G'morgen,
ik strubbel al een tijdje met ons wifi netwerk..
sinds kort overgestapt van 200 naar 300 Mbps van ziggo...
maar als ik een speedtest uitvoer op iPhone/ipad of iMac dan kom ik op gemiddeld 60/30 mbp.
als ik de iMac bekabeld op de eerste router ( extreme) na het ziggo modem aansluit haal ik wel de 300mbps
is niet heilig...maar op dit moment hebben we
Ziggo modem->cat5- extreme ->cat5- extreme AC - - -> express
(snelheid heb ik op diverse punten gemeten, maar gelijke resultaten
Het ziggo modem is een ep3212 ( is een klassieker, moet qua prestaties gewoon de juiste snelheid doorgeven.
Nu is de eerste router een oudere en geen AC..de 2e is dat wel...ik zou ze evt om kunnen wisselen, maar die zijn bedraad..dus geen verlies lijkt me (kabel is ook niet meer dan 10mtr)
Daarnaast zou ik ook best willen/kunnen overstappen naar een AX router..ik heb wel wat devices die het ondersteunen...maar met 100mbps ben ik ook al tevreden..
Heeft misschien iemand een advies?
ik strubbel al een tijdje met ons wifi netwerk..
sinds kort overgestapt van 200 naar 300 Mbps van ziggo...
maar als ik een speedtest uitvoer op iPhone/ipad of iMac dan kom ik op gemiddeld 60/30 mbp.
als ik de iMac bekabeld op de eerste router ( extreme) na het ziggo modem aansluit haal ik wel de 300mbps
is niet heilig...maar op dit moment hebben we
Ziggo modem->cat5- extreme ->cat5- extreme AC - - -> express
(snelheid heb ik op diverse punten gemeten, maar gelijke resultaten
Het ziggo modem is een ep3212 ( is een klassieker, moet qua prestaties gewoon de juiste snelheid doorgeven.
Nu is de eerste router een oudere en geen AC..de 2e is dat wel...ik zou ze evt om kunnen wisselen, maar die zijn bedraad..dus geen verlies lijkt me (kabel is ook niet meer dan 10mtr)
Daarnaast zou ik ook best willen/kunnen overstappen naar een AX router..ik heb wel wat devices die het ondersteunen...maar met 100mbps ben ik ook al tevreden..
Heeft misschien iemand een advies?