Geluid voor DIY drive-in bioscoop regelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 00:11
Ik wil voor een groep vrienden een DIY drive-in bioscoop opzetten. De bedoeling is dat we op een parkeerplaats een beamer opzetten, en dat mensen met een auto/fiets kunnen komen kijken.

Het beeld regelen gaat me wel lukken, maar ik ben nog aan het brainstormen over het geluid. Gezien de locatie wil ik het niet de buurt aandoen om met speakers in de buitenlucht te werken, dus ik zit eraan te denken om te gaan werken met laptops/telefoons waarover het geluid gestreamed wordt. Stroom en internet (50mbit)/stabiele WIFI is geen probleem.

Ik heb al aan de volgende opties gedacht:
- Geluid streamen over AM/FM: Geen optie want kans op accu's die leeggetrokken worden, en niet iedereen heeft een auto tot de beschikking.
- Geluid streamen via Skype/Zoom: Voordeel is dat deze applicaties makkelijk te gebruiken zijn, al ben ik wel bang dat het internet/wifi een bottleneck wordt en dat latency een issue wordt.
- Internet radio stream/url opzetten: ik weet niet hoe het met latency zit.

Het liefste wil ik het met freeware oplossingen/middelen oplossen die makkelijk voorhanden zijn.

Heeft iemand de gouden tip?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Als je gaat streamen via internet ga je sowieso last van latency krijgen, wat zeker bij spraak gaat opvallen/storen. Speakers gebruiken die je via wifi (bijv. Sonos) of Bluetooth aansluit lijken me de grootste kans van slagen hebben, als je niet al te veel wilt uitgeven aan professionele oplossingen.

Maar dat gezegd hebbende: wat mag het kosten?

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 17-05-2020 13:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Was het niet vroeger dat je een dienblad/speaker zelf kreeg (of dat het aan een paal naast de auto zat) en deze werd aan de auto gehangen? Misschien wel heel primitief maar het werkte wel. Dat kan tegenwoordig misschien wel veel simpeler denk ik als je een oplaadbare hebt maar een draad werkt altijd.
Je moet het zo simpel mogelijk maken net als een typemachine. Dat werkte ook altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 17-05-2020 13:46 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Hahn schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:43:
Als je gaat streamen via internet ga je sowieso last van latency krijgen, wat zeker bij spraak gaat opvallen/storen. Speakers gebruiken die je via wifi (bijv. Sonos) of Bluetooth aansluit lijken me de grootste kans van slagen hebben, als je niet al te veel wilt uitgeven aan professionele oplossingen.

Maar dat gezegd hebbende: wat mag het kosten?
Als de latency stabiel blijft dan zou ik dat eventueel wel kunnen corrigeren via een app zoals Kodi.

Qua kosten, zo weinig mogelijk. Max 50 euro (maar ik heb wel de beschikking over veel audio apparatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
ImmortalSoul schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Als de latency stabiel blijft dan zou ik dat eventueel wel kunnen corrigeren via een app zoals Kodi.
Niet als je verschillende auto's/kijkers hebt die allemaal verschillende latencies hebben.

Ik zat aan zoiets als in deze video te denken, maar met €50 ga je niet heel ver komen natuurlijk :P

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 17-05-2020 13:57 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Volgens mij zijn dit vergunningsplichtige evenementen en zijn die voorlopig niet toegestaan...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
cactusman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:05:
Volgens mij zijn dit vergunningsplichtige evenementen en zijn die voorlopig niet toegestaan...
Voor 10 mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Op een openbare plek dingen gaan projecteren en mensen daarvoor uitnodigen om met auto`s ect te komen.. valt daar wel onder... of dat er nu 10 of 30 zijn.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
De boete is iig meer dan 50 euro :+

Maar zonder gein, zoals hierboven aangegeven word zou ik wel even een mailtje naar de gemeente doen over wat mag.

Lichtpuntje...

Pagina: 1