Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Versterker Minimale frequentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nathanot14
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-05-2020
Goedeavond,

Ik wil graag een versterker met subwoofer in mijn auto installeren alleen vroeg mij een ding af. Ik heb een versterker gezien (Caliber CA200P4) met een minimale frequentie van 50hz en een subwoofer (JBL Stadium 1224) met een minimale frequentie van 25hz. Betekend dit als ik de subwoofer op deze versterker aansluit dat deze niet onder de 50hz zou gaan? Ik hou van een goeie diepe bass dus wil wel graag het maximale eruit halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05:33

mr_petit

opperprutser

Minimale frequentie van je versterker is volgens de gebruiksaanwijzing 5Hz, geen 50Hz.

Hij heeft een crossover van 50-250Hz, wellicht ben je daar mee in de war.
Die crossover kan je aan/uitschakelen en als low pass danwel high pass gebruiken.

Let er op dat de woofer 1 input heeft, en dat je versterker 4 kanaals is of 2 kanaals gebrugd (in gebrugde mode is hij 2x320W RMS)
Je kan dus maximaal 320W naar je subwoofer sturen (of 2x320W als je 2 subwoofers neemt)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nathanot14
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-05-2020
Ahh, dus dat bedoelde ze. Oke dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Dat het een 4 kanaals is weet ik. Ik kan toch ook 1x320w gebrugt naar me sub sturen en 2x100w naar me speakers voorin sturen??

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True