Beste leden,
Ik zit al weken met het volgende probleem, mijn WiFi is op bepaalde punten in huis ( woonkamer ) qua bereik gewoon goed volop bereik en soms 2 strepen op de iPhone of iPad.
- Glasvezel internet 50mb - tv kijken van Budget energie.
- Experia box in de meterkast ( WiFi uit ), kabel naar de ASUS router RT-AC66u volgens mij een prima ding voor thuis gebruik, ASUS als Ap ingesteld.
- Experia box kabel naar de woonkamer met een Netgear Switsch voor tv kijken.
- Kabel vanuit Experia box naar Security camera
- Boven in de gang een Tp link WiFi repeater werkt prima voor de boven verdieping zelfs tot de zolder heb ik redelijk internet
Tot een paar weken geleden heb altijd WiFi van Experia box gebruikt, WiFi verbinding beneden werd steeds slechter. Dus besloten om een aparte router te kopen en die als AP te gebruiken. Bereik is nu prima overal beneden goed bereik, speedtest draadloos dan haal ik 48-49mb.
Het probleem is dat pagina’s slecht tot niet laden YouTube kijken hapert, simpel interneten is echt bagger vooral als ik op de bank zit, een meter of 9 van de meterkast.
DNS aangepast op de iPhone, heeft niet geholpen.
Nieuwbouw huis ongeveer jaar oud, dus aardig wat beton.
Achter de Experia box staat alles op static IP.
Verder gebruiken we thuis, 2-3 iPhones, iPad, iMac, soms laptop van werk.
Wie of wie kan mij helpen?
Ik zit al weken met het volgende probleem, mijn WiFi is op bepaalde punten in huis ( woonkamer ) qua bereik gewoon goed volop bereik en soms 2 strepen op de iPhone of iPad.
- Glasvezel internet 50mb - tv kijken van Budget energie.
- Experia box in de meterkast ( WiFi uit ), kabel naar de ASUS router RT-AC66u volgens mij een prima ding voor thuis gebruik, ASUS als Ap ingesteld.
- Experia box kabel naar de woonkamer met een Netgear Switsch voor tv kijken.
- Kabel vanuit Experia box naar Security camera
- Boven in de gang een Tp link WiFi repeater werkt prima voor de boven verdieping zelfs tot de zolder heb ik redelijk internet
Tot een paar weken geleden heb altijd WiFi van Experia box gebruikt, WiFi verbinding beneden werd steeds slechter. Dus besloten om een aparte router te kopen en die als AP te gebruiken. Bereik is nu prima overal beneden goed bereik, speedtest draadloos dan haal ik 48-49mb.
Het probleem is dat pagina’s slecht tot niet laden YouTube kijken hapert, simpel interneten is echt bagger vooral als ik op de bank zit, een meter of 9 van de meterkast.
DNS aangepast op de iPhone, heeft niet geholpen.
Nieuwbouw huis ongeveer jaar oud, dus aardig wat beton.
Achter de Experia box staat alles op static IP.
Verder gebruiken we thuis, 2-3 iPhones, iPad, iMac, soms laptop van werk.
Wie of wie kan mij helpen?