Ford Fiesta Mk7.5 radio upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Wij zijn in het bezit van een Ford Fiesta mk7.5 met de standaard Ford radio. Nu zoeken we de mogelijkheden uit om de radio te upgraden naar een met bluetooth en handsfree bellen. Ik lees dat het een uitdaging is...

Huidige set:
Basis Ford 6 knops radio
Het blauwe scherm
USB en aux tussen de stoelen voorin
Stuurbediening met M knop
Vermoedelijk non-sync

Wenselijke situatie:
Originele radio upgraden naar Sony variant en dan ook beschikken over bluetooth en als het ook mogelijk en betaalbaar is navigatie. Navigatie is van ondergeschikt belang.

Wat is er nodig? Dat vraag ik mij af. Op diverse sites kom ik tegen:
- Nieuwe radio unit
- Bluetooth (sync?) module vervangen
- Kabelboom aanpassen
- Aanpassingen in de console
- Scherm upgraden

Zijn er leden die een dergelijke upgrade hebben gedaan? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen en het liefst zoek ik iemand die mij kan assisteren.

Alternatief:
Parrot in laten bouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamerleeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb zojuist hetzelfde gedaan. Standaard radio eruit, nieuwe erin. Enige reden is dat ik de OEM look wilde behouden maar of ik het nogmaals zou doen ...

Ok dan, voor mij was benodigd in een MK7:

Radio: AA6T-18C815-XB
Display: AA6T-18B955-GD
Bijhorende Sony facia
Voice richting aanwijzer: 8A6T-13335-CC - optioneel
Kabelboom: BA6T-14C575-BBC
BVC: CS7T-14D212-AC
Verlichting unit met microfoon of alternatief, die van mij komt uit een Mondeo met zonnebril houder.

Kosten tot hier zo ongeveer 300 euro +- bij benadering. Beste oplossing, vind een sloop auto waar dit nog allemaal in zit en maak een deal om alles zelf te verwijderen. Hiernaast heb je ook nog forscan nodig en een odb2 adapter met switch voor ford om alles te activeren en een scherp mes om je in hemel te kunnen snijden voor de microfoon.

Mocht je dan ook nog het DAB gedeelte actief willen hebben zul je nog 2 kabelbomen moeten vinden, versterker en antenne mits dit uiteraard nog niet aanwezig is in de auto.

Gaat het je puur om bellen? advies zou een parrot zijn

Wil je meer, zul je of alles bij elkaar moeten zien te vinden via ebay / marktplaats / sloop of een 2din facia erin zetten met een normale radio oid zoals hier.

Succes!