Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• claesonl
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-03 18:04
Hallo

ik zou graag willen streamen langs mijn krachtige laptop die over een i7-1065G7 processor beschikt. Ik draai hier verder niets op alleen OBS maar toch laggt de stream verschrikkelijk of de kwaliteit is niet zo goed. Ik stream in 1920x1080 60 fps maar heb al verschillende lagere resoluties en fps presets genomen. Mijn bitrate staat op 6000 omdat dit het maximum is wat Twitch toestaat.

Heeft iemand tips om dit wel perfect te laten lopen? Koeling is in ieder geval geen probleem de laptop wordt amper warm en hangt tussen de 35° a 45°

Mvg
Kuno

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-03 21:36

tomaszcs

✔️

Zal gewoon streamen via Nvidia NVENC (Nvidia videokaart nodig). Streamen op een laptop i7 processor is niet geweldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@claesonl Geef eens alle relevante informatie.
Welke laptop precies?
Wat voor internetverbinding?
Haal de die snelheid ook met speedtest?
Wat voor game stream je?
Wat zegt OBS over de verbindingskwaliteit?

[Voor 10% gewijzigd door Room42 op 17-05-2020 16:04]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• claesonl
- Laptop: Surface laptop 3 15" i7 1065G7 met 16 Gb ram
- Internet verbinding: 300 down, 20 up
- Game: fortnite
- Obs: Verbinding is goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou de Surface 3 voor dit soort taken niet direct 'krachtig' noemen. Op hoeveel GHz draait de processor als je een tijdje bezig bent (c.q. wanneer de lag opspeelt)? is die niet gewoon aan het throttlen?

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• claesonl
Er staat dat de processor op 1,30 GHz draait constant. Dit lijkt me raar want hij zou normaal 4,50 GHz moeten hebben, alles staat op prestaties en krachtig qua energieverbruik en in MSConfig staan alle cores aan. Ik weet dat Surface niet de meest ideale reeks is voor zo iets maar ik kan nu niet echt aan iets krachtiger geraken en je zou zeggen dat het toch mogelijk moet zijn met zo'n i7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik denk dat dat inderdaad het probleem is dat je op moet lossen. Ik neem aan dat je hem wel gewoon aan de voeding hebt liggen als je streamt? Ook via de system tray de power op max performance gezet?

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• claesonl
Ja idd
Hij hangt sowieso aan de voeding via de surface dock en max performance staat aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hier zijn meerdere iemanden met hetzelfde probleem. Op pagina 2 wordt ook gelinkt naar een mogelijke oplossing: https://answers.microsoft...40-4d71-9615-3ef6dc7430c7

- uBlock Origin
- uMatrix

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee