Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Mijn vraag
...

In de loop van de tijd is het een rommeltje geworden hier in huis. Met mijn eigen Gmail account zijn nu verschillende tablets en telefoons hier in omloop in huis, waaronder de tablet en telefoon van mijn kinderen.

Dat was in het begin niet zo spannend en makkelijk voor mij. Maar nu ze er wat serieuzer op gamen, een youtube video kijken, etc etc etc. Ik merk dat het wat ingewikkelder begint te worden en dan vooral voor mezelf. Ook als ik afspraken heb of een melding in mijn agenda zet ploppen die om de haverklap door het hele huis heen. Je hoort letterlijk "pling","pling","pling","pling","pling" door het hele huis als mijn afspraak melding afgaat 8)7

Ik ben de draad helemaal kwijt hoe ik dit op moet lossen. De simpele mindset is dat ik hun eigen account op de tablet neerzet. Want die heb ik al een tijd geleden aangemaakt. Ik kan die volgens google beheren als ouder (family link) maar ook dat deel heb ik nog niet helemaal helder

Het punt is dat ik bijvoorbeeld de tablet van mijn zoon nu wil aanpassen, dat het erop lijkt dat de hele tablet overnieuw geïnstalleerd moet worden. Het account kan ik ook niet toevoegen op dit moment omdat het een kind link account is. Tablets says no!

Hij heeft met Robux van alles gespaard en aan zijn zus geschonken zodat die dit weer terug geef als hij verhuisd is. Voor Brawlstars hebben we een supercel ID aangemaakt. Dus ook dat zit wel veilig. Maar voor CoD mobile weet ik het niet en is het wat onduidelijker.

Hoe kan ik dit nou het beste aanvliegen zonder voor hun alles te verliezen of zelf in de problemen te komen. Er draait van alles en nog wat op en aan mijn account, prive en zakelijk. Of betekend dit een overnieuw beginnen moment op de tablets voor de kids?

En hebben jullie ervaring met family link en wat vind je ervan?

EDIT: title zegt kind link. Ik bedoel een family link |:(

Mijn portfolio op Instagram

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Herkenbaar probleem wel - in zoverre dat je als kind allerlei restricties van Google krijgt ook al heeft de ouder daar geen punt mee.

Ik gebruik Family Link voor het beheer van de Android telefoon van mijn zoon (11, gaat na de zomer naar de middelbare school). Ik vind het wel goed werken, alleen de restricties van YouTube vond ik erg overdreven (als kind onder Family Link kun je alleen de YouTube Kids app installeren, en niet de gewone YouTube app). Voor 'gewoon' YouTube gebruik door de kinderen hebben we een apart unrestricted YouTube account en opent hij YouTube in dat account in zijn browser.

Ik begrijp dat er veel tablets zijn die een aparte kindergebruiker laten aanmaken, die als het ware in zijn eigen omgeving van de tablet gebruik maken dan.
Robux is van Roblox toch? Als het goed is zijn je kinderen ingelogd bij Roblox als een bepaalde gebruiker (al dan niet met wachtwoord). Als je op een ander device weer inlogt heb je als het goed is de hele wereld die ze al hebben weer terug. Dat zou je bijvoorbeeld even op een laptop of PC kunnen proberen.
Brawlstars ken ik niet, heb je voor CoD al eens hier gekeken, over een koppeling met FaceBook?

Ga er iig van uit dat je eea opnieuw zukt moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @Worteltjestaart Het is even puzzelen geblazen. Bedankt voor je informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Vandaag zijn nieuwe telefoon ingesteld met een eigen google account en helemaal ingericht met Family link. Dat werkt helemaal geweldig. Met 1 druk op de knop op mijn telefoon werkt zijn telefoon niet meer! :D

Ik dit dus ook op zijn tablet installeren.. alles gaat prima en ook daar staat zijn account er middels op. Allen reageert family link hier niet op. Als ik de tablet wil vergrendelen gebeurd er niets. Een geluidje afspelen op de tablet ook niet. Hij ziet de tablet wel en hij is actief in family link.

iemand een ideetje? Op google wordt ik er tot nu toe niet veel wijzer van

EDIT: Jammer.. het regent klachten met precies mijn issue. En het gaat ook niet eens zozeer om de Tab A. Het is een groter probleem zo krijg ik het gevoel!

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 26-05-2020 15:16 ]