Ik kan farming simulator 19 en 17 niet meer spelen. Ik heb een HP pavilioen 15 CS. Ik ga er vanuit dat het de video ram is. Heeft iemand een bevestiging daar voor een oplossing die niet te veel geld kost? Ik heb al geprobeerd het in de bios aan te passen en een manier het systeem voor de gek te houden. En een egpu is geen oplossing. Die vind ik te duur.
Kon je ze voorheen wel spelen aangezien je zegt "kan niet meer spelen"?
Systeem voor de gek houden gaat nooit lukken natuurlijk.
Systeem voor de gek houden gaat nooit lukken natuurlijk.
Wat voor melding krijg je dan als je de game opstart?
Wat zegt het Windows logboek?
Wat zegt het Windows logboek?
[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 17-05-2020 19:08 ]
Wat heb je laatste tijd gedaan met je pc? Want FS’17 wordt niet meer geoptimaliseerd of verbeterd. Dus zal iets zijn aan jou systeem waardoor het niet meer werkt. Waarom denk je aan video ram?Basje12 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:01:
Ik kan farming simulator 19 en 17 niet meer spelen. Ik heb een HP pavilioen 15 CS. Ik ga er vanuit dat het de video ram is. Heeft iemand een bevestiging daar voor een oplossing die niet te veel geld kost? Ik heb al geprobeerd het in de bios aan te passen en een manier het systeem voor de gek te houden. En een egpu is geen oplossing. Die vind ik te duur.
Ik kon het voorheen wel spelen. Maar dat was op een andere laptop.
Ik denk de video ram omdat ik daar niet veel van weet. De rest van de vereisten kloppen allemaal.
Ik krijg geen melding. Het scherm word zwart voor ongeveer 5 seconden en dan lijkt het voor 1 seconde dat hij opstart en dat kom ik op een onveranderd home scherm
Ik denk de video ram omdat ik daar niet veel van weet. De rest van de vereisten kloppen allemaal.
Ik krijg geen melding. Het scherm word zwart voor ongeveer 5 seconden en dan lijkt het voor 1 seconde dat hij opstart en dat kom ik op een onveranderd home scherm
Je laptop voldoet zoals ik het lees niet aan de minimale eisen,door de videokaart
https://store.steampowere...860/Farming_Simulator_19/
Als ik hier lees ben je minimaal een NVIDIA GTX 650 nodig om de game te kunnen spelen de mx250 die in je laptop zit is trager als deze.
https://store.steampowere...860/Farming_Simulator_19/
Als ik hier lees ben je minimaal een NVIDIA GTX 650 nodig om de game te kunnen spelen de mx250 die in je laptop zit is trager als deze.
Heeft iemand een suggestie om dit op te lossen? Ik zoek eigenlijk iets ter grote van een hoesje om een videokaart. En niet zo'n grote egpu die je te zien krijgt als ik er op google. Van rond de €40 mag ook iets duurder zijn. Ik heb al een leuke videokaart gevonden denk ik. Die ook de vereisten zou moeten hebben. Tenminste als de gb's die er bij staan allemaal vram is moet het zeker lukken
@Basje12 Kijk eens voor een oplossing zoals EXP GDC: te vinden met M.2, mini pcie en thunderbolt op chinese sites zoals Aliexpress. Daar dien je dan een videokaart op te zetten en dan nog een desktopvoeding aansluiten.
Maakt het nog uit wat voor voeding ik er in doe? Of is het al goed als ik het alleen voor de videokaart afstem?
Mensen, even op de plaats rust alsjeblieft, voordat we een externe GPU voor een laptop gaan adviseren, welke GPU zit er in deze laptop? Ik ken die Farming Simulator spellen niet, maar intuïtief denk ik dat ze niet heel zwaar zijn. Laten we eerst proberen te kijken wat de oorzaak is. Draai eens CPU-z en GPU-z en post het resultaat hier.
De minimale specs zijn echt niet heel zwaar:
De minimale specs zijn echt niet heel zwaar:
64bit Windows 7, Windows 8, Windows 10
Intel Core i3-2100T @2.5GHz or AMD FX-4100 @3.6GHz or better
Nvidia Geforce GTX 650, AMD Radeon HD 7770 graphics card or better (min 2GB VRAM, DX11 support)
4 GB RAM
20 GB free hard drive space
Soundcard
DVD-ROM Drive (only for retail version)
[ Voor 45% gewijzigd door Henk007 op 17-05-2020 20:33 ]
Ik kan me vergissen, maar ik krijg niet de indruk dat @Basje12 veel verstand heeft van computers. Anders had hij zijn probleem wel iets beter geanalyseerd. Het lijkt mij niet verstandig om iemand met weinig kennis over computers een EXP GDC aan te raden.Ludwig005 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:21:
@Basje12 Kijk eens voor een oplossing zoals EXP GDC: te vinden met M.2, mini pcie en thunderbolt op chinese sites zoals Aliexpress. Daar dien je dan een videokaart op te zetten en dan nog een desktopvoeding aansluiten.
Als ik het me goed herinner (heb er eens eentje overwogen voor mijn laptop), komt er best wat instelwerk bij kijken en moet je goed opletten op de compatibiliteit met videokaarten. Nog voordat dat aan de orde is, moet je eerst weten of je thunderbolt (denk het ook niet, zit vooral op ultrabooks), expresscard (denk het niet, te oud), mini PCIE of M.2 voor vereist is. Ook ben je je WiFi-kaart kwijt. Bij M.2 is het nog goed opletten geblazen, vanwege de verschillende "keys" (A, B enz.) die het slot kan hebben. Als je de juiste variant hebt gevonden, moet deze ook nog geïnstalleerd worden. Niet iedereen schroeft zijn/haar laptop even open, dus dat kan ook nog een obstakel zijn.
Ligt er aan hoe zwaar je videokaart is. Meestal is 450W wel voldoende. Een goede voeding kost minstens 10 euro per 100 watt, andere zijn levensgevaarlijk voor je systeem. Maar voordat je alles koopt, zou ik het eerst even hier posten, zodat je geen miskoop doet.Basje12 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:26:
Maakt het nog uit wat voor voeding ik er in doe? Of is het al goed als ik het alleen voor de videokaart afstem?
Maar is een PS4 of Xbox One niet iets? Tweedehands te koop voor ~100 euro als je goed zoekt. Dan kun je toch FS spelen, maar hoef je niet veel kennis te hebben om je laptop geschikt te maken.
Ik ben nu toch bang dat de IGPU van je CPU te mager is voor deze game.
https://www.notebookcheck...-Benchmarks.373971.0.html
Heb je geprobeerd alles op de laagste settings (low/lowest) te zetten en draait het spel dan wel ?
Heb je geprobeerd alles op de laagste settings (low/lowest) te zetten en draait het spel dan wel ?
Heb je in dat uitklapmenu ook een optie voor een Nvidia-kaart? Dat geeft je nog mogelijkheden.Basje12 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:28:
ik heb inderdaad niet heel veel verstand van aansluitingen e.d.
een PS4 is geen optie want daar heb ik geen ruimte voor en kan ik niet met anderen spelen die op de computer spelen
ik hoop dat de afbeelding genoeg informatie bevat
[Afbeelding]
Hoezo zou de iGPU te mager zijn? Ik dacht eerst ook dat een iGPU te zwak is, maar volgens jouw link haal je er 60 GPS op "low" op 720p mee. Het houdt niet over, maar @Basje12 moet het er nou eenmaal mee doen.Henk007 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:31:
Ik ben nu toch bang dat de IGPU van je CPU te mager is voor deze game.
Ik zou dus proberen of je wat in de configbestanden kunt wijzigen, zodat de game met de laagst mogelijke grafische instellingen kan starten. Misschien dat het dan wel lukt.
[ Voor 44% gewijzigd door hoi1234 op 17-05-2020 23:00 ]
Nee ik kan niks over de gpu aanpassen. En in de game is ook niks te weinigen als ik daar al zou kommen. Maar voor fs19 kom ik meer dan 1800mb video ram te kort als ik het goed zie. En met de bios kan ik de vram verhogen naar 512 dus kom ik net minder dan 1500mb te kort . Dus ik denk dat er een videokaart bij moet komen. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste op kan lossen.
Die waardes zeggen niet zoveel, de iGPU kan dynamisch geheugen toewijzen. Heel misschien als je de RAM zou uitbreiden, dat het zou werken, 4GB voor CPU en GPU samen is aan de lage kant. Misschien ken je iemand die je een reepje SO-Dimm DDR4 RAM kan lenen om dit te testen ?Basje12 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:06:
Nee ik kan niks over de gpu aanpassen. En in de game is ook niks te weinigen als ik daar al zou kommen. Maar voor fs19 kom ik meer dan 1800mb video ram te kort als ik het goed zie. En met de bios kan ik de vram verhogen naar 512 dus kom ik net minder dan 1500mb te kort . Dus ik denk dat er een videokaart bij moet komen. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste op kan lossen.
Of zie ik het verkeerd? Hoeveel RAM heb je ?
Edit: RAM uitbreiden is gecompliceerd, daarvoor moet de laptop helemaal uit elkaar, niet zo'n eenvoudig dekseltje aan de onderkant, voor HDD en RAM

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 17-05-2020 23:18 ]
Ik zou niet zo heel erg letten op hoeveel vram je hebt. Volgens die benchmark draait het met jouw videokaart op 60fps op low @720p.Basje12 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:06:
Ik bedoel settings aanpassen in een config bestand. Dus nog voordat je de game opstart. Maar ik weet niet of FS zo simpel in elkaar zit.
De enige manier om een andere videokaart te gebruiken, is door middel van een exp gdc dock. Misschien kun je nog ergens wat meer VRAM toewijzen, maar dan moet dat van je RAM afgaan. Ik ga er van uit dat je geen Thunderbolt hebt. Anders kun je nog een Thunderbolt dock overwegen.
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 17-05-2020 23:41 ]
ik heb een hp laptop met een usb c aansluiting. ik had ergens gelezen dat dat het zelfde was. maar ik kwam het maar 1x tegen dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat is
Je kunt nog even proberen met de nieuwste driver voor de iGPU. Hier is de pagina van jouw processor op intel.com, links in beeld kies je voor 'drivers and software' en dan verschijnt daar driver 27.20.100.8190 (directe link).
Ik verwacht niet dat het veel uithaalt, maar dan heb je dat in ieder geval ook geprobeerd.
Thunderbolt en usb-c is zeker niet hetzelfde. Thunderbolt is een protocol dat via usb-c 'vervoerd' wordt. En ik zou we iets snellers dan een GT 1030 aanschaffen als je toch gaat investeren in een losse videokaart.
Ik verwacht niet dat het veel uithaalt, maar dan heb je dat in ieder geval ook geprobeerd.
Thunderbolt en usb-c is zeker niet hetzelfde. Thunderbolt is een protocol dat via usb-c 'vervoerd' wordt. En ik zou we iets snellers dan een GT 1030 aanschaffen als je toch gaat investeren in een losse videokaart.
nee dat maakt niks uit. ik heb het nu een paar keer geprobeerd.maar er gebeurd nog steeds niks. en zoals eerder aangegeven het is lastig om het inelkaar te zetten met de egpu. zijn er andere opties of zou ik dan een echte officiële kast moeten halen
Hoe oud is de laptop,als je deze eventueel nog kan omruilen,zou ik dat zeker doen.
Zeker omdat deze gewoon niet geschikt is voor wat je er mee wilt.
Een gtx1030 zou ik geen energie aan verspelen,ga dan toch echt voor een betere kaart,ja het kost meer geld,maar je hebt er ook meer aan.
Als je die games goed wilt spelen,wil je net wat over hebben en niet op het randje zitten qua specs,dat is mij nmening dan.Goedkoop is duurkoop.
Zeker omdat deze gewoon niet geschikt is voor wat je er mee wilt.
Een gtx1030 zou ik geen energie aan verspelen,ga dan toch echt voor een betere kaart,ja het kost meer geld,maar je hebt er ook meer aan.
Als je die games goed wilt spelen,wil je net wat over hebben en niet op het randje zitten qua specs,dat is mij nmening dan.Goedkoop is duurkoop.
ik kan hem als het goed is nog om ruilen. maar ik heb de officieele doos niet meer dus ik weet niet of ik hem kan terug brengen naar de mediamarkt. en ik kan er ook niks over vinden heeft iemand daar ervaring mee? en welke laptop zouden julie aanraden? het liefst een met intel core 5 , goede videokaart dan en windows. en niet meer als 650 euro totaal als het kan als het iets meer is geeft het ook niet. ik ga zelf ook kijken maar ik vraag het met het idee dat julie er waarchijnlijk meer verstand van hebben
Waarom die specifiek? De Best Buy Guides hier op Tweakers is een goed vertrekpunt voor jou.Basje12 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:53:
en welke laptop zouden julie aanraden? het liefst een met intel core 5
Edit: voor licht gamen op een laptop in dat prijssegment: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1558842;1557996/
Laptops met een losse videokaart zijn veel duurder.
[ Voor 23% gewijzigd door Trygve op 20-05-2020 14:43 ]
Kijk eens voor een oplossing zoals EXP GDC: te vinden met M.2, mini pcie en thunderbolt op chinese sites zoals Aliexpress. Daar dien je dan een videokaart op te zetten en dan nog een desktopvoeding aansluiten
Dit bericht staat hier boven. Ik wil het een kans geven. Maar niet van een Chinese webshop. Zouden deze dingen ook te halen zijn bij een lokale computer zaak? Zo niet hebben jullie suggesties waar een Nvidia GeForce 4 GB kaart in kan? En met een normale USB aansluiting of USB c dus geen thunderbold. Dat past niet op de laptop
En als het kan een beetje de goedkopere dingen. Anders is een echte egpu een betere optie denk ik. En zou er ook bij geschreven kunnen worden hoe de onderdelen bevestigd moeten worden?
Dit bericht staat hier boven. Ik wil het een kans geven. Maar niet van een Chinese webshop. Zouden deze dingen ook te halen zijn bij een lokale computer zaak? Zo niet hebben jullie suggesties waar een Nvidia GeForce 4 GB kaart in kan? En met een normale USB aansluiting of USB c dus geen thunderbold. Dat past niet op de laptop
En als het kan een beetje de goedkopere dingen. Anders is een echte egpu een betere optie denk ik. En zou er ook bij geschreven kunnen worden hoe de onderdelen bevestigd moeten worden?
[ Voor 22% gewijzigd door Basje12 op 28-05-2020 15:25 ]
Ik zou het allebei niet aanraden. Zo'n EXP GDC wordt heel veel gedoe om het werkend te krijgen (als het al lukt) en een egpu is te duur. Dan kan je beter een heel andere laptop of desktop kopen.Basje12 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:19:
Kijk eens voor een oplossing zoals EXP GDC: te vinden met M.2, mini pcie en thunderbolt op chinese sites zoals Aliexpress. Daar dien je dan een videokaart op te zetten en dan nog een desktopvoeding aansluiten
Dit is niet op een simpele of goedkope manier op te lossen, zo simpel is het gewoon.
Een externe gpu kost ontzettend veel geld voor de relatief weinig prestaties die je er voor terug krijgt. En inderdaad, tenzij je zo'n kant en klare oplossing koopt, vaak een hele hoop geklooi om het fatsoenlijk werkend te krijgen. Niet om vervelend te zijn, maar ik denk niet dat je dat gaat lukken.
Je moet gewoon een betere laptop hebben. Of toch nog even wat dingen in die game proberen, want zo te zien is het wel draaiend te krijgen.
Al je configuratiebestanden enz al gewist? Staan waarschijnlijk in mijn documenten. Gewoon even helemaal opnieuw beginnen. Alles wat met die game te maken heeft er af.
Een externe gpu kost ontzettend veel geld voor de relatief weinig prestaties die je er voor terug krijgt. En inderdaad, tenzij je zo'n kant en klare oplossing koopt, vaak een hele hoop geklooi om het fatsoenlijk werkend te krijgen. Niet om vervelend te zijn, maar ik denk niet dat je dat gaat lukken.
Je moet gewoon een betere laptop hebben. Of toch nog even wat dingen in die game proberen, want zo te zien is het wel draaiend te krijgen.
Al je configuratiebestanden enz al gewist? Staan waarschijnlijk in mijn documenten. Gewoon even helemaal opnieuw beginnen. Alles wat met die game te maken heeft er af.
[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 28-05-2020 20:02 ]
Bekijk de log van de game zelf eens waar deze stopt. Staat in my documents-> my games -> farming simulator -> log
Daar komt vaak info naar boven waar het proces stopt
Daar komt vaak info naar boven waar het proces stopt
Heeft die game niet iets van een .net framework nodig die je wellicht mist? Want als je hardware niet geschikt is om een game te draaien, zou ik ook wel een melding verwachten van "je kunt dit niet spelen want component X is niet ondersteund".
Missende directX updates, of .net Frameworks lijken me eerder de oorzaak dat de game niet start. (zit er geen vcredist folder in de game folder, waar wat setup bestanden in staan?)
Missende directX updates, of .net Frameworks lijken me eerder de oorzaak dat de game niet start. (zit er geen vcredist folder in de game folder, waar wat setup bestanden in staan?)
[ Voor 10% gewijzigd door Nibbz op 28-05-2020 20:18 ]
13:37
ik heb de afgelopen tijd nog een aantal mensen gesproken die wel een beetje verstand van laptop's en computers en zo hebben. maar als ik het zo hoor is het niks voor mij om zo'n oplossing op te zoeken. ik vroeg mij af wat jullie vinden van deze hp all in one desktop : https://store.hp.com/Neth...d=3M218EA&opt=ABH&sel=DTP.
als ik het zo zie is het ram geheugen 8gb dus dat is ruim voldoende voor de game. alleen er zit een AMD Athlon processor in. ik heb geen ervaring met dit merk en ik weet niet of het lekker zou werken met de game. zouden jullie jou/uw mening over deze all in one pc voor een beetje normaal gebruik en farming simulator 19? alvast bedankt. en sorry dat het lang duurde voor dit volgende bericht. ik was nog aan het kijken of zo'n egpu nog een optie was
als ik het zo zie is het ram geheugen 8gb dus dat is ruim voldoende voor de game. alleen er zit een AMD Athlon processor in. ik heb geen ervaring met dit merk en ik weet niet of het lekker zou werken met de game. zouden jullie jou/uw mening over deze all in one pc voor een beetje normaal gebruik en farming simulator 19? alvast bedankt. en sorry dat het lang duurde voor dit volgende bericht. ik was nog aan het kijken of zo'n egpu nog een optie was
[ Voor 15% gewijzigd door Basje12 op 11-06-2020 14:51 ]
@Basje12 dat is ook net niets.
NitroX infinity in "Game pc Max €450"
ik zou eerder zoiets bouwen en een los scherm. Dan heb je wel iets waar je mee uit de voeten kan.
NitroX infinity in "Game pc Max €450"
ik zou eerder zoiets bouwen en een los scherm. Dan heb je wel iets waar je mee uit de voeten kan.
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 11-06-2020 14:50 ]
wat is er volgens u/ jou dan net niks aan deze all in one pc? als ik dat weet dan weet ik waar ik rekening mee moet houden. een bouwen is geen optie want ik ken niemand dit dat kan of ik zou op een site waar je er een op samen laat stellen het moeten bestellen. maar dan word het snel weer duur. en het word een pc voor naar deze hp pavilion die helemaal super is alleen jammer dat er geen videokaart is zit. en om nog een simpel apparaat er bij te hebben met een videokaart kan wel handig zijn. en als we het toch zouden doen dan een die farming simulator 19 aan kan
Die processor is heel traag en de ingebouwde videokaart is niet veel soeps. Zou mij niet verbazen als die de spellen niet kan draaien. Die 8Gb ram is systeem geheugen, geen video geheugenBasje12 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:58:
wat is er volgens u/ jou dan net niks aan deze all in one pc? als ik dat weet dan weet ik waar ik rekening mee moet houden. een bouwen is geen optie want ik ken niemand dit dat kan of ik zou op een site waar je er een op samen laat stellen het moeten bestellen. maar dan word het snel weer duur. en het word een pc voor naar deze hp pavilion die helemaal super is alleen jammer dat er geen videokaart is zit. en om nog een simpel apparaat er bij te hebben met een videokaart kan wel handig zijn. en als we het toch zouden doen dan een die farming simulator 19 aan kan
Als je niet zelf kan bouwen wordt het een lastiger verhaal. Dan is het misschien een beter idee om een tweedehands pc of laptop te zoeken.
Zoek gewoon een webshop die kant en klare PC's samenstelt en verkoopt, bijv.:
https://gamecomputers.nl/game-pc/ready-to-game/cerebro-rtg/
https://www.computer-best...ay/fortnite-game-pc-ryzen
Onder de €700 kun je vast wel iets vinden. Zo'n HP geval is gewoon hopeloos.
https://gamecomputers.nl/game-pc/ready-to-game/cerebro-rtg/
https://www.computer-best...ay/fortnite-game-pc-ryzen
Onder de €700 kun je vast wel iets vinden. Zo'n HP geval is gewoon hopeloos.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Catch22 bedankt voor het reageren.
ik ben persoonlijk kwa elecronica niet heel erg van 2e hands. ik ben met niet elecronica dingen al een paar keer opgelicht. en dan ga ik het niet doen met elecronica want daar het vaak wat meer geld. en het is toch jammer als je dat kwijt bent.
Angeloonie ook bedankt voor het reageren maar op deze websites ga je inderdaad al naar de 700 euro toe. en dat is toch wel veel voor een apparaat dat als 2e apparaat bedoelt is.
ik ben persoonlijk kwa elecronica niet heel erg van 2e hands. ik ben met niet elecronica dingen al een paar keer opgelicht. en dan ga ik het niet doen met elecronica want daar het vaak wat meer geld. en het is toch jammer als je dat kwijt bent.
Angeloonie ook bedankt voor het reageren maar op deze websites ga je inderdaad al naar de 700 euro toe. en dat is toch wel veel voor een apparaat dat als 2e apparaat bedoelt is.
@Basje12
pricewatch: Lenovo ideapad C340-14API (81N600D7MH)
Deze laptop heeft nog wel een redelijke videokaart voor de prijs
pricewatch: Lenovo ideapad C340-14API (81N600D7MH)
Deze laptop heeft nog wel een redelijke videokaart voor de prijs
Wat jij wil kan dus niet. 2de hands wil je niet ( veel tweakers zijn betrouwbaar ) maar 500/700 euro vind je te veel.
2de hands zijn er genoeg te vinden die ook betrouwbaar is. ( of zelfs nieuw )
V&A aangeboden: Intel Core-i5 4590 | GTX 1650 Super 4GB | 16GB | 120GB SSD | ...
V&A aangeboden: Game PC / i5-4690K / GTX 980 / 16GB / 512GB SSD
etc
2de hands zijn er genoeg te vinden die ook betrouwbaar is. ( of zelfs nieuw )
V&A aangeboden: Intel Core-i5 4590 | GTX 1650 Super 4GB | 16GB | 120GB SSD | ...
etc
500/550 euro gaat nog wel. maar als je hem gaat samen stellen word het al snel meer. en dan hou ik de behuizing standaard en geen verlichting. alleen de benodigde onderdelen. ik ga nog kijken of 2e hands misschien wat is
Deze niet? https://www.computer-best...ay/fortnite-game-pc-ryzenBasje12 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:12:
Maar goed je kunt ook hier in Vraag en Aanbod veel vinden: https://tweakers.net/pcs/aanbod/
Bijvoorbeeld:
voor de lage instelingen is de bovenste computer wel geschikt. maar mijn voorkeur gaat dan wel naar een iets duurdere variant met een net iets betere videokaart als er toch een 2e apparaat
en voor de onderste 2 ik ga nog even over na denken of ik misschien wel een 2e handse wil
bedankt voor het mee kijken naar de laptop's/ computers
en voor de onderste 2 ik ga nog even over na denken of ik misschien wel een 2e handse wil
Tsja.. je wilt dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten..Basje12 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:52:
voor de lage instelingen is de bovenste computer wel geschikt. maar mijn voorkeur gaat dan wel naar een iets duurdere variant met een net iets betere videokaart als er toch een 2e apparaat
Als je meer wil met een betere videokaart kost dat nou eenmaal geld. Je komt zelf met een all-in-one van €549 zonder videokaart, dan is een kant en klaar systeem van hetzelfde bedrag gegarandeerd al beter.
Maarja, als je het per sé op max wil draaien, dan moet je of 2e hands gaan kijken, of gewoon even doorsparen en bijv. het mainstreamgamessyteem van de BBG halen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2020
Dan heb je gewoon een PC die dik in orde is en nog wel een tijd mee kan.
In het kort
- mag niet 2de hands wezen
- budget is strikt
- zelf bouwen is geen optie
Ik wil dan bijna zeggen dat een PS4 of Xbox One kopen nog een beter idee is dan, want tenzij je zelf iets in elkaar wil zetten, of kant en klaar maar met een hogere budget zie ik persoonlijk geen andere oplossing, een budget PC als die HP kopen is geldverspilling.
Dus tenzij je alsnog voor 2de hands gaat, of zelf gaat bouwen is mijn advies om over een console na te denken, en ja de console versie van FS19 zijn anders (controller in plaats van keyboard en muis en geen mod support) maar het is dat of alsnog de adviezen van mede-tweakers hier volgen.
- mag niet 2de hands wezen
- budget is strikt
- zelf bouwen is geen optie
Ik wil dan bijna zeggen dat een PS4 of Xbox One kopen nog een beter idee is dan, want tenzij je zelf iets in elkaar wil zetten, of kant en klaar maar met een hogere budget zie ik persoonlijk geen andere oplossing, een budget PC als die HP kopen is geldverspilling.
Dus tenzij je alsnog voor 2de hands gaat, of zelf gaat bouwen is mijn advies om over een console na te denken, en ja de console versie van FS19 zijn anders (controller in plaats van keyboard en muis en geen mod support) maar het is dat of alsnog de adviezen van mede-tweakers hier volgen.
Voor 180 kun je al een fatsoenlijke pc kopen (tweedehands), met 1050Ti (of iets snellere, als die tweedehands beschikbaar zijn voor een goede prijs). Als het echt een laptop moet zijn, wordt een al een stuk lastiger.
...
Laat eens zien dan? Een 1050ti kost 2e hands al rond de 100, de rest voor 80 kan nooit veel soeps zijn.Luxicon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:28:
Voor 180 kun je al een fatsoenlijke pc kopen (tweedehands), met 1050Ti (of iets snellere, als die tweedehands beschikbaar zijn voor een goede prijs). Als het echt een laptop moet zijn, wordt een al een stuk lastiger.
Een 1050Ti kun je voor 80 EUR krijgen, inclusief verzendkosten. En een PC voor 100, bijvoorbeeld met i5 4590 met 8GB geheugen.WEBGAMING schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:23:
[...]
Laat eens zien dan? Een 1050ti kost 2e hands al rond de 100, de rest voor 80 kan nooit veel soeps zijn.
...
Laat eens zien dan?Luxicon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:54:
[...]
Een 1050Ti kun je voor 80 EUR krijgen, inclusief verzendkosten. En een PC voor 100, bijvoorbeeld met i5 4590 met 8GB geheugen.
Je kan toch gewoon advertenties linken, als het zo simpel is?
Eens laten zien? Hoezo zou ik dat laten zien, ik zou zeggen, kijk zelf (en onderhandel over de prijs)WEBGAMING schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:56:
[...]
Laat eens zien dan?
Je kan toch gewoon advertenties linken, als het zo simpel is?
Een Dell Optiplex met 1050Ti is voor tweedehands zo'n beetje het goedkoopste, om modern mee te kunnen gamen.
...
Omdat jij beweert dat je dat kan vinden voor die prijs, en ik daar niets van geloof, tenminste, je kan geen fatsoenlijk systeem met 1050TI vinden/samenstellen voor 180 euro.Luxicon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:57:
[...]
Eens laten zien? Hoezo zou ik dat laten zien, ik zou zeggen, kijk zelf (en onderhandel over de prijs)
Een Dell Optiplex met 1050Ti is voor tweedehands zo'n beetje goedkoopste, om modern mee te kunnen gamen.
Jij beweert van wel, bewijs dat dan ook.
Tja, toch is dat zo. Of dat aan te raden is, wel als iemand bv. maximaal 200 EUR wil uitgeven en wil kunnen gamen.WEBGAMING schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:00:
[...]
Omdat jij beweert dat je dat kan vinden voor die prijs, en ik daar niets van geloof, tenminste, je kan geen fatsoenlijk systeem met 1050TI vinden/samenstellen voor 180 euro.
Jij beweert van wel, bewijs dat dan ook.
Zoiets als dit komt in de buurt, maar dat is een soort bedrijf / handelaar. Als je deze ziet van een particulier met standaard kast, is 100 EUR zeker een realistische prijs.
...
Eigenlijk zie ik vooral particulieren die veel te veel vragen voor oud spul.Luxicon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:11:
[...]
Tja, toch is dat zo. Of dat aan te raden is, wel als iemand bv. maximaal 200 EUR wil uitgeven en wil kunnen gamen.
Zoiets als dit komt in de buurt, maar dat is een soort bedrijf / handelaar. Als je deze ziet van een particulier met standaard kast, is 100 EUR zeker een realistische prijs.
Dat terzijde voor 200 euro totaal kun je inderdaad een wat oudere systeem vinden en daar een leuke GPU in stoppen (mitst deze ook een krachtig genoeg voeding heeft), met een beetje zoekwerk en vooral geduld.
Aanraden zou ik het niet (tenzij het gaat om ouder kantoorspul), uit eigen ervaring heb ik te vaak verwaarloosde systemen gezien, soms zit er wel een pareltje tussen maar dat moet je maar hopen, daarnaast moet je wel weten waar je aan begint met zo'n systeem, want in tegenstelling tot een winkel heb je meestal geen stok achter de deur als iets verkeerds uitpakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 11-06-2020 18:23 ]
Klopt, maar het is wel bang-voor-buck. Zoals op een kantoor wordt er niet veel bijzonders mee gedaan (weinig belasting op de componenten). Maar dat is als iemand voor het minste geld, zo goed mogelijk wil kunnen gamen.Mizgala28 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:20:
[...]
Eigenlijk zie ik vooral particulieren die veel te veel vragen voor oud spul.
Dat terzijde voor 200 euro totaal kun je inderdaad een wat oudere systeem systeem vinden en daar een leuke GPU in stoppen, met een beetje zoekwerk en vooral geduld.
Aanraden zou ik het niet (tenzij het gaat om ouder kantoorspul), uit eigen ervaring heb ik te vaak verwaarloosde systemen gezien, soms zit er wel een pareltje tussen maar dat moet je maar hopen.
Als @Basje12 400 a 500 euro kan besteden, kun je echt wat moois kopen tweedehands. Met een fatsoenlijk moederbord en betere voeding (dan de kantoorcomputers doorgaans hebben).
PS. zo'n Dell Optiplex heeft dacht ik een voeding van 280W (of 240W zelfs) en daar draait een 1050Ti LP prima op (op deze manier komt de stroomtoevoer rechtstreeks vanaf het moederbord > 75W).
[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 11-06-2020 18:27 ]
...
Bang for buck klopt.
edit
1050 Ti heeft over het algemeen alsnog een 6pin PCIE nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 11-06-2020 18:30 ]
Dat HP all in one geval is waardeloos, 8GB ram is intern geheugen en is niet je VRAM. Wat wil je precies?
-Heb je alle randapparatuur zoals monitor?
-Maakt het formaat iets uit?
-Moet het een laptop of desktop zijn?
Ik zal 1 ding zeggen: de goedkoopste manier om tot in PC gaming te geraken is om een goede deal op een kantoorbak met redelijke quadcore CPU te zoeken en daar een GTX 750 TI(als je meer eisen en geld hebt, dan een 1050(TI)) bij doen. Voor extra snelheid is een SSD als bootdisk aangeraden.
-Heb je alle randapparatuur zoals monitor?
-Maakt het formaat iets uit?
-Moet het een laptop of desktop zijn?
Ik zal 1 ding zeggen: de goedkoopste manier om tot in PC gaming te geraken is om een goede deal op een kantoorbak met redelijke quadcore CPU te zoeken en daar een GTX 750 TI(als je meer eisen en geld hebt, dan een 1050(TI)) bij doen. Voor extra snelheid is een SSD als bootdisk aangeraden.
Klopt, maar niet bij de LP versie.Mizgala28 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:28:
[...]
Bang for buck klopt.
edit
1050 Ti heeft over het algemeen alsnog een 6pin PCIE nodig.
...
Maar dat is weer geldverspilling, die versie presteert minder en bestaat met een andere reden.
Dat deze minder presteert zegt mij niets? Puur als voorbeeldje, maar het zegt mij dus niets dat de LP versie serieus minder snel is. (het gaat wel aardig offtopic zo)Mizgala28 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:36:
[...]
Maar dat is weer geldverspilling, die versie presteert minder en bestaat met een andere reden.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeTested: Full Size GTX 1050TI V.S. Low Profile GTX 1050TI
@Basje12
Het is niet zo dat je persee zo'n PC hoeft te kopen natuurlijk (want je kan ook alsnog heel wat anders kopen, of 1 die sneller is), maar om aan jou te laten zien dat je al voor weinig geld een goede game PC kan kopen. Zoals je kan zien in onderstaande video, dat is met een i5 4590 en GTX1060 ITX (mini model). Het zal wel meer ruimte innemen dan een laptop of all-in-one kast (dus je mist dan nog een monitor, muis, speakers, etc).
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeIntel i5 4590 in 2020 Tested in 5 games
[ Voor 70% gewijzigd door Luxicon op 11-06-2020 18:57 ]
...
Ludwig005 bij deze antwoord op de bovenstaande vragen
-ik heb geen randapparatuur.
-het formaat maakt wel wat uit. een laptop het liefst tussen de 15 en 17 inch voor een computer is 24 inch een mooie maat. als u/jij het totaale formaat bedoelde voor hoeveel ruimte b.v. de kast in neemt zo compact mogelijk want er is niet veel ruimte beschikbaar
- voorkeur gaat uit naar een laptop.
-ik heb geen randapparatuur.
-het formaat maakt wel wat uit. een laptop het liefst tussen de 15 en 17 inch voor een computer is 24 inch een mooie maat. als u/jij het totaale formaat bedoelde voor hoeveel ruimte b.v. de kast in neemt zo compact mogelijk want er is niet veel ruimte beschikbaar
- voorkeur gaat uit naar een laptop.
Even een gekke vraag, waarom heb je een nieuwe laptop gekocht die minder presteert dan je huidige laptop?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
ik wist toen nog niet exact wat een videokaart is. en er was flink korting op. ik denk dat het 300 euro scheelde. en al had ik het van te voren geweten zou ik het mischien nog zo gedaan hebben. want dan heb je 2 laptop's of 1 laptop en 1 pc en het hoeft allemaal niet heel duur en zwaar te zijn als er in 1 van de 2 maar een videokaart zit waar ik mijn spellen mee kan spelen. en aangezien farming simulator 19 de zwaarste is geef ik die hier op het forum ook als voorbeeld wat hij aan zou moeten kunnen. of te wijl een goedkope laptop met 2 gb vram zou het mooiste zijn. alleen ik kom alleen laptop's tegen met de zelfde soort onderdelen die gelijk staan als die van de all in one pc die ik als voorbeeld gaf. en die raden jullie af. ik heb er minder verstand van als jullie dus ik zoek nog even verder. de Nvidia Geforce GTX 650 is de minimaale videokaart om farming simulator 19 te spelen. dit is ook niet een hele dure kaart. dus ik denk dat als ik een laptop kan vinden met deze er in het ook niet te duur hoeft te zijn. want alle andere dingen die een laptop voor mij nodig heeft heb ik al op deze hp pavilion.
[ Voor 20% gewijzigd door Basje12 op 11-06-2020 22:47 ]
Hopelijk heb je het geld voor deze laptop dan teruggekregen, dan koop je voor 699 euro bij bol nu een Asus TUF met een GTX1650. De goedkoopste laptop in de Pricewatch met 4GB dedicated VRAM.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
@Jeroenneman Hij heeft als max budget 550 euro. Alleen weet ik niet wat de huidige HP laptop heeft gekost.
Laptop met 1050 voor 550 euro -> V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad 330-15ICH Geschikt voor gaming
Laptop met 1050 voor 550 euro -> V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad 330-15ICH Geschikt voor gaming
[ Voor 47% gewijzigd door Ludwig005 op 12-06-2020 10:27 ]
de huidige hp was duurder dan 550. maar het gaat hier nog om een 2e laptop die niet heel duur hoeft te zijn. want ik heb hier alles behalve een videokaart. en de meeste budget game pc hebben weinig opslag en dat heb je hier wel.
Maar nu heeft TS dus een laptop aangeschaft die niet doet wat hij wil, én moet er nog een aparte laptop/systeem bij om FS19 te kunnen spelen. Leg dan even wat geld bij, en dan heb je alles in één machine.Ludwig005 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:25:
@Jeroenneman Hij heeft als max budget 550 euro. Alleen weet ik niet wat de huidige HP laptop heeft gekost.
Jouw laptop ziet er ook prima uit, maar TS gaf aan geen tweedehands te willen kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenneman op 12-06-2020 10:56 ]
wij hebben thuis 2 machines nodig om goed te werken. dus we hebben er nu een die goed is in zijn taak. en ik ging er eigenlijk vanuit dat machines zoals de hp die ik door stuurde wel hun taak als 2e machine zouden volstaan. het hoeft geen hele krachtige machine zijn. als het 2 gb vram heeft is het al goed.
Ik hoop dat je er inmiddels achter bent dat wat jij wil, helemaal niet kan. Die 2 Gb VRAM zegt an sich helemaal niks namelijk, de game stelt ook eisen aan de snelheid van je videokaart bijvoorbeeld. Voor jouw budget is er nagenoeg niks met jouw eisen te koop, althans niet nieuw. Een een heel systeem incl 24 inch monitor, toetsenbord, muis, etc. voor 500/550 euro kan niet veel soeps zijn - of je moet 2e hands willen kijken of zelf gaan samenstellen. En dat wil je ook niet.Basje12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:02:
wij hebben thuis 2 machines nodig om goed te werken. dus we hebben er nu een die goed is in zijn taak. en ik ging er eigenlijk vanuit dat machines zoals de hp die ik door stuurde wel hun taak als 2e machine zouden volstaan. het hoeft geen hele krachtige machine zijn. als het 2 gb vram heeft is het al goed.
Conclusie: spaar nog maar even door, want nu ben je gewoon water naar de zee aan het dragen.
[ Voor 6% gewijzigd door Icephase op 12-06-2020 11:13 ]
Als ik het begrijp een desktop en een laptop als 2de machine. Bedoel je dat?Basje12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:02:
Meer VRAM is niet 'beter'. Het spel stelt ook eisen aan de chip zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Ludwig005 op 12-06-2020 11:35 ]
Inmiddels gaat dit topic nergens meer heen. @Basje12 komt alleen maar met eisen, terwijl hij/zij stelt er weinig vanaf te weten en bijna alle suggesties worden afgeschoten.
@Basje12, het is niet erg dat je er niets vanaf weet, maar ga je dan éérst inlezen voor je een topic opent. We gaan hier uit van eigen inzet en uitzoekwerk. Het forum is geen winkel waar je naar binnen loopt met je eisen en je een hapklaar antwoord krijgt. Alhoewel, je hebt hier heel veel hapklare antwoorden gekregen waar je niet veel mee doet.
Mocht je op een later moment alsnog aankoopadvies willen, dan kan je een nieuw topic openen in Laptop Aankoopadvies voor laptops of Desktop Aankoopadvies voor een desktop.
We verwachten dan wel dat je zelf al hebt uitgezocht wat je zou willen kopen. Het topic is dus vooral bedoeld om te checken of het toch niet beter kan.
@Basje12, het is niet erg dat je er niets vanaf weet, maar ga je dan éérst inlezen voor je een topic opent. We gaan hier uit van eigen inzet en uitzoekwerk. Het forum is geen winkel waar je naar binnen loopt met je eisen en je een hapklaar antwoord krijgt. Alhoewel, je hebt hier heel veel hapklare antwoorden gekregen waar je niet veel mee doet.
Mocht je op een later moment alsnog aankoopadvies willen, dan kan je een nieuw topic openen in Laptop Aankoopadvies voor laptops of Desktop Aankoopadvies voor een desktop.
We verwachten dan wel dat je zelf al hebt uitgezocht wat je zou willen kopen. Het topic is dus vooral bedoeld om te checken of het toch niet beter kan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.