MoCa, of toch een betere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-05 11:43
Momenteel heb ik thuis een ontzettend klote netwerk. Mijn Ziggo pakket ondersteund tot 500mb/s. Vanuit de router is alles prima, maar het signaal (welke in de meterkast staat) versterken door de rest van het huis is erg lastig. Momenteel gebruik ik een wifi versterker over stroom(powerline), van ziggo zelf. Wanneer ik deze test kom ik maar uit op een down. snelheid van 50mb/s.

Om het voor eens en altijd op te lossen wil ik nu gaan beginnen aan het aanleggen van versterkers/ AP's. Het trekken van ethernet door mijn huis is helaas geen optie en deze powerline AP's werken ook slecht. Nu kwam ik via een aantal Tweaker posts op MoCa's terecht. COAX ligt al door heel het huis en kan dus makkelijk gebruikt worden. Mijn idee was om een MoCa te gebruiken als transport tussen de verdiepingen en deze vanuit daar te verspreiden over de verdieping met een switch en wifi versterker.

Denken jullie dat dit een goed idee is? Moet ik verder nog letten op bepaalde merken voor de MoCa, switch en wifi versterker? Hier ben ik nog niet zo in thuis.

Momenteel heb ik deze MoCa op het oog: https://www.3dkabel.nl/Ka...guURlyukt8FBoCbjEQAvD_BwE

Beste antwoord (via KopjeKoffie_21 op 18-05-2020 06:48)

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:07
Meeste MoCa adapters hebben een loop connector die gewoon het tv signaal uitspuugt als je dat bij de zender invoegt, dus dat is geen probleem :). Geen idee of er ondertussen MoCa's zijn die Gbit doen, maar waarschijnlijk wel (zelf iig geen ervaring mee) . Hirschmann zou ik eerst eens naar kijken en dan nog eens verder zoeken als ze te duur zijn ;).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
Kan zeker een optie zijn. Zelf geen ervaring mee.

Let wel op dat datgene wat je koopt ook gigabit ondersteunt ik weet niet of er verschillende versies van moca zijn die verschillende snelheden ondersteunen.

Het lastige is natuurlijk dat je waarschijnlijk ook tv kijkt via coax. Heb je al eens gekeken of je een utp kabel door dezelfde buis krijgt als de coax of anders de coax kan vervangen voor utp?

In dat laatste geval zal je natuurlijk op een andere manier tv moeten kijken.
Als je een smart tv hebt is wellicht de app van canaldigitaal een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
@Kasper1985 Helaas. Geprobeerd maar ook zonder succes. Even voor mijn beeldvorming, kan je door MoCa geen tv meer kijken via je coax?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:07
Meeste MoCa adapters hebben een loop connector die gewoon het tv signaal uitspuugt als je dat bij de zender invoegt, dus dat is geen probleem :). Geen idee of er ondertussen MoCa's zijn die Gbit doen, maar waarschijnlijk wel (zelf iig geen ervaring mee) . Hirschmann zou ik eerst eens naar kijken en dan nog eens verder zoeken als ze te duur zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01
Het trekken van ethernet door mijn huis is helaas geen optie
Waarom niet? Zoveel topics waarin dit zogenaamd geen optie is, maar het is wel de beste oplossing en waar een wil is is meestal een weg. Uiteindelijk zijn repeaters gewoon rommel, powerline kan werken als je mazzel hebt en moca is relatief duur. Heb overigens 1 keer ergens moca gelegd omdat het echt niet anders kon. Dat waren de bekende hirschman units en die werkten perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 18-05-2020 01:39 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
sig69 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 01:37:
[...]

Waarom niet? Zoveel topics waarin dit zogenaamd geen optie is, maar het is wel de beste oplossing en waar een wil is is meestal een weg. Uiteindelijk zijn repeaters gewoon rommel, powerline kan werken als je mazzel hebt en moca is relatief duur. Heb overigens 1 keer ergens moca gelegd omdat het echt niet anders kon. Dat waren de bekende hirschman units en die werkten perfect.
Omdat ze bij het bouwen mijn enige open leiding hebben dichtgestort met puin... vraag me niet waarom maar er is niet doorheen te komen. De andere passen geen kabels meer bij. Allemaal al meerdere keren geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
Dan lijkt me moca een prima oplossing. Dat het duur is is natuurlijk een overweging die je alleen zelf kan maken.

Alternatief is nog kijken of er glas of een fatsoenlijke dsl snelheid beschikbaar is. Dan kan je evt de coax helemaal vervangen voor utp aangezien je dan tv kijkt via iptv (utp kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
Kasper1985 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:11:
Dan lijkt me moca een prima oplossing. Dat het duur is is natuurlijk een overweging die je alleen zelf kan maken.

Alternatief is nog kijken of er glas of een fatsoenlijke dsl snelheid beschikbaar is. Dan kan je evt de coax helemaal vervangen voor utp aangezien je dan tv kijkt via iptv (utp kabel).
Bedankt! Dat denk ik ook. Een tweaker heeft mij al benaderd voor een tweedehands MoCa setje. Kosten zijn daarom al minder. Ik ga het zeker proberen! Iedereen bedankt voor de antwoorden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:49
MoCa is inmiddels opgevolgd door INCA, en dat haalt tot 1 Gbps.
Pagina: 1