Overbelasting versterker(s) met Klipsch Synergy F3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjalalaCB
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
Mijn vraag
Vanwege overbelasting en ontbrekende phono ingang heb ik ipv een voorversterker een 2e versterker gekocht. Dit ook omdat bij hoog volume de 1e versterker constant overbelastte. Ook bij de 2e versterker is er sprake van overbelasting bij hoog volume. Zoek nu hulp wat er mis kan zijn. Heb naar de ohms gekeken en met iemand besproken. Dit zou goed moeten zijn. Ik twijfel of het aan kabels, verkeerde aansluiting of boxen kan liggen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Versterker Panasonic VSX-416 + Boxen Klipsch Synerchy F3 Floorstander CHY

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
8 ohm boxen en volgens versterker speaker Impendance 8-16 ohm. Is dit voldoende?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtsSTJxCnkJoCa00tFXMui6PBeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L59KNiNPIMcYmh2rnmuJY9W4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BH2Yr4RBLYOCWG2pYg5XWC9b2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmlLjVEIRI13FZQuBqcveGvc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkidQGS-jVDVPv0mlXYuynoaBPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYtJImRcZlzEmikPkOKzPm4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Sp_bLpfCKSpVQLsHaNk7Ahe3v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EsnUj7K1ciePUCvihyg8qpr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 17-05-2020 23:03 . Reden: Privé foto verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat staat er voor tekst achter de kabels op de onderste foto? En wat als je de ohm impedantie omlaag zet? Ervaar je het dan ook?

Tevens is het misschien handig om je privé foto weg te halen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat bedoel je precies met "overbelasting"? Schakelen beide versterkers uit? Wordt het geluid vervormd? Maken de luidsprekers een klapperend geluid?

Verdere vragen, staat de versterke in de juiste mode? Je hebt twee luidsprekers aangesloten en dus alleen stereo - je kunt dan beter niet modii als Dolby Pro Logic gaan gebruiken, of simpelweg aansturing van een center of subwoofer.

Dat houdt meteen ook een (minder groot) probleem in, je gebruikt twee van de vijf eindtrappen in de versterker. Dat maakt overbelasting echter ook minder waarschijnlijk.

Welke andere versterker heb je hier nu bij gehaald en aangesloten?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22

FeaR

In GoT we trust

Een paartje Klipsch F3 met een gevoeligheid van 97 dB en een weerstand van 8 Ohm. Speakers worden, bij wijze van spreken, niet veel makkelijker aan te sturen dan dit.

De kabels aan de achterzijde van de receiver zijn te ver gestript maar zo te zien maken ze geen contact op de geleidende delen. Zit het intern in de speaker allemaal wel goed qua bekabeling? Aangezien twee receivers met hetzelfde issue wel typisch is.

Outerspace schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:31:
Tevens is het misschien handig om je privé foto weg te halen :)
Done.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Warmte probleem.

Uit de handleiding :
BELANGRIJKE INFORMATIE BETREFFENDE
DE VENTILATIE
Let er bij het installeren van het apparaat op dat er
voldoende vrije ruimte rondom het apparaat is om
een goede doorstroming van lucht te waarborgen
(tenminste 60 cm boven, 10 cm achter en 30 cm aan
de zijkanten van het apparaat).
WAARSCHUWING
De gleuven en openingen in de behuizing van het
apparaat zijn aangebracht voor de ventilatie, zodat
een betrouwbare werking van het apparaat wordt
verkregen en oververhitting wordt voorkomen. Om
brand te voorkomen, moet u ervoor zorgen dat
deze openingen nooit geblokkeerd worden of dat
ze afgedekt worden door voorwerpen (kranten,
tafelkleed, gordijn e.d.) of door gebruik van het
apparaat op een dik tapijt of een bed.

Ik heb 't niet gesloopt, het is gewoon vanzelf kapot gegaan. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 18-05-2020 21:57 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity