Toon posts:

Online formulieren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 17:47
Beste ontwikkelaars, eerlijk gezegd twijfel ik er over of dit het juiste forum is voor mijn vraag. Het gaat namelijk om een integratievraagstuk tussen verschillende oplossingen.

Case: binnenkort werkt mijn organisatie met Sharepoint Online (SP) als Document Management Systeem (DMS). Hierin maken we op basis van aanvraagformulieren voor een tal van zaken verschillende typen dossiers aan. Alles wat hier in land kunnen we zover dat mogelijk is met Power Automate/Flow op basis van inhoud en interactie automatiseren.

Op dit moment werken we helaas ook nog met de bekende Word en PDF formulieren. Vervelend, want overtypen, controles en de bijbehorende fouten komen hier natuurlijk ook bij kijken.

Nu kijken we naar een online formulieren gereedschap waar aanvragen in kunnen laten landen. Liefst als SaaS-oplossing en het liefst een oplossing waar we formulieren binnen Sharepoint in bv. een lijst kunnen laten landen. Vervolgens maken we er wel een site van.. is de gedachte. Daarnaast willen we met het formulierensysteem onze eigen API kunnen praten om invoer te kunnen aanvullen en controleren.

Is iemand hier bekend met goede SaaS oplossingen voor het bouwen van formulieren vereenvoudigt en goed integreert met SharePoint Online?

En wat zijn jullie ervaringen? Is het betrouwbaar, goed onderhoudbaar en komt het dicht bij maatwerk webformulieren?

Zelf ben ik al op onderstaande oplossingen tegengekomen, alleen zag ik daar niet een directe koppeling met SP of werd er niet actie mee geadverteerd:
https://www.formlets.com/
https://www.fastfieldforms.com/

Gr,
Dedun

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

Croga

The Unreasonable Man

Laten we beginnen met de standaard vraag: Wat heb je zelf al gevonden?

Sharepoint heeft zelf, via Powerapps, hele mooie form builders meegeleverd gekregen. Er is, voor wat je beschrijft, geen reden om te gaan hobbyen met 3rd party plugins. Nog sterker; de voorbeelden die je aanlevert zou je zelf nog moeten gaan integreren; een kostbare, tijdrovende onderneming zonder toekomst perspectief.

Wil je een stuk uitgebreider gaan met formulieren en bijbehorende workflows dan zou je eens naar Nintex kunnen kijken; die is nu ook voor Sharepoint Online beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dedun
Croga schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:38:
Laten we beginnen met de standaard vraag: Wat heb je zelf al gevonden?

Sharepoint heeft zelf, via Powerapps, hele mooie form builders meegeleverd gekregen. Er is, voor wat je beschrijft, geen reden om te gaan hobbyen met 3rd party plugins.
Ha Croga, bedankt voor je reactie. Zeker, als binnen het aanbod van Microsoft een goede oplossing te vinden is dan lijkt me dat een logische kandidaat. Ik heb een redelijke kennis van de mogelijkheden die MS biedt, echter zie ik door de bomen soms ook het bos niet meer.

Microsoft Forms kwam ik als eerste tegen en die leek zich vooral te richten op enquetes, etc. Wat ik zelf iig herkenbaar vindt is iets wat er uit ziet als: https://www.formlets.com/

En om mijn case toe te lichten: de formulieren zijn bedoeld voor mensen buiten onze organisatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 19:53
PowerApps is toch de tool die jij zoekt? Je kan tegenwoordig ook PowerApps gebruiken voor klanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dedun
Wackmack schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:00:
PowerApps is toch de tool die jij zoekt? Je kan tegenwoordig ook PowerApps gebruiken voor klanten.
Ja en nee, ik ben op basis van de antwoorden ook verder aan het zoeken. Ik zie dat ik binnen PowerApps een formulier kan bouwen, mijn doel is om zo veel mogelijk richting low code te gaan met de oplossing. En bij de eerste paar ervaringen en acties op PowerApps lijkt er toch veel techniek aan te pas te komen.

Het ligt natuurlijk ook aan de tijd die ik zelf steek in de oplossing, maar als ik naar bv. formlets.com kijk lijkt het een stuk eenvoudiger te kunnen. Dat zou echt helpen bij de interne verkoop en adoptie door mijn collega's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 19:53
Dedun schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Ja en nee, ik ben op basis van de antwoorden ook verder aan het zoeken. Ik zie dat ik binnen PowerApps een formulier kan bouwen, mijn doel is om zo veel mogelijk richting low code te gaan met de oplossing. En bij de eerste paar ervaringen en acties op PowerApps lijkt er toch veel techniek aan te pas te komen.

Het ligt natuurlijk ook aan de tijd die ik zelf steek in de oplossing, maar als ik naar bv. formlets.com kijk lijkt het een stuk eenvoudiger te kunnen. Dat zou echt helpen bij de interne verkoop en adoptie door mijn collega's.
PowerApps is het low code platform van het jaar volgens mij of zoiets. Stonden op nummer 1.

Je maakt een lijstje in SharePoint Online en vervolgens exporteer je die naar PowerApps met 1 klik. Vervolgens kan je helemaal los gaan, mocht je dat willen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee