Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmorren88
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-03 20:52
Ik heb een nieuwbouwwoning betrokken waar mijn FritzBox 4040 router beneden in de meterkast moet staan en niet door de twee betonnen vloeren erboven heen komt. Ik heb wel een ethernetkabel naar elke kamer liggen.

Er werd mij verteld dat ik dan een mesh kit moet aanschaffen voor wifi dekking overal dus ik heb een 2-set TP-Link Deco M5 gekocht, naar aanbeveling van reviews hier.

Setup is prima gelukt maar ik heb nu twee draadloze netwerken, één van m'n router en één van de Deco kastjes.

De app van TP-Link zegt dat als ik ze in AP-mode plaats, ze het oorspronkelijke netwerk zouden moeten uitbreiden maar dit gebeurt niet. Ook in AP-mode bestaan de wlan van de router en de wlan van de deco's naast elkaar. Ik zie eigenlijk geen functioneel verschil tussen router mode en AP mode. Nu zou ik de WLAN van de router uit kunnen zetten maar dan heb ik beneden weer weinig signaal.

Wat ik wil bereiken: Dat de WLAN van mijn fritzbox overgenomen wordt door de twee deco's die ik elk via ethernet aan de router heb hangen. (zie de situatie op deze pagina https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/)

Hoe bereik ik dit? Of heb ik iets helemaal verkeerd begrepen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je Fritzbox 4040 middels Wireless (2,4Ghz / 5Ghz) niet door het beton kan komen hoe moeten die Deco apparaatjes dan ooit middels MESH wél aan die Fritzbox 4040 kunnen komen? MESH is géén wonder-techniek welke ineens wél WiFi via betonplaten heen kan laten stralen.

Je hebt ze middels een Ethernetkabel aan de Fritzbox hangen dus nu zélf even er voor gaan zorgen dat de SSID's en WEP/WPA/WPA2 codes gelijk zijn.....

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 17-05-2020 16:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmorren88
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-03 20:52
Will_M schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:27:
Je hebt ze middels een Ethernetkabel aan de Fritzbox hangen dus nu zélf even er voor gaan zorgen dat de SSID's en WEP/WPA/WPA2 codes gelijk zijn.....
Dat had ik ook al geprobeerd maar de laptop detecteerde dan nog steeds 2 netwerken, alleen ééntje met een .2 achter de naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Rmorren88 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Dat had ik ook al geprobeerd maar de laptop detecteerde dan nog steeds 2 netwerken, alleen ééntje met een .2 achter de naam.
Dan ga je die .2 toch weghalen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==