Toon posts:

Advies externe monitor MacBook Air 2015

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op dit moment maak ik voor thuiswerken gebruik van een MacBook Air (2015). In principe voldoet deze MacBook goed. Voor thuiswerk maken we gebruik van Windows via een Citrix omgeving. Aangezien veelvuldig thuiswerken een blijvertje gaat worden, wil ik een goede thuiswerkplek gaan inrichten. Vanuit het werken gaan ze in ieder geval zorgen voor een bureau en goede bureaustoel.

Ik ben reeds in het bezit van een Apple toetsenbord en muis. Daarnaast wil ik een laptop standaard kopen. Qua design is mijn keuze gevallen op een Rain design mstand. Misschien tweedehands, maar dan zit je incl. verzendkosten al snel op 35/40 euro. Dus het wordt waarschijnlijk een nieuw exemplaar (50 euro).

Blijft nog over een externe monitor. Wat raden jullie me aan? Niet alleen qua specs en aansluiting(en), maar ook qua design. Dit laatste is natuurlijk erg persoon, maar graag in het advies ook meenemen wat qua look&feel een beetje past bij Apple.

Mijn voorwerk/wensen:
- minimaal 24 inch
- bij 24 inch, minimaal full HD (1920 x 1080), bij 27 inch een hogere resolutie
- mijn MBA heeft een Thunderbolt 2 aansluiting, volgens mij is deze aansluiting ook geschikt voor Mini DisplayPort; mijn voorkeur gaat uit naar een monitor die via displayport of thunderbolt 2 aangesloten kan worden
- het liefst een monitor die ook via usb-c/thunderbolt 3 aangesloten kan worden, aangezien de MBA op een gegeven moment wel vervangen zal worden door een nieuwe MBA of MBP
- passend qua design bij Apple

Lukt bovenstaande met een budget van Max 150/200 euro? Of zit ik dan echt qua beeldkwaliteit en aansluitingen in de budget kwaliteit?

Ik heb ook gekeken naar een tweedehands Apple Thunderbolt Display. Qua mogelijkheden past deze perfect bij mijn MBA, maar de prijs vind ik nog best hoog en bij een eventuele upgrade naar een nieuwe MacBook is een dergelijke monitor gelijk minder functioneel.

Beste antwoord (via meesje op 11-06-2020 15:37)

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:51
Zelf heb ik thuis twee Dell Ultrasharp U2415 beeldschermen staan, komt standaard met een kabel voor een mini displayport wat fijn is (gebruik zelf een mbp2015).

Scherm is mooi scherp en heeft kleine strakke bezels, maar wat ik zelf vooral heel fijn vind is dat je iets meer beeldscherm in de hoogte hebt door de 16:10 verhouding, vooral voor werk zaken is dit fijn.

Enige probleem is dat hij iets boven je budget van 200 euro zit, zo rond de 225 - 250 euro kan je hem vinden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:51
Zelf heb ik thuis twee Dell Ultrasharp U2415 beeldschermen staan, komt standaard met een kabel voor een mini displayport wat fijn is (gebruik zelf een mbp2015).

Scherm is mooi scherp en heeft kleine strakke bezels, maar wat ik zelf vooral heel fijn vind is dat je iets meer beeldscherm in de hoogte hebt door de 16:10 verhouding, vooral voor werk zaken is dit fijn.

Enige probleem is dat hij iets boven je budget van 200 euro zit, zo rond de 225 - 250 euro kan je hem vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@edofso De U2415 ziet er mooi uit! Zowel qua uiterlijk (past look&feel goed bij Apple), maar ook qua beeldkwaliteit en specs. Ik wilde al vragen hoe je meerdere schermen gekoppeld hebt, maar ik zie dat ze een daisychain mogelijkheid hebben. Daarnaast bij HW in dec. 2018 excellent award gekregen.

Na het openen van dit topic, ben ik ook weer verder gaan zoeken. In sommige ‘thuiswerk’ artikelen wordt tegenwoordig een 27 inch exemplaar geadviseerd (aangesloten op een laptop). Twee 24 inch is natuurlijk weer een ander verhaal ;) , wat overigens gangbaar is in menig kantoor. Ik wil echt maar 1 extra scherm.

Indien ik mijn budget iets opschroef dan ben ik weer eerder geneigd om tot 300 euro te gaan. Dan zijn 27 inch exemplaren met 3840x2160 resolutie een mooie optie. Mijn MBA heeft via displayport de mogelijkheid om een dergelijk scherm met 60hz aan te sturen. Op tweakers zie ik in v&a bv een model van Philips. Na wat Google-en ben ik er achter gekomen dat met afgelopen BF maar 200 kostte. Geen geld. Nu vragen ze er tweedehands meer voor. Ook logisch overigens aangezien de huidige nieuwprijs richting 300 euro gaat.

Via het werk schijnt ook de mogelijkheid geboden te worden dat schermen van kantoor aangeboden worden voor thuis aangezien de tendens is dat de toekomst (grotendeels) thuiswerken is. Als dit wordt aangeboden, ga ik daar natuurlijk gebruik van maken. ;) Ik heb zo’n scherm ook alleen maar nodig voor kantoorwerk en niet voor bv fotobewerking.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26

nelizmastr

Goed wies kapot

meesje schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:29:
@edofso De U2415 ziet er mooi uit! Zowel qua uiterlijk (past look&feel goed bij Apple), maar ook qua beeldkwaliteit en specs. Ik wilde al vragen hoe je meerdere schermen gekoppeld hebt, maar ik zie dat ze een daisychain mogelijkheid hebben. Daarnaast bij HW in dec. 2018 excellent award gekregen.
Daisychain werkt alleen in Windows, dus let daarop. Aan een Mac moeten de schermen individueel aangesloten worden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kan op slot. Ik heb een extern scherm (24 inch) van het werk (in bruikleen) gekregen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee