Toon posts:

Silicone mat voor soldeerwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-03 14:46
Voor soldeer-, en schroefwerk, heb ik al een jaar een silicone mat van AliEpress in gebruik genomen. Bevalt helemaal top, maar hij is iets te klein om echt comfortabel te werken met laptop of PC moederborden. Ik kan werkelijk nergens een silicone mat vinden van het gewenste formaat.

Formaat: ± 50 cm x 70 cm
Dikte: 3 mm, dikker mag, dunner niet
Kleur: liefst blauw

Iemand een tip? :)

Beste antwoord (via Faloude op 18-05-2020 17:05)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Zodra je boven dat soort afmetingen komt ga je naar complete rollen aan soldeermatten... Dan kan je ze zelf op maat knippen.

Je kan ze trouwens ook vinden als 'ESD Safe' mat met 'soldering resistance': https://nl.rs-online.com/...clean-room/esd-safe-mats/

[Voor 43% gewijzigd door johnkeates op 17-05-2020 16:30]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

https://nl.aliexpress.com...tive_id=SB_20200517060045

https://www.banggood.com/...-1.html?similarId=1547381

Maat die je vraagt is best groot en onnodig zie ze groot maar zo groot ook weer niet.

40x35 / 55x30 beetje de grote maten daarna houdt het wel op.

En anders krijg je dit https://www.amazon.com/EP...R32JDY?ref_=fsclp_pl_dp_1

Silicone is silicone of je er nou op bakt of soldeert.

[Voor 71% gewijzigd door 42dpi op 17-05-2020 16:10]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14
Is een Gn mod mat dan hetgene dat je zoekt? https://store.gamersnexus.net/modmat

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-03 21:22
Velleman heeft ook een blauwe siliconen mat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Die is niet soldeerproof en 100 dollar excl invoer kosten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Zodra je boven dat soort afmetingen komt ga je naar complete rollen aan soldeermatten... Dan kan je ze zelf op maat knippen.

Je kan ze trouwens ook vinden als 'ESD Safe' mat met 'soldering resistance': https://nl.rs-online.com/...clean-room/esd-safe-mats/

[Voor 43% gewijzigd door johnkeates op 17-05-2020 16:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14
@42dpi als je je mat aan't solderen bent, ben je verkeerd bezig. 100$ is wel veel maar dan heb je er ook iets aan. De vorige GN mod mat die door Steve is gebruikt is na eind vorige jaar vervangen geweest door een neiuwe want de oude hing vol met koel pasta was verbrand en ha kleine stukken missend.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:14
Ja, maar iedereen maakt fouten, daarom moet die mat nou ook juist soldeerbestendig zijn.
Ook valt er wel eens een druppel tin tijdens het solderen.

Die GN modmat is leuk, maar geen soldeermat. En vrij duur. Zal ook wel goede kwaliteit zijn, daar niet van, maar ik vind 100 euro voor een mat die eigenlijk gemaakt is om te beschadigen, vrij duur.
Als je nou een fan bent en je wil ze ook steunen, oke. Buiten dat vind ik hem veel te duur.

[Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 17-05-2020 17:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 22:43

Franko P.

Hit it.

Waarom koop je niet een zelfde mat erbij en leg je ze naast elkaar?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:37
Ik kan het stukje zo snel niet meer vinden, maar ik las laatst van iemand dat hij een silicone kook/bakmat gebruikte voor zijn hobbywerk. Google op "cooking mat" of "pastry mat". Zoiets bijvoorbeeld, goed tot ~250 graden.

[edit] Oh, ik ben nog niet helemaal wakker zie ik, dit was ook letterlijk de eerste reactie 8)7

[Voor 13% gewijzigd door dunedanh op 17-05-2020 17:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Damic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:35:
@42dpi als je je mat aan't solderen bent, ben je verkeerd bezig. 100$ is wel veel maar dan heb je er ook iets aan. De vorige GN mod mat die door Steve is gebruikt is na eind vorige jaar vervangen geweest door een neiuwe want de oude hing vol met koel pasta was verbrand en ha kleine stukken missend.
Oh is dat het.. kan er nu wel vanuit gaan dat jij nooit soldeert.

een GN mat is bedoeld om dingen uit elkaar te halen niks meer ongeachte de oppervlakte, ik soldeer rollen tin weg, smeer niet tubes koel pasta leeg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-03 14:46
Ik heb een webshop gevonden die ze geheel op maat kan snijden, zelfs met ronde hoeken:

https://www.eleshop.nl/es...sd-mat-op-maat-blauw.html
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee