Duurzame Gamelaptop 1500€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcracer
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05-2020
Mijn huidige pc van 12jaar oud is aan zijn zwanenzang bezig, daarom ben ik op zoek naar een vervanger

Wat ga je met je laptop doen?
in de 1ste plaats gamen, zowel online als offline: Assetto corsa competizione, Pcars2, f12020 ect. Ook lichte video bewerking, meer dan wat clips aan elkaar plakken is dat niet. verder ook nog wat administratie, maar dat is allemaal in Google drive

Wat is je budget?
1500€ is een richtprijs, max 1600€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, Laptop gaat niet buiten huis, keuze voor laptop is meer voor het esthetische aspect, ik heb in huis weinig plaats, en het zou wel handig zijn als de laptop gewoon proper in de kast kan na t gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, na wat vergelijken lijkt me deze: wel een kanshebber.

Wat is een must:
1: future proof zijn, indien de gpu en ram vervangen kunnen worden en de cpu wat future proof is moet dat lukken lijkt mij.
2: minimaal 1 hdmi poort.
3: bedraad internet

Nice to know:
Het meeste van de tijd zal ik de laptop aan mijn monitor hangen, en een extern toetsenbord en muis gebruiken.

In mijn huidige pc zit nog een 120gb ssd schijf en een 1tb harde schijf, beide formaat om in een laptop kwijt te kunnen. deze moeten niet overgezet worden, maar als ik hierdoor wat prijs kan besparen is dat mooi meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pcracer op 17-05-2020 20:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triteron
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-07 20:24
[deleted]

[ Voor 117% gewijzigd door Triteron op 03-10-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-06 08:26
Lenovo Legion 5 en 5i komen er ook aan, zeker ook het overwegen waard!
release juni, welke datum juist is nog niet bekend zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

Voor deze staat al wel een prijs: pricewatch: Asus ROG Zephyrus GA502IU-AL011T

Best interessant voor die prijs moet ik zeggen met een 1660ti.

Als je deze link klikt zie alle nieuwe Ryzen 7 laptops.

Persoonlijk zou ik trouwens een kleine desktop bouwen voor dat geld, je krijgt veel meer waarde dan een laptop. Helemaal als je het ding niet uit huis neemt.

[ Voor 14% gewijzigd door TTLCrazy op 18-05-2020 13:56 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 11:38
De TUF A15 met GTX 1660 ti https://tweakers.net/pric...g-a15-fx506iu-al109t.html is slecht leverbaar op het moment. ROG 15 met zelfde processor alleen een 1660 Max-Q (wordt flink warm). Qua formaat en gewicht maakt het niet zoveel uit, de A15 lijkt zijn warmte beter kwijt te kunnen.

Zie ook:
YouTube: Asus Zephyrus G15 vs Zephyrus G14 vs TUF Gaming A15 - AMD laptops co...

Als desktopvervanger voor thuis zou ik voor de A15 gaan. Meerprijs van de 2060 tov. de 1660 is het mij niet echt waard. Alleen nog even wachten tot hij wat beter leverbaar is.
Investeer het geld wat je overhoudt in een goeie gaming muis (G502) en een muismat, en een headset.

Wat @TTLCrazy zegt klopt qua desktop (meer performance), alleen ben je met een (gaming) laptop net even flexibeler waar je gaat zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Boeie op 18-05-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Pcracer schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:40:

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, Laptop gaat niet buiten huis, keuze voor laptop is meer voor het esthetische aspect, ik heb in huis weinig plaats, en het zou wel handig zijn als de laptop gewoon proper in de kast kan na t gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, na wat vergelijken lijkt me deze: wel een kanshebber.

Wat is een must:
3: bedraad internet

Nice to know:
Het meeste van de tijd zal ik de laptop aan mijn monitor hangen, en een extern toetsenbord en muis gebruiken.
Op basis wat je hier zegt, is een desktop echt wel aan te raden. Zeker omdat je hem voornamelijk aan een monitor hangt, ga je die ook de hele tijd opbergen? Er blijft weinig mobiliteit over en voor je budget kun je echt een gruwelijke desktop samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 11:32
ik ben een van de gelukkige die de fx506iu vlak na de release heeft kunnen bemachtigen
het is fijne laptop , belachelijk snel (in fedora nooit een cpu load hoger dan 20% gezien)
er zitten wel wat haken aan de laptop :
hij is echt niet stil tijdens gamen , games draaien wel soepel (lijkt zelfs dat de 1660ti klein beetje wordt geoced door de armory crate , zie namelijk 1700+ mhz voor de gpu voorbij komen tijdens gamen)
accu gaat redelijk mee (3 a 4 uur) zolang je geen zware dingen doet
de fans zijn wel puntje , ik heb al aantal keer ratelende fan gehad , kwestie van even schoonmaken en het stop weer , maar het hoort niet
(overigens heb ik meteen extra ssd + 32 gb ram in de laptop gedaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 11:32
oh overigens : het scherm vind ik niet zo dramatisch als de reviews vertellen
zo ver ik heb kunnen lezen is het 60hz scherm drama , maar volgens mij is hier de 144hz versie de default (dat is iig de versie die ik heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-07 18:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 05:04
Ik volg dit draadje omdat we voor onze zoon op zoek zijn naar een laptop waarop hij schoolwerk kan doen én gamen (leek ons beter dan een ps5 + goedkopere laptop enkel voor schoolwerk, eens te meer omdat hij dan via family mijn erg uitgebreide steamgame catalogus kan gebruiken)

Bedankt dus zeker voor de links naar de bol.com kortingen.

We zouden deze eruit pikken:

Asus ROG Zephyrus S GX502GV https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

Ik lees in reviews echter her en der dat de fans toch erg luid zijn. An sich tijdens gamen misschien niet erg (hij gebruikt een headset) maar wel tijdens schoolwerk. Nu komt de vraag, iemand hier ervaringen mee? Ik lees dat alle asus rog's dit wel hebben? Is het echt soms zo erg als ik lees of zijn het de klagers wiens reviews ik tegenkom?

Ik vertrouw liever op tweakers meningen dan die van youtubers e.d.

p.s. als ik hier een eigen onderwerp van moet maken hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Afuni schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:03:
[...]

Ik volg dit draadje omdat we voor onze zoon op zoek zijn naar een laptop waarop hij schoolwerk kan doen én gamen (leek ons beter dan een ps5 + goedkopere laptop enkel voor schoolwerk, eens te meer omdat hij dan via family mijn erg uitgebreide steamgame catalogus kan gebruiken)

Bedankt dus zeker voor de links naar de bol.com kortingen.

We zouden deze eruit pikken:

Asus ROG Zephyrus S GX502GV https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

Ik lees in reviews echter her en der dat de fans toch erg luid zijn. An sich tijdens gamen misschien niet erg (hij gebruikt een headset) maar wel tijdens schoolwerk. Nu komt de vraag, iemand hier ervaringen mee? Ik lees dat alle asus rog's dit wel hebben? Is het echt soms zo erg als ik lees of zijn het de klagers wiens reviews ik tegenkom?

Ik vertrouw liever op tweakers meningen dan die van youtubers e.d.

p.s. als ik hier een eigen onderwerp van moet maken hoor ik het ook graag.
Op meerdere review sites wordt vermeld dat dit model, best wel wat geluid produceert bij wat zwaardere processen zoals gamen. bij normaal gebruik is dat aanzienlijk minder.

maar wat iedereen ook kan vinden, uit eindelijk bepaal je toch zelf of je het te luid vindt of niet.

wat je zou kunnen doen is naar een fysieke winkel gaan waar ze dit model en vergelijkbare andere merken hebben liggen en vragen of je dat mag testen?

btw je bol.com link is een azerty toetsenbord. ik weet niet of dat bewust is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 05:04
michaelhetlam schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:41:
[...]

btw je bol.com link is een azerty toetsenbord. ik weet niet of dat bewust is?
Bedankt voor de waarschuwing maar bewust, Belgske hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamergirlluna
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-06-2020
Ben ondertussen ook aan het zoeken naar een fijne nieuwe laptop die van alle markten thuis is nu mijn k73sv van zon kleine 10 jaar oud aan vervanging toe is. maar eigenlijk mis ik de camera bij deze https://www.bol.com/nl/p/...7ZGqg_0_37.46.ProductPage

leek me wel een aardige voor die prijs alleen ja mis dus wel de webcam en is dit eigenlijk een windows 10 en zit dat er automatish op? Persoonlijk heb ik nu op dit moment windows 10 pro hoe pak ik dat an iemand advies voor mij want heel eerlijk gezegd weet ik er niet zo heel veel van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kennydecat
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:44
Zelf ben ik eveneens aan het uitkijken naar een nieuwe laptop. Ik volg mee ;)

Ik zag op bto dat er betaalbare laptops worden aangeboden met desktop amd processoren:
r5 3600, r7 3700x en r9 3900.

Kan dit een optie zijn of is dit gedoemd te mislukken (TDP 65W bij de r5 3600)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:03
Check daarvoor bijvoorbeeld de review van Linus Tech Tips: YouTube: The Most Powerful Laptop EVER!!!

Hij heeft het model met de 3950x getest. Dit is hetzelfde model dat ook door BTO (en een hoop andere andere fabrikanten) wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennydecat
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:44
EDIT schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:35:
Check daarvoor bijvoorbeeld de review van Linus Tech Tips: YouTube: The Most Powerful Laptop EVER!!!

Hij heeft het model met de 3950x getest. Dit is hetzelfde model dat ook door BTO (en een hoop andere andere fabrikanten) wordt aangeboden.
Bedankt voor de interessante review.

Ik laat de desktop processoren toch maar voorbij gaan.

Mijn uiteindelijke keuze is een ASUS TUF Gaming A15 FX506II-AL059T geworden, mede op basis van de korte bespreking door Madnessy:
  • AMD Ryzen™ 7 4800H Processor 2.9 GHz (8M Cache, up to 4.2 GHz)
  • NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti GDDR5 4GB Grafische kaart
  • 16 GB DRAM DDR4 3200 Geheugen
  • 512GB M.2 SSD
  • 15.6" (16:9) LED-backlit FHD (1920x1080) 144Hz Anti-Glare IPS-level Panel
Zou voor mij meer dan voldoende moeten zijn :)
Pagina: 1