Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:25:
Mijn partner studeert via NCOI. Bedrijfskunde. Prima opleiding maar de uitvoering laat echt wel te wensen over.
• Na de eerste herkansing betaal je rustig 150 euro per herkansing. Klopt, dan moet je maar beter studeren, maar toch wel kut.
• Docenten zijn na het laatste contactmoment nog maar een paar dagen bereikbaar voor vragen en feedback. Stel je je opdracht een weekje uit en mail je ze dan, hoeven ze niet te reageren. Dus dan moet je blind je opdracht inleveren. Salliant detail: al die docenten zijn ZZP'ers dus voor 100 euro ex btw willen ze wel ff naar je vraag kijken.
• "Het is altijd in de buurt" maar als er maar 3 studenten in jouw buurt zijn wordt je steevast naar een locatie in Utrecht ofzo doorgezet.
• Docent en examinator zijn twee verschillende personen. Die zijn het soms oneens met elkaar. Dan krijg je een 4. Bezwaar maken kan alleen tegen de procedure en niet tegen de inhoud. En kost sowieso 75 euro. Als je dan terug krijgt "de procedure is gevolgd" is het geld weg en nog steeds een 4. En natuurlijk 150,- voor een herkansing, mocht je die nodig hebben.
Het is leuk een thuisstudie maar behalve de discipline en de tijdsbesteding moet je verdomd goed opletten want ALLES kost extra geld. En je krijgt dan wel inhoudelijke begeleiding maar hbo-skills wordt je geacht in je vrije tijd op te pakken. Format van een verslag? Zelf uitzoeken en als je een 3 krijgt was het fout. Nu heb je nog 1 herkansing. Taalkundig nog niet op het juiste niveau? Het contactmoment in de klas is daar niet voor geschikt, via Teams kan het ook niet en als de docent geen zinnig antwoord geeft is er geen mogelijkheid tot escalatie. Ja voor 75,- euro is die er. Maar het proces is gevolgd en de docent gaf antwoord. Kortom daar gaat je tweede herkansing.
Vanuit mijn eigen vakgebied wordt een IT informatica echt wel serieus genomen overigens, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
toon volledige bericht
Dit dus, al is dit volgens mij een gangbaar model voor meerdere "thuisstudie" instanties. Ik volg er eentje bij een andere instantie waar je trouwens ook fysieke lessen kunt krijgen op een vaste locatie maar resumé;
1. Alles maar dan ook alles kost geld.
2.Docent en examinator zijn verschillende personen, de student wordt daar snel de dupe van. Een klacht gaat via dezelfde examinator want die zit in een examencommissie en dus is de student fu#cked.
3. Studiebegeleiding of studiecoach (geef het een naam) stelt amper wat voor. Inmiddels heb ik de 4de studiecoach in 2 jaar gezien de mensen massaal vertrekken.
4. Wachten op je tentamen cijfers kan zo 3! maanden duren, dan denk je... Ik ga alvast verder met een ander vak maar deze is inactief gemaakt door de studiecoach want je moet eerst het andere vak af ronden.
5. Meedenken of iets van maatwerk (versneld traject of vrijstelling) gaat zeer moeizaam, dat is binnen een reguliere hogeschool vaak beter.
Enz enz. Weet goed waar je aan begint.