Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fan op GPU blaast om de zoveel seconden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oggyogg
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-08 15:47
Ik heb sinds een dag een nieuwe pc met de Inno3D GeForce RTX 2080 Ti grafische kaart. Op de zoveel seconden blaast een van de fans kort. Een heel irritant geluid.

Het is een schone install van Win10, alles up to date, inclusief NVIDIA drivers.

Wat ik tot nu toe lees hierover is dat het een reden is om 'm terug te sturen. Of om MSI Afterburner te gebruiken. Dat laatste doe ik liever niet, aangezien ik geen idee heb welke settings ik dan zou moeten gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zie hier de log + screenshot van GPU-Z

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:01
Het lijkt er op dat je fan profiel van fan2 op 0% of 100% staat en ergens bij de 50c aan gaat.
Misschien een goed begin punt om daar eens naar te kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oggyogg
Ik snap wat je bedoelt, maar heb geen idee waar ik nu naar moet gaan kijken. Toch afterburner installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:47

H.Boss

Hugo Boss

Heb ik ook met mijn inno3D GTX1660.
Maar dat is alleen tijdens het gamen, niet om de paar seconsen, dat niet. In idle staan de fans stil.

Denk dat het iets van Inno3D is.

[Voor 8% gewijzigd door H.Boss op 18-05-2020 10:37]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oggyogg
Ik zie dat ik niet de enige ben
https://forums.guru3d.com...rn-on-off-problem.423708/

Dit is dan van gigabyte, maar hetzelfde probleem.

Ik neem vandaag even contact op met de leverancier. In de tussentijd heb ik het "verholpen" door MSI Afterburner een custom fan curve aan te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:05
H.Boss schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:36:
Heb ik ook met mijn inno3D GTX1660.
Maar dat is alleen tijdens het gamen, niet om de paar seconsen, dat niet. In idle staan de fans stil.

Denk dat het iets van Inno3D is.
Ik heb een Inno3D 2080 Ti en die van mij doet dat niet. Lijkt mij ook knap irritant.

[Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 18-05-2020 11:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oggyogg
Mocht je het probleem wel hebben, ik gebruik deze fan curve in Afterburner

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:05
Zijn dit ook je idle clocks of heb je nog iets op de achtergrond draaien waar je je GPU voor gebruikt. Mijn GPU is wel van de vorige generatie (1070) maar als ik niks bijzonders doe (ook geen YouTube kijk of iets dergelijks) dan is mijn core clock 139 MHz en memory clock 405 MHz, voltage is daarbij 650 mV en temperatuur rond de 40°C terwijl de fans uit staan. Jouw core en memory clock zijn 1350 MHz en 1750 MHz wat zelfs het dubbele is van mij als ik YouTube kijk, misschien dat dat ook iets te maken heeft met jouw redelijke hoge idle temperaturen.

• oggyogg
Jup, dit is zo uit de doos, geen manipulatie van de clock en redelijk idle (geen video of gaming op de achtergrond), enkel browsers. Ik zal er eens induiken.

Idle temp is gemiddeld, aldus het internet.

• 24jelmer
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-07 14:31
Sorry voor het opnieuw oprakelen van dit topic, maar ik heb exact hetzelfde en ik vroeg mij af of het instellen van MSI afterburner voldoende is of dat het verstandiger is de kaart terug te laten sturen.

@oggyogg wat heb jij uiteindelijk gedaan?

• Wylana
  • Laatst online: 26-11 16:50
24jelmer schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:06:
Sorry voor het opnieuw oprakelen van dit topic, maar ik heb exact hetzelfde en ik vroeg mij af of het instellen van MSI afterburner voldoende is of dat het verstandiger is de kaart terug te laten sturen.

@oggyogg wat heb jij uiteindelijk gedaan?
MSI afterburner kan je altijd testen. Dat heeft geen impact op je garantie van de kaart als je die nog hebt.
Ik zou zeggen testen met Afterburner, kijken of dat helpt en zo niet, dan RMA aanmaken voor je kaart.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• 24jelmer
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-07 14:31
Wylana schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:23:
[...]

MSI afterburner kan je altijd testen. Dat heeft geen impact op je garantie van de kaart als je die nog hebt.
Ik zou zeggen testen met Afterburner, kijken of dat helpt en zo niet, dan RMA aanmaken voor je kaart.
Met afterburner is het probleem weg. Temperatuur blijft ook laag.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True