Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asthaparhim
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-06 07:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Portable backup eSports systeem met upgrademogelijkheid gebaseerd op iGPU+Freesync. Formaat van asrock Deskmini A300/Gigabyte Brix modellen.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Browsen, youtube (mogelijk later 1440p/4k), simpele esports titels en oudere games (denk hierbij aan Dota 2, Darkest Dungeon, Overwatch, Left4Dead, Diablo 3 etc), wellicht zelfs later streamsoftware op deze PC laten lopen zodat de main rig niet extra belast wordt. Ik hoop dat Diablo 4 ook speelbaar wordt als de CPU+iGPU wordt vervangen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 175-250 euro, 2e hands of nieuw geen voorkeur. Mag eventueel iets meer maar als het een Deskmini wordt waarin onderstaande wordt meegenomen dan fix ik een 4GB sodim bankje/ compatible koeling.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Athlon 200GE (semidefect waarvan 2e ramslot het niet doet)
64GB M2 drive voor OS
128GB Blitzwolf (later eventeel 256GB Samsung SSD evo 750 of 850)
75hz Freesync scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Barebone, of NUC advies, ook andere oplossingen als Optiplex en vergelijkbaar zijn welkom. Echter wil ik het meeste uit de iGPU met upgradepath halen, aangezien Ryzen in prebuilds niet supervaak voorkomt denk ik dat Optiplex etc minder haalbaar is, en dus voor am4 barebones moet gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, voorkeur neigt wel naar AM4 vanwege iGPU en upgrademogelijkheden - en tegenwoordig ook prijs. Daarnaast vanwege Freesync om wat FPSdrops vloeiend op te kunnen vangen (ik heb al een 75hz Freesync scherm)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij mag ongeveer formaat van een ASRock DeskMini A300 / Gigabyte Brix zijn, in ieder geval geen microatx.

Ga je overklokken?
Nee, dat laat de thermals icm formaat en koeling waarschijnlijk niet toe.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies in de upgrademogelijkheden, ik ben niet zo thuis in de miniPC's en NUCs of 500 moederbord serie of wat AM4 gaat al announced heeft waar ik niet van op de hoogte ben.
Met een Deskmini A300 ben ik denk ik gelimiteerd tot een 3400G of is het beter te wachten op een andere serie?
Heeft intel qua iGPU nog iets of kan ik ook beter daarop wachten?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:05
Die 64GB M2 voor OS, is dat een sata of NVME?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asthaparhim
Zit in de NVME slot, M.2 dus zal niet de NVME snelheid krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asthaparhim
Ik ben er zeker van dat mensen wat advies kunnen geven hierover.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-06 21:51
Als je een soort van upgradepath wilt, lijkt het mij handiger om een case met voeding te nemen. Zodat je die in de toekomst mee kan nemen naar je nieuwe build. Als je barebone een nieuwe cpu niet meer ondersteund, heb je er weinig meer aan.

Het enige probleem is wel dat dit hogere initiële kosten heeft. Op de lange termijn kan het goedkoper zijn, omdat je de case en voeding lang kan gebruiken. Zo geeft seasonic al 7 jaar garantie op voedingen

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True