Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies case/cpu/moederbord combo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siief
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 07-06 20:06
Ik zoek nog een aantal componenten voor het afronden van mijn eerste budget game pc . Ik ben nog niet zo lang bezig met pc's en componenten dus alle hulp is welkom :)

Ik zoek een?
wat ik nog nodig heb:
- Case
- Moederbord
- Processor
- Scherm
- Keyboard

Wat is je budget?
Liefst zo weinig mogelijk (max. rond 400 eur)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur, ik dacht persoonlijk aan de nieuwe Ryzen 3300x
Deze componenten heb ik al kunnen kopen voor een goede prijs:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 198,-€ 198,-
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 8,09€ 8,09
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 80,01€ 80,01
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 134,90€ 134,90
1Solid state drivesToshiba OCZ TR150 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,-

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HHet is dus de bedoeling dat de computer gebruikt wordt voor basis gamen (dota2), photoshop etc.

Avast bedankt :D

[Voor 4% gewijzigd door siief op 17-05-2020 19:00]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:27
Wellicht heb je de reeds gekochte componenten voor een erg strakke prijs kunnen krijgen, maar er zitten wel wat keuzes tussen die ik voor een budgetsysteem niet zou maken. De voeding is overkill, voor jouw build volstaat 450 watt (ook nog goedkoper), intern geheugen is voor Ryzen laag geclockt (2400 mhz terwijl je wel minimaal 3000 wilt), een kleine ssd die na windows installatie weinig ruimte over laat voor gamen en andere bestanden voor photoshop. en een gekochte casefan, terwijl je de case zelf nog niet hebt.

Verder is een 3300x zeker een prima cpu denk ik (weet niet of dit volstaat voor photoshop?). Dit icm een moederbord als deze: https://tweakers.net/pric...913/asrock-b450-pro4.html en case als deze: https://tweakers.net/pric...design-focus-g-zwart.html. Mocht je geen ATX willen kan je ook voor een kleinere moederbord variant gaan (b450m), inclusief kleinere mATX case. Dan houdt je met bovenstaande 140 euro over voor 1080p scherm en toetsenbord, waarvoor je wellicht 2e hands nog kan kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siief
Hey,
Dit klopt inderdaad, ik heb de componenten kunnen overkopen van mijn schoonbroer voor een hele goedkope prijs.

Is de bios van het moederbord wel up to date voor de nieuwe 3300x? Ik had hier en daar wat gelezen dat het van moederbord tot moederbord afhangt.
De pc is natuurlijk niet bedoeld om grote photoshop uitvoeringen te doen, eerder de basis dingen.
Is het een groot probleem dat de ram een lagere clockspeed heeft? Daar ken ik persoonlijk niet genoeg van.
het idee was om natuurlijk later een grotere SSD er in te steken.

Misschien is deze vraag beter, wat is de beste case/moederbord/cpu combo voor 200 euro?

Ikzelf had deze case gezien : https://tweakers.net/pricewatch/1325804/antec-nx100-zwart.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siief
Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb ook een topic in een ander subforum gestart, maar ik denk dat het daar verkeerd staat. Ik heb zo goed mogelijk de BB guides gelezen maar toch had ik graag wat advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Basis gamen (Dota 2) liefst op zon hoge mogelijke settings, met 60fps.
Basis photoshop, dus geen zeer extreme uitvoeringen met 200 lagen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan en rond de 200 euro?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten heb ik voor een spotprijs kunnen overkopen, ik weet dat er wat dingen overkill zijn maar toch.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 198,-€ 198,-
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 8,09€ 8,09
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 80,01€ 80,01
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 135,05€ 135,05
1Solid state drivesToshiba OCZ TR150 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,15

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Cpu, Case, Moederbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ik dacht aan de AMD ryzen serie omdat deze blijkbaar beste value hebben.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie best mogelijke combinatie maken zodat ik deze zo snel mogelijk kan bestellen en in elkaar steken, alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
siief schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:30:
Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb ook een topic in een ander subforum gestart, maar ik denk dat het daar verkeerd staat.
Nee hoor, je bent niet op zoek naar een volledig systeem, dus het past prima in Componenten Aankoopadvies. En als je in de toekomst denkt dat je topic verkeerd staat, kan je een topicreport (handje bovenaan het topic) aanmaken. Dan kijkt een mod of het verplaatst moet worden. Zo voorkomen we dubbele topics.

Hierbij een merge met Aankoopadvies.

Als laatste mis ik eigen input. Er zijn honderden topics die een soortgelijk doel nastreven. Daar kan je prima ideeën in op doen. En daarnaast natuurlijk niet te vergeten onze best buy guides.

[Voor 23% gewijzigd door br00ky op 18-05-2020 11:37]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True