Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310761

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voor hoofdzakelijk internet, office taken en films kijken / streamen in HD en soms 4k. Verder doe ik redelijk veel foto's bewerken en gamen doe ik zelden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan ergens tussen de € 1000.- en € 1500.-, echter minder of meer is ook prima. Voor mij is in ieder geval het belangrijkste dat de nieuwe computer snel werkt en dat ik er weer vele jaren mee uit de voeten kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recentelijk een nieuw 32 inch scherm gekocht en deze neem ik mee, verder niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb verder geen specifieke voorkeuren

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de afgelopen weken veel gezocht en vergelijken voor een geschikt systeem en de Lenovo Legion T530-28APR lijkt mij een aantrekkelijke koop. Ik heb echter geen ervaring met het merk Lenovo en ik ben dan ook benieuwd naar de meningen/ervaringen hier op het forum. Ook hoop ik advies te kunnen krijgen of dit inderdaad een geschikte koop kan zijn, en dan vooral in de zin van de prijs en wat je ervoor krijgt want ik ben er al even uit op het gebied van de kwaliteit van bijvoorbeeld de huidige generatie CPU's e.d. Ik heb in het verleden enkele keren zelf een computer samengesteld maar ik wil nu graag voor het gemak een compleet systeem aanschaffen.

Bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Waarom denk je hier dat een prebuilt je betere bang for the buck oplevert dan een eigen samenstelling?

Voor de prijs is het niet een miskoop, maar je betaalt hier wel vrij duidelijk een prebuilt tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie! ik ben niet op zoek naar een betere en/of beste bang voor de buck. Ik ga voor een prebuilt voor het gemak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

In dat geval is de prebuilt wel aanzienlijk overkill als je niet gaat gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-04 21:27
Als je alleen wilt surfen en mailen is een Intel NUC ook al genoeg, deze zijn ook nog lekker klein.

pricewatch: Intel NUC 10 Performance (NUC10I5FNHJA, EU-stekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
SuperToine123 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:17:
Als je alleen wilt surfen en mailen is een Intel NUC ook al genoeg, deze zijn ook nog lekker klein.

pricewatch: Intel NUC 10 Performance (NUC10I5FNHJA, EU-stekker)
Raad dan wel een NUC met een SSD aan. Die NUC is gegarandeerd binnen een paar weken traag.

Ik zou trouwens toch een zelfbouwPC nemen. Bedrijven als paradigit hebben hele mooie deals. Voor 600 euro heb je een PC waar je makkelijk 7-10 jaar mee doet. Dat is als je gewoon een PC wilt kopen en geen moeite wilt doen het beste. Het voordeel van deze tactiek is dat je op een later moment nog een upgrade kunt doen. Dat wordt vaak beperkt door een pre-built. https://www.paradigit.nl/...-5-3400g/80054921/product is prima.

Je kunt ook bij een online winkel zoals AZERTY een PC samenstellen en laten assembleren. Dan koop je alleen wat jij nodig hebt en weet je zeker dat er geen veel te dure troep wordt gebruikt.

Overigens is een NUC ook een prima computertje. Bij veel bedrijven kun je deze ook laten assembleren. Maar als je een schroevendraaier vast kunt houden, kun je dit ook zelf doen. Voordeel is het kleine formaat. Nadeel is dan weer dat alles een eigen formfactor heeft. Dus als je eens iets wilt upgraden, heb je meteen een nieuwe PC nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 26-05-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:08
iemand idee naar aantal 2.5 en 3.5 bays op dit model(range)

Wil graag minimaal 2 ssd en 2 hdd's kwijt, mogelijk meer hdd's zelf ....
Maar ik kan dat lastig vinden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Ted038 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:43:
Maar ik kan dat lastig vinden :X
Voor dit soort zaken is Youtube erg handig als de fabrikant het niet vermeldt. Rond 2:45 zie je het aantal bays voorbij komen.

Overigens kan je dit soort beperkingen ook oplossen door gewoon zelf te bouwen, maar dat had je neem ik aan al begrepen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
beetje laat maar in algemene zin hoeft dit geen slecht idee te zijn vind ik.

Amazon in DLD verkoopt nu zoiets voor 824 euro

Lenovo Legion T530 Gaming Desktop-PC (AMD Ryzen 5 3600,
16 GB RAM,
1 TB HDD + 512 GB SSD,
DVD-brander,
Nvidia GeForce GTX 1660 Ti, Wifi, Windows 10 Home) zwart

volgens mij bouw je daar niet tegenop. Paradigit ook niet want daar kostte deze config ongeveer 1175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
maxtrash schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:24:
beetje laat maar in algemene zin hoeft dit geen slecht idee te zijn vind ik.

Amazon in DLD verkoopt nu zoiets voor 824 euro

Lenovo Legion T530 Gaming Desktop-PC (AMD Ryzen 5 3600,
16 GB RAM,
1 TB HDD + 512 GB SSD,
DVD-brander,
Nvidia GeForce GTX 1660 Ti, Wifi, Windows 10 Home) zwart

volgens mij bouw je daar niet tegenop. Paradigit ook niet want daar kostte deze config ongeveer 1175
Ik vind dat pre-builds slechts voor een zeer select aantal mensen geschikt is. Als je wilt kunnen upgraden is het sowieso een no-go, als je gewoon een kast in een hoek wilt flikkeren en na 10 jaar eens kijken of die vervangen dient te worden, is het ook niet altijd de beste keus.

Pre-builds zijn gewoon baggerkasten met een bagger intern design. Laatst heb ik onze PC eens opengemaakt, om te kijken waarom de PC telkens vastliep/opnieuw opstart/freezed bij het starten van W10. Ik schrok me dood. Een voeding die naar binnen blaast (kan hitte dus niet kwijt), maar nog erger is het dat die de warme lucht van de CPU koeler aanzuigt. De warme lucht die de CPU koeler wegblaast kan nergens heen. Er is geen enkele ventilator die de flow naar buiten begeleidt. Vervolgens als het lekker is opgewarmd, kan het ook niet koeler worden, omdat er geen verse lucht aangezogen kan worden. Het enige dat nog redelijk gedaan is, is de plaatsing van de videokaart. Die blaast gelukkig z'n warme lucht niet naar de CPU koeler. Maar ook daar kan de warme lucht niet ontsnappen.

Koop een goede zelfbouw bij een goede winkel en dan kun je er alles mee.
Pagina: 1