Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slecht internet WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-03 21:01
Beste leden,

Ik zit al weken met het volgende probleem, mijn WiFi is op bepaalde punten in huis ( woonkamer ) qua bereik gewoon goed volop bereik en soms 2 strepen op de iPhone of iPad.

- Glasvezel internet 50mb - tv kijken van Budget energie.

- Experia box in de meterkast ( WiFi uit ), kabel naar de ASUS router RT-AC66u volgens mij een prima ding voor thuis gebruik, ASUS als Ap ingesteld.

- Experia box kabel naar de woonkamer met een Netgear Switsch voor tv kijken.

- Kabel vanuit Experia box naar Security camera

- Boven in de gang een Tp link WiFi repeater werkt prima voor de boven verdieping zelfs tot de zolder heb ik redelijk internet

Tot een paar weken geleden heb altijd WiFi van Experia box gebruikt, WiFi verbinding beneden werd steeds slechter. Dus besloten om een aparte router te kopen en die als AP te gebruiken. Bereik is nu prima overal beneden goed bereik, speedtest draadloos dan haal ik 48-49mb.

Het probleem is dat pagina’s slecht tot niet laden YouTube kijken hapert, simpel interneten is echt bagger vooral als ik op de bank zit, een meter of 9 van de meterkast.

DNS aangepast op de iPhone, heeft niet geholpen.

Nieuwbouw huis ongeveer jaar oud, dus aardig wat beton.
Achter de Experia box staat alles op static IP.

Verder gebruiken we thuis, 2-3 iPhones, iPad, iMac, soms laptop van werk.

Wie of wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:21
Wat is je ping als je die speedtest doet? De bandbreedte is niet zo belangrijk maar bij dingen als streamen en video bellen is de latency opzich ook van belang.

Kijk eens wat je ping bij een speedtest op speedtest.net en kijk ook eens wat je latency (ping) is als je zo'n laptop of je imac bedraad aansluit om uit te sluiten of het een wifi of verbindings probleem is.

Gebruik je iets van een VPN? Erg populair op 't moment met al die reclame spotjes maar tenzij je gekke dingen doet is een VPN verbinding voor thuis niet echt nodig. Je hebt het niet genoemd maar mocht je toch een commerciele VPN aanbieder gebruiken zet dat vooral uit als je test.

Verder moet de bandbreedte natuurlijk wel voldoende zijn. 50mbit met het aantal devices wat je noemt is niet heel veel. Als je allemaal tegelijk 4k gaat streamen dan kan het inderdaad zijn dat je wat hinder ondervindt.

Behalve speedtest.net zijn er ook specifieke sites die zich richten op het meten/testen van de latency/ping google daar eens naar.

Op een mac kan je met de terminal app bijvoorbeeld ping testen met:

ping 8.8.8.8 -c 10

ping 1.1.1.1 -c 10

[Voor 26% gewijzigd door Kasper1985 op 17-05-2020 13:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moca007
Kasper1985 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:09:
Wat is je ping als je die speedtest doet? De bandbreedte is niet zo belangrijk maar bij dingen als streamen en video bellen is de latency opzich ook van belang.

Kijk eens wat je ping bij een speedtest op speedtest.net en kijk ook eens wat je latency (ping) is als je zo'n laptop of je imac bedraad aansluit om uit te sluiten of het een wifi of verbindings probleem is.

Gebruik je iets van een VPN? Erg populair op 't moment met al die reclame spotjes maar tenzij je gekke dingen doet is een VPN verbinding voor thuis niet echt nodig. Je hebt het niet genoemd maar mocht je toch een commerciele VPN aanbieder gebruiken zet dat vooral uit als je test.

Verder moet de bandbreedte natuurlijk wel voldoende zijn. 50mbit met het aantal devices wat je noemt is niet heel veel. Als je allemaal tegelijk 4k gaat streamen dan kan het inderdaad zijn dat je wat hinder ondervindt.

Behalve speedtest.net zijn er ook specifieke sites die zich richten op het meten/testen van de latency/ping google daar eens naar.

Op een mac kan je met de terminal app bijvoorbeeld ping testen met:

ping 8.8.8.8 -c 10

ping 1.1.1.1 -c 10
Gebruik geen VPN, we streamen geen 4K als we al streamen is het alleen HD, YouTube en Netflix. iMac heb ik een week lang bedraad gehad werkt prima, ook via WiFi geen problemen gehad.

Net speedtest gedaan download 49mb, upload 61mb, ping 6ms, jitter 2ms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:21
Volgens de pricewatch is die Asus verkrijgbaar sinds 2012 pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
Wellicht is het toch tijd om die na 8 jaar naar de eeuwige jachtvelden te sturen

Als bedraad alles goed werkt en je ping is maar 6ms dan lijkt me dat de eerste logische optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moca007
Kasper1985 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:10:
Volgens de pricewatch is die Asus verkrijgbaar sinds 2012 pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
Wellicht is het toch tijd om die na 8 jaar naar de eeuwige jachtvelden te sturen

Als bedraad alles goed werkt en je ping is maar 6ms dan lijkt me dat de eerste logische optie.
Hij is inderdaad al wat ouder. Misschien toch naar een andere router te kijken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True