Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDMI signaal 4K supra kabel 15 meter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinoza
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-06 12:56
Mijn vraag
Hoe komt het dat ik wanneer ik mijn PC met i3 7100 cpu met 630 onboard hdmi uitgang wel signaal geeft wanneer ik deze aansluit op mijn Supra 4K HDMI 15 kabel en wanneer ik mijn AMD Ryzen 2400G met onboard VEGA 11 GRAPHICS aansluit op dezelfde kabel ik geen beeld krijg op mijn LG televisie

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG lg 55 55uk6950 televisie , Supra 4K HDMI 4K 15 meter kabel, Windows 10 pro NL op beide pc's en resolutie 4K 3840x2160 ,PC I3 7100 met on board video 630 en PC Ryzen 5 2400G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de Ryzen PC aansluit op een 3 meter HDMI kabel krijg ik een heel mooi en duidelijk beeld op de 15 meter kabel geen beeld . De Intel PC geeft op de 3 meter HDMI kabel evenals de 15 meter HDMI kabel prima beeld
...

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:45
Omdat de Intel het met 30Hz doorstuurt en de AMD met 60Hz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-06 09:39
Uszka schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:23:
Omdat de Intel het met 30Hz doorstuurt en de AMD met 60Hz.
en volgens mij speelt de resolutie dan ook nog een rol
dan haal je die afstand niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinoza
thanks voor het meedenken ! verwacht zelf ook dat ik met 60hz de laatste 4K HDMI kabel nodig heb die alle formaten ondersteund .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Sick Nick

Drop the top!

Lange HDMI kabel (alles boven de 10 meter) is altijd een beetje gokken of het goed gaat werken vanwege signaal verlies. Vaak hebben dat soort kabels ook daadwerkelijk een richting (de aansluitingen hebben vaak een logotje met iets van source of TV erop). De moeite waard om dat even na te kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt kans dat je kortere kabels en een versterker nodig hebt om die afstand te halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spinoza
Ik denk dat het los van de afstand ook te maken heeft met het verschil in signaal ik zie bv dat de intel PC rgb protocol heeft in beeldverwerking en de AMD PC ycbcr. ik dat de d Supra HDMI kabel dat protocol niet ondersteund . Het is een van de betere HDMI kabels dus afstand zou geen probleem moeten zijn . Wat ik al zei de Intel PC heeft gewoon een prima beeld !! Ik denk dat ik het meest nieuwe model HDMI kabel nodig heb die alle standaarden ondersteund . Kost wat maar dan heb je ook wat . Helaas heb ik echt een lange kabel nodig omdat afstand tussen PC en 4K televisie meer dan 5 meter is en kom uit op 13,5 meter als ik m netjes lang de plint leg ! Dank voor alle tips en het meedenken :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:23
Ik zou eerder kijken naar een actieve hdmi verlengen/repeater.
Geloof niet dat het met die protocollen te maken hebben zijn namelijk toch beiden 8 bits.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 16:57
Heb zelf een RuiPRO8K HDMI kabel van 15 meter. Dit is een actieve hybride kabel. (Glasvezel / koper)
Deze kabel ondersteund zowat elke protocol dat je kunt verzinnen en zijn verkrijgbaar tot maar liefs 50m.

Had zelf ook een lange kabel nodig en na een lange zoektocht uitgekomen bij RuiPRO.
Alleen maar positieve dingen over gelezen en gezien. (Google het maar.)

Heb hem wel uit Spanje moeten laten komen omdat er geen Nederlandse dealer was.
Heb hem hier gekocht: https://www.imundoaudio.c...a-producto/cables/ruipro/

[Voor 16% gewijzigd door HurryUp op 18-05-2020 13:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinoza
dank nogmaals voor alle info !
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True