Hey,
ik heb raad nodig ivm upgrade van mn huidige pc. Momenteel heb ik:
CPU: i5 4570
Mobo: Asus H87 plus
GPU: 1070ti
PSU: Corsair 600cxm
CPU koeler: Cooler Master Hyper TX3 EVO
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
spelletjes spelen (Witcher3, Plague Tale, ...), illustratie (Affinity, dark table), videobewerking (da vinci resolve), software ontwikkeling (Android Studio, intellij).
Wat mag het systeem gaan kosten?
een echt bedrag heb ik niet in mn hoofd, maar zo'n 2000 euro max voor de upgrade inclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou buiten het scherm en CPU zoveel mogelijk willen houden. Maar een nieuwe socket betekent nieuw moederbord en nieuw geheugen...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope, indien mogelijk houd ik dezelfde case die geen venstertje heeft en onder mijn bureau staat. Dus liever geen rgb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast vrij krachtige hardware (32Gig geheugen en een sterke processor) zou ik zal alles uit 1 winkel kopen, dus de prijs die ik zal betalen zal wellicht meer zijn dan de prijs die erop staat.
edit: ik heb redelijk wat USB poorten nodig. (minstens 7-8), niet noodzakelijk allemaal even snel.
edit: ik heb nog een wifi kaartje, dus mobo mag zonder wifi
Ga je overklokken?
ik vermoed van niet.
Wat verwacht je van ons?
klopt mijn voorstel? Is het prijs/performance interessant?
totnutoe ben ik op het volgende gekomen:
edit1: update ivm USB en wifi
edit2: update ivm gebruikte software
edit3: update ivm voeding/moederbord in tabel
edit4: update voeding
ik heb raad nodig ivm upgrade van mn huidige pc. Momenteel heb ik:
CPU: i5 4570
Mobo: Asus H87 plus
GPU: 1070ti
PSU: Corsair 600cxm
CPU koeler: Cooler Master Hyper TX3 EVO
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
spelletjes spelen (Witcher3, Plague Tale, ...), illustratie (Affinity, dark table), videobewerking (da vinci resolve), software ontwikkeling (Android Studio, intellij).
Wat mag het systeem gaan kosten?
een echt bedrag heb ik niet in mn hoofd, maar zo'n 2000 euro max voor de upgrade inclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou buiten het scherm en CPU zoveel mogelijk willen houden. Maar een nieuwe socket betekent nieuw moederbord en nieuw geheugen...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope, indien mogelijk houd ik dezelfde case die geen venstertje heeft en onder mijn bureau staat. Dus liever geen rgb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast vrij krachtige hardware (32Gig geheugen en een sterke processor) zou ik zal alles uit 1 winkel kopen, dus de prijs die ik zal betalen zal wellicht meer zijn dan de prijs die erop staat.
edit: ik heb redelijk wat USB poorten nodig. (minstens 7-8), niet noodzakelijk allemaal even snel.
edit: ik heb nog een wifi kaartje, dus mobo mag zonder wifi
Ga je overklokken?
ik vermoed van niet.
Wat verwacht je van ons?
klopt mijn voorstel? Is het prijs/performance interessant?
totnutoe ben ik op het volgende gekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Phantom Gaming 4 | € 155,90 | € 155,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-32GVK | € 231,73 | € 231,73 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 450W | € 90,90 | € 90,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,53 | ||
edit1: update ivm USB en wifi
edit2: update ivm gebruikte software
edit3: update ivm voeding/moederbord in tabel
[ Voor 15% gewijzigd door Quxan op 18-05-2020 14:24 ]