Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB apparaat opladen wanneer PC uitgeschakeld is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wooshx
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 02:11
Goedeavond allen,

Recentelijk heb ik een nieuwe PC gebouwd, nu wil ik meestal nadat ik de pc uitzet mijn draadloze headset opladen, dit werkte bij mijn oude pc prima.

Na wat te googlen werd door veel mensen de oplossing gegeven om in de onderstaande screenshot het bovenste vinkje aan te zetten, laat deze bij mij nou net grijs zijn... :)

Ik heb zowel binnen apparaatbeheer naar de Universal Serial Bus-controllers gekeken als de HID, bij beide staat deze instelling op ''grijs''. Ik heb ook alle usb poorten, ( front panel, mb) gecontroleerd, zonder resultaat.

Is dit daadwerkelijk de oplossing en hoe kan ik deze dan activeren of hebben jullie hier een andere oplossing voor?

Beste antwoord (via wooshx op 17-05-2020 23:41)

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Sommige moederborden hebben in de UEFI/BIOS een vinkje om de USB poorten power te laten blijven geven als hij uit is.
Nadeel is wel dat de USB data lijnen hartstikke dood zijn, dus opladen van een telefoon wil vaak niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Sommige moederborden hebben in de UEFI/BIOS een vinkje om de USB poorten power te laten blijven geven als hij uit is.
Nadeel is wel dat de USB data lijnen hartstikke dood zijn, dus opladen van een telefoon wil vaak niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wooshx
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 02:11
Thanks dat is m inderdaad!

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True