Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jofairden
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 24-11 00:12
Hoi mede tweakers,

Ik ben recentelijk begonnen aan een nieuwe PC build en daarvoor heb ik de MSI MEG x570 Unify moederbord en de G.Skill TridentZ Neo F4-3600C16D-32GTZNC (2x16GB kit) gekocht via Tweakers.

Uiteraard heb ik vooronderzoek gedaan en naar mijn weten zou het kitje moeten werken, maar desondanks wil de PC niet booten (niet eens naar BIOS) als ik beide sticks in het moederbord heb zitten.

Ik heb alle mogelijke combis geprobeerd qua dims,, XMP aan en uit, handmatig OC of moederbord automatisch laten instellen, niks werkt als beide sticks erin zitten. XMP en handmatig OC werkt prima met 1 stick in het moederbord, maar daar heb ik het uiteraard niet voor gekocht :O

Op de website van MSI zelf kan ik de sticks niet vinden bij de QVL maar op de site van G Skill en andere third parties wel (bv https://pangoly.com/en/re...0-unify/compatibility/ram)

Heeft iemand enig idee? Ik heb de bios ook nog geflasht naar een nieuwe versie en ik ben er vrij zeker van ook de laatste AMD chipset drivers te hebben.

Overige hardware:
- AMD Ryzen 3900x
- AMD Radeon 5700 XT PowerColor Red Devil
- NZXT Kraken x72
- 1x ADATA 1TB M.2 SSD

Wie o wie kan mij helpen?

GIMJ

Alle reacties

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Al geprobeerd om op lagere snelheid te draaien ?

Gabriël ITX

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Met 1 reepje XMP aanzetten en dan voltage naar 1.37 zetten en daarna kijken of het wil booten met 2 reepjes

• Jofairden
sapphire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:35:
Al geprobeerd om op lagere snelheid te draaien ?
Yep, veranderd er niets aan helaas..

GIMJ

• Jofairden
Rob59 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:40:
Met 1 reepje XMP aanzetten en dan voltage naar 1.37 zetten en daarna kijken of het wil booten met 2 reepjes
Net geprobeerd maar werkt niet, ook niet op 2133mhz of 3200 mhz en op 1.4v.... Niets lijkt te werken

GIMJ

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Wanneer het zelfs op 2133 niet in dualchannel wil werken en beide reepjes apart wel goed draaien verdenk ik processor of moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jofairden
Lijk erop dat ik een fix heb gevonden. Ik vond online een post van een gast met dezelfde sticks in een asus hero bord, en hij zei dat hij de SOC voltage moest verlagen naar 1.07V

Toen ik keek in mijn BIOS stond SOC voltage op auto, dat was maar 1.01V. Toen ik m handmatig op 1.07V zette kon ik ineens wel booten met 2 sticks.

Edit: Lijkt erop dat het alleen in single channel opstelling werkt, als ik de B slot probeer dan reboot de PC 3 keer en krijg ik weer de 02 error.

[Voor 18% gewijzigd door Jofairden op 17-05-2020 10:46]

GIMJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-11 23:42

millman

6708Mhz @ -185c

Weet je zeker dat je de reepjes in het goede slot hebt zitten? Vanaf CPU gezien slot 2 en 4.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jofairden
millman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:59:
Weet je zeker dat je de reepjes in het goede slot hebt zitten? Vanaf CPU gezien slot 2 en 4.
Uiteraard ;-) Beide B slots lijken niet goed te werken, want met 1 reepje erin doen ze het allebei ook niet meer... Ik heb inmiddels een mail naar megekko gestuurd

GIMJ

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True