Xbox one X console incl. spellen verkopen, hoe moet dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimce_
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-05-2020
Mijn vraag

Ik heb vorig jaar een Xbox one X console gekocht waar een code bij zat voor een game (Forza Horizon 4).
Deze code heb ik ingevoerd en het spel gedownload.

Daarnaast heb ik nog wat games online gekocht, die in een hoesje thuis geleverd zijn.

Aangezien ik er amper wat mee doe wil ik graag het hele pakket verkopen zodat diegene die het koopt zelf ook alles kan installeren en spelen.

Is er een snelle manier om dit te realiseren zodat de spellen niet meer 'van mij' zijn maar door de nieuwe koper geïnstalleerd en gespeeld kunnen worden?

Alvast dank voor de reactie. _/-\o_

Beste antwoord (via Wimce_ op 17-05-2020 13:16)

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:19
Digitale downloads zijn gekoppeld aan jouw account. Spellen die je fysiek hebt, dus op schijf, zijn niet gekoppeld. Dus die zou je mee kunnen verkopen, weggeven, los verkopen, wat je maar wilt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Wimce_ schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:56:
Mijn vraag

Ik heb vorig jaar een Xbox one X console gekocht waar een code bij zat voor een game (Forza Horizon 4).
Deze code heb ik ingevoerd en het spel gedownload.

Daarnaast heb ik nog wat games online gekocht, die in een hoesje thuis geleverd zijn.

Aangezien ik er amper wat mee doe wil ik graag het hele pakket verkopen zodat diegene die het koopt zelf ook alles kan installeren en spelen.

Is er een snelle manier om dit te realiseren zodat de spellen niet meer 'van mij' zijn maar door de nieuwe koper geïnstalleerd en gespeeld kunnen worden?

Alvast dank voor de reactie. _/-\o_
De enige manier is volgens mij je account erbij verkopen. Je kunt dan het mailadres van het account veranderen naar het mailadres van de koper en dan de koper het wachtwoord laten veranderen. Dan moet je wel even rekening houden met jouw save games en vriendenlijst bijvoorbeeld. Deze kun je leeg maken / verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimce_
Bedankt voor je antwoord, zoals gezegd heb ik er amper wat mee gedaan, dus een vriendenlijst heb ik niet.
Is er geen functie zoals fabrieksinstellingen die alles verwijderd incl. account en alles?

Zodat alles helemaal vrij is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wimce_ schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:14:
Bedankt voor je antwoord, zoals gezegd heb ik er amper wat mee gedaan, dus een vriendenlijst heb ik niet.
Is er geen functie zoals fabrieksinstellingen die alles verwijderd incl. account en alles?

Zodat alles helemaal vrij is?
Ja maar dat had je zelf ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.

https://support.xbox.com/...nsole-to-factory-defaults

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimce_
Gunner schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Ja maar dat had je zelf ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.

https://support.xbox.com/...nsole-to-factory-defaults
Heb je gelijk in, dit had ik ook gevonden.
De vraag is alleen als ik dit doe, kan diegene dan met de voucher codes de spellen zelf weer spelen?
Of zijn ze dan nog steeds 'in gebruik' door mij?

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:40
Zijn alleen speelbaar op jouw account,aan die voucher heb je niks meer.Kan je weggooien :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

je spellen zijn van jouw. ze zijn gekoppeld aan jouw account.

dus zoals @dehardstyler al aangeeft dan moet je je account er bij verkopen.
dus email omzetten. en zorgen dat er niets persoonlijks meer aan gekoppeld is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimce_
DarkSide schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:28:
je spellen zijn van jouw. ze zijn gekoppeld aan jouw account.

dus zoals @dehardstyler al aangeeft dan moet je je account er bij verkopen.
dus email omzetten. en zorgen dat er niets persoonlijks meer aan gekoppeld is.
De spellen die ik gekocht heb die op schijf geleverd zijn, die kunnen ze wel gewoon opnieuw spelen los van account?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:19
Digitale downloads zijn gekoppeld aan jouw account. Spellen die je fysiek hebt, dus op schijf, zijn niet gekoppeld. Dus die zou je mee kunnen verkopen, weggeven, los verkopen, wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

Rmg

Wimce_ schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:29:
[...]

De spellen die ik gekocht heb die op schijf geleverd zijn, die kunnen ze wel gewoon opnieuw spelen los van account?
Alles op schijf is geen probleem. Die zijn lost van account.

Alles wat je via een code gedaan hebt (inclusief eventuele dlc die je hebt voor dingen op schijf) zijn gekoppeld aan je account.

Dit geldt ook voor eventuele credits (fifa tokens bijvoorbeeld) die zijn 1 malig te gebruiken en daarna niet door te geven
Pagina: 1