Eigen mp3 importeren in Apple Music

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
Mijn vraag
Ik heb hier een mp3 staan die niet in Apple Music staat en ik zou dat graag toevoegen om af te spelen via Apple Music. Lijkt mij zo standaard maar het lukt mij niet via itunes. Ik dacht trouwens dat itunes zou ophoude met bestaan... Want het is iets met toevoegen aan icloud Library maar kan het dan niet toevoegen aan een playlist van apple music. Kortom: ongelooflijk complex om gewoon een eigen mp3 in apple music te importeren. Waarom toch?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone
iPad

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
oude, niet geupdate info

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je moet de mp3 toevoegen aan iTunes, in iTunes moet de iCloud library aan staan.
Daarna kun je met het kabeltje de track naar je telefoon synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Dat meen je niet... dat zijn toestanden van 20 jaar geleden. En ik dacht dat door het uitfaseren van itunes dat dat verleden tijd zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 14:05
Als je iCloud Music Library gebruikt (krijg je toegang tot als je een Apple Music abonnement hebt) dan werkt dit prima zonder kabel. Je voegt een mp3 toe aan iTunes/Music afhankelijk van of je een Mac of Windows machine hebt, deze wordt dan gesynchroniseerd met je Apple apparaten waar ook iCloud Music Library aan staat.

Je kunt een liedje inderdaad niet toevoegen aan een playlist van Apple, wel aan je eigen (smart)playlists.

[ Voor 12% gewijzigd door Dylan93 op 17-05-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Mijn icloud music library staat aaan in itunes, heb de mp3 in itunes geimporteerd. Maar op mijn iPhone zie ik het liedje wel niet staan in apple music, hoewel Sync library aan staat bij de settings van Apple Music ...Zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door pina op 17-05-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als de track niet gematched is in Apple Music (voorheen iTunes Match) kun je hem niet vinden in Apple Music.
Je moet dan gewoon kijken in Bibliotheek, meest linkse tab in de music app.

Playlists maken met tracks uit Apple Music en je Bibliotheek (via iTunes gesynchroniseerd) zou wel moeten kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 17-05-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het is intussen opgelost, blijkt een bug in itunes te zijn dat ik het liedje niet naar de icloud library kon zetten:

https://discussions.apple.com/thread/250037180

Blijkbaar kan ik nu wel gewoon het liedje toevoegen aan een apple music playlist, top :Y

Bedankt allemaal O-)

en misschien moet ik maar eens upgraden naar Catalina |:(

[ Voor 10% gewijzigd door pina op 17-05-2020 21:49 ]

Pagina: 1