Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ghostery cookies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TijnVan
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-11 08:09
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd gebruik ik Ghostery als extensie in Chrome. Dit omdat ik het vervelend vind dat bedrijven mijn internetgedrag bijhouden en daar geld aan verdienen. Voorheen loste ik dat op door in de incognito browser te internetten.

Als ik het goed begrijp blokkeert Ghostery niet alle cookies, maar zendt deze valse informatie terug. Zodat cookies met als doel tracking nutteloze informatie terugsturen.

Mijn vraag is: kan ik nu gewoon alle cookies accepteren? Of zal ik toch telkens moeten aangeven welke cookies ik wel/niet accepteer. Dus meestal zal dat zijn alleen de functionele cookies. Ben benieuwd naar jullie reactie.

Vriendelijke groet,
Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Waarom gebruik je Chrome als je gesteld bent op privacy ?

Hackus Goes 4x15 @60%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:51:
Waarom gebruik je Chrome als je gesteld bent op privacy ?
En Ghostery, wat eigendom van een marketingbedrijf is. :D

Achtergrond:
- nieuws: Duits bedrijf achter privacybrowser Cliqz koopt antitrackingtool Ghos...

Hoewel het nu wel opensource is, maar goed dat hoeft niet te betekenen dat er niet getracked wordt:
- nieuws: Cliqz maakt antitrackingtool Ghostery open source

[Voor 56% gewijzigd door u34186 op 17-05-2020 12:56]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@TijnVan Om inhoudelijk antwoord te geven, ik zou een add-on als Cookie AutoDelete gebruiken voor de cookies. Dan kun je inderdaad redelijk safe cookies accepteren omdat deze gewist worden nadat je de (laatste tab van) een site sluit. Je kunt de sites waarop je ingelogd wilt blijven white- of greylisten zodat deze cookies niet, of pas bij het afsluiten van Chrome gewist worden.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True