaats zetten. Dan moet je hem wat stiller kunnen krijgen en mogelijk ook wat stabielere boosts krijgen omdat de temperatuur wat beter in toom gehouden kan worden.
Misschien had ik het anders moeten formuleren of TS ook oudere spellen nog speelt (Bijvoorbeeld GW2, Dragon Age Inquisition) . Mijn ervaring met de 5700 XT is helaas niet goed, zeggen dat de driver problemen zijn opgelost zegt niet veel als er 10 problemen waren en er maar 7 zijn opgelost bot neer gezet..

[ Voor 77% gewijzigd door Erazher op 18-05-2020 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
moederbord is wel slecht leverbaar, als je soieso de msi wilt zou ik hem (snel bestellen) bij azerty

of misschien is dit ook een optie ?

pricewatch: ASRock B450M Steel Legend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 14:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Erazher schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Zijn ook de problemen met oudere spellen opgelost die met DX9 draaien?
Misschien is het handiger daar even naar op zoek te gaan in plaats van hier het topic te "kapen". En noem dan op zijn minst een game waar het, volgens jou, mee mis gaat. Of stuur hem en DM met die vraag. En mocht je dubbel willen verifiëren ik heb ook een RX 5700, dan DM mij maar en dan wil ik ook wel even kijken.

Systeem van TS ziet er prima uit. Met de stock koeler van de CPU kun je op zich uit de voeten. Wellicht daar (nu of in de toekomst) een zwaardere CPU koeler voor in de plaats zetten. Dan moet je hem wat stiller kunnen krijgen en mogelijk ook wat stabielere boosts krijgen omdat de temperatuur wat beter in toom gehouden kan worden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
Dank voor alle reacties! Ik heb idd nog wat oudere spellen zoals age of empires 2 DE en league of legends, maar speel ik wel minder. Ik denk dat ik toch maar voor de grotere kast ga dan, ook met zicht op de flexibiliteit in de toekomst.

Zal de goedkopere componenten even gaan vergelijken en toevoegen in de lijst! Qua moederbord maakt het me niet veel uit, zolang ik er maar een extra SSD bij kan plaatsen mocht 1tb niet voldoende zijn in de toekomst! Ik neem aan dat er over 5+ jaar toch een nieuwe cpu/mobo in moet, als je dan high end wilt gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
Naar aanleiding van alle adviezen ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 88,05€ 88,05
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 466,03€ 466,03
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-16GVK€ 68,-€ 68,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 126,07€ 126,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,95

Zag dat de Red devil niet veel duurder meer is bij azerty, en las dat die net wat stiller en sneller was!

Zijn er nog dingen die net iets beter kunnen, of waar ik op moet letten bij het bouwen? Dit wordt de eerste volledige pc die ik zelf bouw, dus als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!
Pagina: 1