Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

tx/rx verbinding lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:25

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Ik probeer via een raspberry pi mijn toon te benaderen ... maar ik krijg heel veel "troep" over het scherm heen en mijn Rpi crasht daardoor ..

Screen en minicom geven beeld maar daarna gaat het fout ..

bv screen /dev/ttyAMA0 115200, geeft netjes boot info weer en daarna komt er nog veel bagger over het scherm heen ..

toon - Rpi
tx --> rx
rx --> TX

de setting is 115200 baud, 8 databits, No parity, 1 stopbit):

Voorheen lukte dit wel, dus ik snap ook niet echt wat er verkeerd gaat ..

[Voor 6% gewijzigd door vso op 17-05-2020 22:15]

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Dan heb je niet de juiste settings. Welke adapter gebruik je? Probeer eens een lagere snelheid en/of andere stop-bit.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Evanescent schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:14:
Dan heb je niet de juiste settings. Welke adapter gebruik je? Probeer eens een lagere snelheid en/of andere stop-bit.
ik gebruik de 2 Tx/rx pinnen op de rpi 115200 baud, 8 databits, No parity, 1 stopbit ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Evanescent schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:14:
En verder: heb je flow control uit staan?

Wat had je verder al gevonden en geprobeerd? ;) https://elinux.org/RPi_Serial_Connection

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Evanescent schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:20:
[...]

En verder: heb je flow control uit staan?

Wat had je verder al gevonden en geprobeerd? ;) https://elinux.org/RPi_Serial_Connection
ik heb mijn oude toon erbij gepakt en die geeft geen issues en verbind zonder problemen ..

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True