Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Photoshop computer max €1200

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UNLUCKYBALL
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 24-09-2020
Hey ik ben al enkele dagen zelf laptops/pc's aan het samensteken online. Maar ik kom toch altijd wat duurder uit. Zou dit komen omdat ik alleen "op de hoogte" ben van Nvidea en Intel. Terwijl je met AMD & Radeon de prijs kan drukken?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop & Lightroom moeten vlot te samen open kunnen staan en redelijk wat foto's en lagen kunnen verwerken. Ik heb ook Filmora 9, video bewerkings programma, maar ik zal nooit geen grote video's gaan bewerken of 4k. Zou wel tof moeten zijn moest het vlot draaien

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1200 inclusief scherm. Ik ken niet veel van schermen, ik weet wel dat bij fotobewerking de kleurweergave belangrijk is en de refreshrate niet?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope! Ik heb al een muis en een headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De case kan mij geen moer schelen, de goedkoopste lelijke bak die op de markt verkrijgbaar is, is goed.
Ik denk iets i7 achtig, met een 4 of 6GB grafische kaart geheugen?
32GB ram
Ik zeg 32GB want ik heb gehoord dat photoshop nog al een geheugen vreter is.
1 of 1,5 TB SSD mag combi zijn van een snellere en een tragere dump ssd voor de foto's.
Geheugen kaart reader

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel, AMD, NVIDIA, Asus?
Weet ik veel :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald, suggesties altijd welkom

Ga je overklokken?
Neen. Ik ken hier niks van.

Wat verwacht je van ons?
Je mag mij een systeem samenstellen, dat ik zelf met bloed zweet en tranen zal samen steken. Heb ik 15j geleden ook gedaan. Dus zal wel lukken, hoop ik....
Je mag mij ook altijd systemen die ergens online staan doorlinken, of zeggen waar ik het beste zelf via een site zelf iets kan samen stellen en welke onderdelen ik best neem.

Alvast bedankt aan iedereen die mij helpt!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 18:33
Voor photoshop is de CPU het belangrijkst, de GPU is minder belangrijk in dit geval. Daarom ben ik gegaan voor een zeer krachtige CPU en een mid-range GPU.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 456,55€ 456,55
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,79€ 119,79
1VideokaartenZotac Gaming GeForce GTX 1660 Super Twin Fan€ 251,60€ 251,60
1BehuizingenSharkoon VS4-S€ 29,99€ 29,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 134,60€ 134,60
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 125,97€ 125,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,40

Uitleg:
- Ryzen 9 3900X is een extreem goede CPU en met 12 Cores en 24 Threads kan deze jaren vooruit. Ik denk voor photoshop werkt nog wel 5-6 jaar.
- MSI B450 Tomahawk MAX is een goed moederbord, kwaliteit is goed en de features zijn goed. Ik ben gegaan voor een B450 omdat X570 niks brengt boven B450 voor jou.
- De 1660 Super is een prima videokaart die prima is voor gamen en meer dan goed genoeg moet zijn voor fotoshop
- De behuizing is één van de goedkoopste ATX kasten. heeft niks bijzonders maar alles past erin.
- Voor photoshop ben ik gegaan voor 32GB RAM, deze zijn 3200Mhz snelheid en zijn snel genoeg om goed te werken.
- Voor de PSU ben ik gegaan voor 650W, alles in het systeem onder full-load trekt ongeveer 450W. Om je PSU efficient te houden en voor futureproofing ben ik gegaan voor 650W. 600W zou ook nog kunnen maar ik zou echt niet onder de 600W gaan.
- Voor de SSD is de Kingston A2000 de goedkoopste TLC Nvme 1TB SSD. Deze SSD is een goede keuze en kost niet belachelijk veel.

Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UNLUCKYBALL
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 24-09-2020
Hey SuperToine123,

Bedankt voor dit geweldig antwoord. Ik ben ook blij dat je voor snel RAM geheugen hebt gekozen.
Ik dacht dat 2666Mhz de limit was.

Merci!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:55
De Ryzen 9 is wel een extreme CPU, in prijs, prestaties, energieverbruik en warmteproductie. Als je als hobby foto's bewerkt (en je dus niet per se die laatste seconde tijdbesparing nodig hebt) zou ik het bij een Ryzen 7 3700X houden. Je spaart dan 160 euro uit en je krijgt een processor waarbij de meegeleverde koeler een kans heeft hem koel te houden. Bij de Ryzen 9 zou ik zeker een losse koeler nemen, bij de Ryzen 7 hangt het er vanaf hoe erg je het geluid van de stock koeler vindt.

De allergoedkoopste behuizing kan natuurlijk, maar het is wel het onderdeel dat je elke dag ziet en aanraakt, dus misschien dat een paar tientjes meer uitgeven geen kwaad kan.

Je was ook op zoek naar een monitor en geheugenkaartlezer binnen het budget, toch? Een goede monitor lijkt me zo'n beetje het belangrijkste bij fotobewerking, dus daar zou ik wel aardig wat budget voor vrijmaken. Dan kom ik op zoiets:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,79€ 119,79
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 187,90€ 187,90
1BehuizingenCooler Master MasterBox E500L Zilver (closed)€ 44,99€ 44,99
1VentilatorenScythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm€ 11,40€ 11,40
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 134,60€ 134,60
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 125,97€ 125,97
1GeheugenkaartlezersSandisk ImageMate Pro USB 3.0 Card Reader€ 19,09€ 19,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,74

Dan heb je een veel fijnere kast om in te bouwen (en elke dag tegen aan te kijken), met een extra fan voor betere airflow. CPU en GPU iets minder, maar ruim voldoende voor fotobewerking. Je hebt nu 210 euro over voor een monitor (en toetsenbord?). Ik ben niet goed genoeg thuis in beeldschermen voor fotobewerking om daar advies over te geven.

[Voor 3% gewijzigd door thomas_n op 18-05-2020 12:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True