Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ericst1965
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18-05 18:40
Mijn vraag
Ik koppel mijn macbook via usb kabel aan nieuwe iphone 2020se die al wel helemaal geconfigureerd is.
In Finder krijg ik nu alleen maar de opties om te configureren of een reservekopie te plaatsen.
Ik krijg niet het scherm waarin je selectief bestanden kunt synchroniseren of slepen.
Ik lees al wel in een oud topic dat ik gewoon voor configureren moet kiezen maar dat is een topic uit 2014 en ik hoor graag een wat recentere oplossing.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook met Catalina, dus geen itunes maar finder.
...

Heb al flink gezocht maar zie nog geen oplossing, en ben een beetje bevreesd om te kiezen voor configureer iphone.....
...

Beste antwoord (via Ericst1965 op 17-05-2020 13:04)

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 15:28

AppleFan2007

Lars De Vos

Configureer iPhone kiezen, dan ga je naar het scherm met synchroniseren.
Ik spreek uit ervaring, heb het zelf met meerdere iPhones gedaan.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007

AppleFan2007

Lars De Vos

Configureer iPhone kiezen, dan ga je naar het scherm met synchroniseren.
Ik spreek uit ervaring, heb het zelf met meerdere iPhones gedaan.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ericst1965
Werkte inderdaad! Dank.
Ik schrok wat terug van de tekst ‘configureer nieuwe iphone’
Maar je krijgt gelukkig daarna meerdere opties waaronder bijvoorbeeld los synchroniseren van muzek.

Maar ik ben nog niet helemaal geholpen...
Mijn doel was eigenlijk een specifieke ringtone in de map Tones van de iphone te plaatsen.

Daarom mijn vervolgvraag: hoe plaats ik een ringtone in map Tones op de iphone?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007

AppleFan2007

Lars De Vos

Ericst1965 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:09:
Maar ik ben nog niet helemaal geholpen...
Mijn doel was eigenlijk een specifieke ringtone in de map Tones van de iphone te plaatsen.

Daarom mijn vervolgvraag: hoe plaats ik een ringtone in map Tones op de iphone?
Een map Tones ga je niet meer vinden in Catalina (ik zie het bij mij toch niet staan).
Ik leg stap voor stap uit hoe je je eigen beltoon toevoegt in MacOS Catalina.
Om een ringtonen te maken moet je in de muziek app een muziekje kiezen en ervoor zorgen dat deze niet meer dan 30 seconden is.
Als je het verkort klik je op het muziekje en ga je naar 'Archief> Converteer > Maak AAC-versie aan'
Je krijgt nu in onlangs toegevoegd een tweede versie van het nummer. Sleep deze versie naar je bureaublad en verander de bestandsnaam van m4a naar m4r.
je krijgt een pop-up melding of je m4r wil handhaven, klik hier op 'handhaaf m4r'.
Ga nu naar Finder en verbind je iPhone met kabel of via WiFi.
Zorg er dan voor dat bij 'Opties' 'beheer muziek, films en TV-programmas handmatig' is aangekruist.
Synchroniseer om zeker te zijn dat de optie is toegepast.
Als dit alles gedaan is dan sleep je het muziek bestand dat op je bureaublad staat naar het Finder venster van je iPhone, er zal een plusje naast het bestand komen te staan, laat dan het bestand los.
je iPhone zal uit zichzelf synchroniseren.
Bekijk dan bij 'instellingen> horen en voelen> beltoon' of de toon erbij staat.
Als alles goed gaat zal deze erbij staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ericst1965
Alles uitgevoerd, tot en met het loslaten van het bestandje , met getoonde plus, maar bestand popt niet op als ringtone. Ik heb bij de synchronisatie van muziek alleen specifieke muziek geselecteerd, zou dat kunnen veroorzaken dat dit bestand niet over wordt gezet? Volgens mij ben ik er bijna, want andere muziek synchroniseren is wel gelukt.....

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True