Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
In mijn IMac heb ik 3 jaar geleden een SSD harde schijf op de plek van de DVD speler laten plaatsen. De "oude" oorspronkelijke harde Zit nog gewoon op zijn plek.
De "nieuwe" SSD schijf gebruik ik als opstartschijf omdat die veel sneller is.
Omdat ik gegevens wilde krijgen van mijn sleutelhanger van meer dan 3 jaar geleden, heb ik mijn "oude" HD Harde schijf via het sleutelhanger wachtwoord als opstartschijf geslecteerd.
Na de herstart bleek dat mijn IMac niet meer wil openen, na 2 uur krijg ik nog steeds alleen het laadscherm te zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
IMac uit 2012 steeds ge-update met laatste software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Opstarten met option toets ingedrukt en opstarten met shift toets ingedrukt

Wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:32
Heb je toevallig ook andere devices aan je iMac hangen? Haal alle via usb aangesloten apparaten los. Ik heb hier eerder problemen mee gehad, waardoor de Mac niet wilde booten doordat hij bleef zoeken naar nieuwe devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Mogelijk heb je iets beschadigd / overschreven. Heb je al opstarten met Command-R geprobeerd? Dit moet je voor de "chime" doen, het best kun je dit na het aanzetten zo lang mogelijk ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:44:
Mijn vraag
In mijn IMac heb ik 3 jaar geleden een SSD harde schijf op de plek van de DVD speler laten plaatsen. De "oude" oorspronkelijke harde Zit nog gewoon op zijn plek.
De "nieuwe" SSD schijf gebruik ik als opstartschijf omdat die veel sneller is.
Omdat ik gegevens wilde krijgen van mijn sleutelhanger van meer dan 3 jaar geleden, heb ik mijn "oude" HD Harde schijf via het sleutelhanger wachtwoord als opstartschijf geslecteerd.
Na de herstart bleek dat mijn IMac niet meer wil openen, na 2 uur krijg ik nog steeds alleen het laadscherm te zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
IMac uit 2012 steeds ge-update met laatste software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Opstarten met option toets ingedrukt en opstarten met shift toets ingedrukt

Wat te doen?
Met de options toets zou je de SSD weer moeten kunnenn selecteren om van op te starten. Meteen indrukken na de gong. Niet eerder niet later.

Vermoedelijk is de oude schijf kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies op tijd de optiontoets ingedrukt houden werkte!
Ik kreeg gelijk nacht opstarten het slectiescherm te zien waarop ik de SSD schijf kon selecteren als opstartschijf.
Daarna starte hij weer op als vanoudst !
Bedankt!