Toon posts:

Iemand ervaring met somfy connect & go

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sand0r21
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-04 16:45
Mijn vraag

Onlangs zijn bij ons 2 screens voor buiten geplaatst,
beide voorzien van een somfy sunilus io motor.

(De installateur gaf op voorhand al aan dat ze niets af wisten van
de tahoma of connexoon en dat ik dit echt zelf moest gaan uitzoeken. )

Met het toevoegen in de apps had ik al wat problemen maar
Uiteindelijk opgelost door de app connexoon terrace te installeren

Dan zit ik nog met de volgende probleempjes.

Probleem 1

Helaas zijn de motors geprogrammeerd als zonnescherm met knik arm en dat ziet er niet uit in de app. (Zie afbeelding)
Het zijn screens en geen zonneschermen.

Probleem 2

Ik gebruik home assistant en daarmee de integratie van somfy
maar omdat de zonneschermen niet opgenomen zijn in de API
worden deze ook niet weer gegeven en zijn ze dus niet te gebruiken.

Na wat leeswerk op internet heb ik gevonden dat je het type van de motor kunt aanpassen met de somfy connect & go dit is een USB io tool welke je gewoon op je laptop aansluit en vervolgens verbinding maakt met de screens om deze aan te passen (zie afbeeldingen)

Maar helaas is deze optie voor mij niet zichtbaar.
Weet iemand die meer ervaring heeft met somfy of je nog meer stappen moet doorlopen om dit te kunnen aanpassen?

[Voor 11% gewijzigd door sand0r21 op 17-05-2020 09:07]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:35
Volgens mij kan je niet dit instellen. Het lijkt dat je de verkeerde motor hebt. De motor welke je aangeeft is voor een knikarmscherm, de website geeft aan:
Eén enkele motor voor terraszonwering of knikarmschermen met of zonder cassette.
Volgens mij moet je deze motor hebben:
https://www.somfy.nl/producten/1110202/sunea-screen-io

Maar ik kan het ook fout hebben.

[Voor 5% gewijzigd door prakka op 17-05-2020 09:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sand0r21
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-04 16:45
Mag op slot.

De motors zijn inderdaad niet te wijzigen.
Via een omweg is het toch gelukt!

• M4rtijn
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 09:41

M4rtijn

Spinnin' around

Momentje met dat slotje... mijn installateur had hetzelfde verhaal dat je bij Sunilus motoren niet de applicatie/functie kunt instellen. Maar nu ben ik natuurlijk wel benieuwd via welke omweg het nu wél is gelukt!

• Jeroen_1976
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:47
Ik loop tegen hetzelfd probleem aan ; gister 3 screens met somfy io motor laten plaatsen. Somfy afstandsbediening (io) werkt prima.
Conexoon box kan de schermen niet vinden via de Window app. terrace app ziet de schermen wel maar die app heeft niet de functies die je nodig hebt voor se screens.
Heb al een melding gemaakt bij de leverancier maar benieuwd wat de oplossing is voor dit probleem.

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:54
Bij mijn rolluiken werkt het prima, wil alleen kwijt dat de prijs van de connexoon nogal aan de hoge kant is; zeker als je dan ziet hoe die app in elkaar zit (lijkt meer een projectje van een stagiair) en het gemis van Apple HomeKit…

Ook wat je hierboven leest is natuurlijk enorm omslachtig, waarom voor verschillende producten verschillende apps? Dat maakt alles alleen maar onduidelijker.

• yzh
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:37
Ik heb het omgekeerde probleem met Sunilus motoren. Ze worden gezien als Blinds en niet als zonnescherm met knikarm waardoor de status in de Tahoma switch app niet goed wordt weergegeven.

Ik ben dus heel benieuwd hoe je het toch hebt op kunnen lossen!

• Jeroen_1976
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:47
Update op eerdere post;
Na veel heen en weer gemail en gebel met zowel de leverancier alsmede Somfy Nederland is de conclusie dat een Sunilus motor niet achteraf kan worden aangepast met de USB dongle.
De motoren zijn dus af fabriek / bij levering verkeerd ingeregeld als knikarm scherm ipv screen. Dat dit achteraf niet kan worden aangepast is moeilijk te geloven en Somfy heeft weinig moeite gedaan om uit te leggen waarom (sterker nog ik heb meerdere keren moeten bellen om uberhaupt een antwoord te krijgen).
Daarnaast was de leverancier van de schermen een niet officiele SOmfy dealer dus had ook maar zeer beperkte kennis omtrent wat ze leveren.

De oplossing : ik heb een vervangende Tahoma Switch Box (2021 net nieuw) gekregen waar bij alles aps geintegreerd. Bij aanmelden worden de sunilus motoren herkend en kun je aangeven wat voor zonwerings product je hebt. Alles werkt nu perfect , jammer dat het maanden heeft geduurd.
Dat somfy de Conexoon box nog levert is ook onbegrijpelijk als zulke eenvoudige problemen niet verholpen kunnen worden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee