Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Drone <250g goedkoper dan DJI Mavic Mini?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:46
Ik heb een speelgoeddrone voor €15 gekocht voor mijn zoon via Aliexpress. Hij vind het erg leuk, maar het ding is duidelijk niet bestand tegen de wind buiten.
Ik dacht een beter exemplaar te kopen (voor mij en mijn zoon).
Ik dacht eerst aan de JJRC X12 (ook gekend als de Eachine EX4) die ik met extra batterijen voor €210 kan kopen, want die heeft een gimball gestabiliseerd op 3 assen.
Deze weegt echter meer dan 250 gram en na het uitzoeken van de wetgeving die op ons afkomt vanaf 1 Juli heb ik besloten dat ik er één wil die minder weegt dan 250g om volgende redenen:
Je mag er bijna overal mee vliegen, ook al heeft de drone nog geen C0, C1,... rating onder de nieuwe wetgeving.
Mijn zoon mag er ook mee vliegen.
Geen opleiding of dergelijke nodig, ik moet me gewoon registreren omdat er een camera op zit.
De zoektocht naar een drone <250g valt echter flink tegen.
Ik vind 1 apparaat dat duidelijk geweldig is en dat is de DJI Mavic Mini van 249g. Die is bvb ook alle vlakken beter dan de grotere en zwaardere JJRC X12 (behalve het ontbreken van een active track). Maar €400-500 uitgeven ga ik vrouwlief niet van kunnen overtuigen, het moet iets meer bescheiden.
Ik kan echter niks vinden dat ook maar enigszins in de buurt komt van de DJI Mavic Mini. De Trello heeft bijvoorbeeld uberhaupt geen gimball.
Weten jullie of er nog drones zijn in de <250g categorie die rond de €250 kosten en die bvb toch iets van stabilisatie hebben van de camera enz?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Met een lichtere drone mag je niet op meer plekken vliegen hoor. In zo'n beetje half Nederland is vliegen met een drone ongeacht gewicht uberhaupt niet toegestaan. Enkel de registratieplicht en benodigd theoriecertificaat zijn de grootste verschillen in het gebruik, met daarbij in de nabije toekomst de verplichte transmitter.

[Voor 10% gewijzigd door pagani op 17-05-2020 11:40]

Alienware M15 R2 OLED Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is een tweedehands DJI Spark niet iets voor je / jullie? Dingen kom je vaak al tegen rond de €300,- (staat er nu één op Tweakers V/A voor €325,-).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:41:
Is een tweedehands DJI Spark niet iets voor je / jullie? Dingen kom je vaak al tegen rond de €300,- (staat er nu één op Tweakers V/A voor €325,-).
Daarvoor moet zijn zoon dan wel boven de 16 zijn.

Alienware M15 R2 OLED Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizzical
@pagani Ik woon in belgie waar je momenteel enkel op priveterrein (met goedkeuring van de eigenaar) en max 10m hoger mag vliegen. De nieuwe wetgeving zal dus een enorme verbetering zijn. Ik begrijp dat belgie zones gaat mogen aanduiden met strengere eisen. Welke dat gaan zijn is me niet duidelijk. Ik zou gokken de rood gekleurde gebieden op deze kaart: https://map.droneguide.be/

@Will_M De DJI Spark weegt 300g dus die is helaas te zwaar om mijn zoon mee te laten vliegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 29-11 21:17
Doe eerst maar even wat beter onderzoek als je denkt dat je bijna overal mag vliegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizzical
WEBGAMING schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:39:
Doe eerst maar even wat beter onderzoek als je denkt dat je bijna overal mag vliegen.
Wat is er dan zo slecht aan mijn laatste reactie? Ik bedoelde bijna overal als een relatief begrip ivm de huidige situatie (Belgie) waar je eigenlijk nergens mag vliegen.

Hier is het resultaat van mijn onderzoek tot nu toe:

Huidige regels in belgie voor mensen zonder opleiding met een kleine drone: Enkel op privaat terrein met goedkeuring van de eigenaar van dat terrein en max 10m hoog en dan nog zijn er gebieden waar dat niet mag.

Regels vanaf 1 Januari voor een drone <250g:
Je mag overal vliegen maar:
- niet boven menigtes
- niet waar hulpacties bezig zijn (brand etc)
- niet hoger dan 120 meter
- de nationale overheid kan zones met strengere regels bepalen. Welke zones dat in Belgie gaan zijn is me niet duidelijk, maar ik gok dat dat de rood ingekleurde zones op deze kaart gaan zijn: https://map.droneguide.be/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 29-11 21:17
Niet gezien dat het over België ging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizzical
ik heb nog de jjrc x9p gevonden, die weegt 258g.
ik vraag me af of er een manier is om 8 gram te winnen. de rubbertjes onder het toestel zullen er wel af kunnen denk ik maar daarmee kom ik waarschijnlijk niet aan 8 gram. Er is nog het rubbertje dat de aansluitingspoorten toedekt (alhoewel je dat er waarschijnlijk beter op laat).

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:14

qless

...vraag maar...

Het gaat ook niet om het gewicht van jouw drone, maar om het gewicht van het type. Dus zelf je drone lichter maken gaat niet uitmaken.

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• quizzical
Voor een toestel met een C0 CE markering (zo een toestel is er uiteraard nog niet) ben ik het met je eens maar voor een commercieel toestel zonder markering die dus gebruik maakt van de overgangs regels is volgens mij het gewicht van mijn drone van belang, niet het type.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True